Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond nog naar 36.6 gepushed. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar als je op Teslafi kijkt dan zie je dat 96% van de installs naar 40.4 van die update af komen.

Wellicht is dit een release om bugs van de auto's op 36 op te lossen en als dat blijkt te werken, dat ze dan pas de auto's op 28 naar de 40 versie toebrengen.
 
Gisterenavond nog naar 36.6 gepushed. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar als je op Teslafi kijkt dan zie je dat 96% van de installs naar 40.4 van die update af komen.

Wellicht is dit een release om bugs van de auto's op 36 op te lossen en als dat blijkt te werken, dat ze dan pas de auto's op 28 naar de 40 versie toebrengen.
Volgens mij zit al 99% op 36. Voor de rest blijft het idd gissen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Deze ochtend had ik geen beepjes meer tijdens het parkeren. Nog iemand met dit fenomeen na de update? Ik zal eens in het menu moeten duiken om dit weer aan te zetten.
Een aantal versies terug kon je (links) op het hoofdscherm ergens een heel klein icoontje aan-uitvinken (bv: om tijdens achteruitrijden het geluid te dempen)
Geen idee of dit met recente versies nog zo is.
 
Deze ochtend had ik geen beepjes meer tijdens het parkeren. Nog iemand met dit fenomeen na de update? Ik zal eens in het menu moeten duiken om dit weer aan te zetten.
Mogelijk is dat de nieuwe update de USS sensors uitschakelt om het puur op camera’s te doen?
Kan wel verklaren waarom je geen beepjes meer hoort.
En ook de reden dat deze update maar naar zo weinig auto’s gaat.

Ik houd .36 nog maar even vast.
 
Mogelijk is dat de nieuwe update de USS sensors uitschakelt om het puur op camera’s te doen?
Kan wel verklaren waarom je geen beepjes meer hoort.
En ook de reden dat deze update maar naar zo weinig auto’s gaat.

Ik houd .36 nog maar even vast.
Dat zou toch wel vreemd zijn, Tesla zegt expliciet (bron):
At this time, we do not plan to remove the functionality of ultrasonic sensors in our existing fleet.
 
Mogelijk is dat de nieuwe update de USS sensors uitschakelt om het puur op camera’s te doen?
Kan wel verklaren waarom je geen beepjes meer hoort.
En ook de reden dat deze update maar naar zo weinig auto’s gaat.

Ik houd .36 nog maar even vast.

Hij geeft de afstand tot de muur toch nog wel aan (of dit hebben ze bij .4 terug aangezet las ik ergens). Nu staat er STOP op het scherm onder de 50cm (als dat al correct berekend is). Ervoor was dat onder de 35cm.

Er is één postieve melding over FSD en dat is dat hij minder slingert bij het veranderen van rijstrook.

Een negatieve FSD / autopilot rant is mijn eerste herfst in een Tesla.
Note: Ik heb nooit geloofd in de hardware voor FSD, maar wou er toch mee spelen. Ik ben eerder een aanhanger van Lidar.

De afgelopen 2 dagen heb ik wat zitten rijden, wegens vrije tijd. Eigenlijk was autopilot onbruikbaar, door de zon die zeer laag stond. Indien de zon vooraan staat gaat de snelheid op de snelweg ook nog eens naar beneden.
 
Volgens mij zit al 99% op 36. Voor de rest blijft het idd gissen.
Ik ben vandaag nog maar net van 28.2 naar 28.5 gegaan, en ik veronderstel dat er wel wat meer wagens nog niet op .36 zitten.

ik ben zelden bij de vroege vogels wat nieuwe updates betreft en lig daar ook niet wakker van. Zolang ik maar updates blijf ontvangen. Belangrijkste voordeel is; tegen dat ik de updates ontvang, is het merendeel van de bugs opgelost. :)
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik ben vandaag nog maar net van 28.2 naar 28.5 gegaan, en ik veronderstel dat er wel wat meer wagens nog niet op .36 zitten.

ik ben zelden bij de vroege vogels wat nieuwe updates betreft en lig daar ook niet wakker van. Zolang ik maar updates blijf ontvangen. Belangrijkste voordeel is; tegen dat ik de updates ontvang, is het merendeel van de bugs opgelost. :)
Dan zit je erg achteraan. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk. Van .1 naar .4 en dan nog .6 schiet ook niet op, beter direct naar .6. Jammer dat ik geen geduld heb wat dat betreft.
 
In een tijdsbestek van nog geen 2 weken spring ik door de diverse .36 en krijg ik twee dagen na 36.6, nu dus 40.4 aangeboden. Los van de functionaliteiten valt het mij op dat de downloadsnelheid vreselijk lang is (lees >24/hr 10kb/s op de wifi)
 
In een tijdsbestek van nog geen 2 weken spring ik door de diverse .36 en krijg ik twee dagen na 36.6, nu dus 40.4 aangeboden. Los van de functionaliteiten valt het mij op dat de downloadsnelheid vreselijk lang is (lees >24/hr 10kb/s op de wifi)
Ik ben bang dat dat toch etc iets met je WiFi of ISP, mijn update gisteren downloadde met meer dan 7MB/seconde.
 
  • Like
Reactions: DM231191