Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Het is niet het blended braking icoon, maar gereduceerde regeneratie. Ik had er vanochtend uitleg bij staan. Ik heb ook de blended braking niet in mijn release notes staan, en geen optie om dit aan te zetten.

Met de bij behorende plaatjes
4F15D3AA-219B-40E3-9985-C8D14E2C4012.jpeg AD54DBCD-FDB9-4655-A551-0DC891AC576C.jpeg
 

Meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Ja, ik heb er begin deze week mee gereden. Zelfs de allerkleinste verlichting in de verte (honderden meters verder). Nu lijkt hij wel nog sneller in en uit te schakelen, maar verblinden doet die niet meer (rit van 60 km).
 
Driver Door Unlock Mode:

Wat mij hieraan opvalt is als deze aan staat de achterklep (M3P) niet meer te openen is als je in de buurt staat en het knopje van de klep indrukt (niet met uitstappen maar met naar de auto lopen als deze op slot staat). Uit de release notes kan ik dat niet opmaken.

Tevens nog steeds problemen met Spotify: Ik luister altijd de podcast van Boekestijn en De Wijk en om een nieuwe aflevering te luisteren doe ik het volgende:

- Ik druk op het vergrootglas in het Spotify scherm en zoek naar "Boekestijn" om de afleveringen te updaten (anders komen de nieuwe afleveringen niet naar voren).
- Ik selecteer een nieuwe aflevering, dan is het ongeveer 50/50: Of de aflevering begint gewoon te spelen of hij blijft hangen met een draaiend icoontje. Naar andere bron switchen en terug helpt niet, de auto laten slapen helpt niet. Moet dan een 2 button reset doen om de nieuwe aflevering te beluisteren.

Anderen ook last van? Of kan ik op een andere manier de afleveringen updaten?
 
Last edited:
Driver Door Unlock Mode:

Wat mij hieraan opvalt is als deze aan staat de achterklep (M3P) niet meer te openen is als je in de buurt staat en het knopje van de klep indrukt (niet met uitstappen maar met naar de auto lopen als deze op slot staat). Uit de release notes kan ik dat niet opmaken.

Tevens nog steeds problemen met Spotify: Ik luister altijd de podcast van Boekestijn en De Wijk en om een nieuwe aflevering te luisteren doe ik het volgende:

- Ik druk op het vergrootglas in het Spotify scherm en zoek naar "Boekestijn" om de afleveringen te updaten (anders komen de nieuwe afleveringen niet naar voren).
- Ik selecteer een nieuwe aflevering, dan is het ongeveer 50/50: Of de aflevering begint gewoon te spelen of hij blijft hangen met een draaiend icoontje. Naar andere bron switchen en terug helpt niet, de auto laten slapen helpt niet. Moet dan een 2 button reset doen om de nieuwe aflevering te beluisteren.

Anderen ook last van? Of kan ik op een andere manier de afleveringen updaten?
Ik heb iets gelijkaardigs met een andere podcast. Mijn workaround is naar de podcast gaan, waar ik altijd de 3 zelfde afleveringen zie staan.

Vervolgens op recently played drukken. Dan zie ik die podcast twee keer.

Het meest linkse icoontje bevat alle afleveringen.
 
  • Like
Reactions: flash3d
Wat bedoel je precies?

High beams gaan niet uit bij tegenligger, maar gaan enkel het deel van de lichtstraal dat righting tegenligger gaat doven. De rest van de weg wordt wel nog belicht.
De nieuwste versies kunnen dit softwarematig. Zie de projectie van Tesla op een muur bij de lichtshow.

Kan ook nog veel verder gaan dan dat. Bij mijn vorige wagen (BMW - adaptive LED) werd de lichtbundel flink verbreed wanneer je aan een kruispunt kwam, en stuurden de lichten mee in bochten. Dingen die ik allemaal veel meer mis dan die automatische grootlichtfunctie.
 
Kan ook nog veel verder gaan dan dat. Bij mijn vorige wagen (BMW - adaptive LED) werd de lichtbundel flink verbreed wanneer je aan een kruispunt kwam, en stuurden de lichten mee in bochten. Dingen die ik allemaal veel meer mis dan die automatische grootlichtfunctie.
Was dat niet door het aanzetten van het mistlicht, aan de kant waar je de richtingaanwijzer aanzet of het stuur naartoe draait?
Ik zie dan bij de Zoe van mijn vrouw ook ‘lichtverschijnselen’ op de omgeving. Maar ik zie het blauwe lichtje van de grootlichten niet aan gaan. Ik zie in het dashboard eiegenlijk niets. Ik ben er nog niet achter wat er juist gebeurt.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Was dat niet door het aanzetten van het mistlicht, aan de kant waar je de richtingaanwijzer aanzet of het stuur naartoe draait?
Ik zie dan bij de Zoe van mijn vrouw ook ‘lichtverschijnselen’ op de omgeving. Maar ik zie het blauwe lichtje van de grootlichten niet aan gaan. Ik zie in het dashboard eiegenlijk niets. Ik ben er nog niet achter wat er juist gebeurt.
Neen, de lichten sturen echt gewoon mee in de bochten, je ziet de hele lichtbundel draaien. En ook dat verbreden van de lichtbundel aan kruispunten was erg duidelijk zichtbaar (aan onverlichtekruispunten dan toch). In de headlights test van Bjorn Nyland zie je ook gewoon dat Tesla nog heel wat achterstand heeft op dat vlak tov 'classic car'.

hier zie je dat ook (in de volgende bocht)
 
Ik had als ‘classic car’ een weekje een BMW 330 mee, jaar of 2 oud, maar de verlichting daarvan vond ik een slag minder effectief dan van mijn 3. (Mijn vorige wagen had meedraaiende koplampen maar die waren voor mij als randstedeling ‘nice to have’.)
Neemt niet weg dat zo’n adaptieve lamp me wel een sprong vooruit lijkt voor in elk geval grootlicht!
 

Meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Gisterenavond/nacht vanuit Zeeland -> Zuid Holland was ik echt enorm verrast door goede werking idd.

Ik had het idee dat het wellicht kwam door ontbreken van lantaarnpalen/straatverlichting in Zeeland (sorry Zeeuwen, maar we waarderen in deze tijden het zuinig omgaan met energie) Maar in de bewoonde wereld (incl. straatverlichting) bleef het goed werken.

Net als met de ruitenwissers, Tesla-aandelen, etc. -> af en toe even geduld hebben met Tesla -> komt vanzelf goed 😅
 
Ik heb iets heel vreemds sinds vandaag opgemerkt: vanmiddag merkte ik op, bij het rechts afslaan, dat het knipperlicht heel snel knipperde. Zowel op het scherm (het pijltje van de richtingaanwijzer) als de knipperlichten zelf. Knipperden veel sneller dan normaal. Maar dit gebeurt niet altijd.

Iemand dit ook al eens meegemaakt??
 
Ik heb iets heel vreemds sinds vandaag opgemerkt: vanmiddag merkte ik op, bij het rechts afslaan, dat het knipperlicht heel snel knipperde. Zowel op het scherm (het pijltje van de richtingaanwijzer) als de knipperlichten zelf. Knipperden veel sneller dan normaal. Maar dit gebeurt niet altijd.

Iemand dit ook al eens meegemaakt??
Meestal betekent dat dat er een lampje kapot is.
 
Ik heb iets heel vreemds sinds vandaag opgemerkt: vanmiddag merkte ik op, bij het rechts afslaan, dat het knipperlicht heel snel knipperde. Zowel op het scherm (het pijltje van de richtingaanwijzer) als de knipperlichten zelf. Knipperden veel sneller dan normaal. Maar dit gebeurt niet altijd.

Iemand dit ook al eens meegemaakt??
Wat voor Model rijd je en uit welk jaar? Bij normale auto’s met halogeen verlichting betekent dit inderdaad dat er een lamp defect is.
 
Model 3 uit 2019. Heb de lampjes gechecked, alles werkt….
Ook het zij-pinklicht? Iets op de trekhaak waarvan de pinker niet werkt?
Indien alles ok, dan is er wellicht een probleem met de detectie.
Vroeger werkte het sneller pinken bij kapotte lamp gewoon technisch vanzelf. Ik heb de indruk dat dat nu via sensors en software gesimuleerd wordt.
 
  • Like
Reactions: DM231191