Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond/nacht vanuit Zeeland -> Zuid Holland was ik echt enorm verrast door goede werking idd.

Ik had het idee dat het wellicht kwam door ontbreken van lantaarnpalen/straatverlichting in Zeeland (sorry Zeeuwen, maar we waarderen in deze tijden het zuinig omgaan met energie) Maar in de bewoonde wereld (incl. straatverlichting) bleef het goed werken.

Net als met de ruitenwissers, Tesla-aandelen, etc. -> af en toe even geduld hebben met Tesla -> komt vanzelf goed 😅
Vanavond 100 km in het donker gereden en AHB gewoon kunnen aan laten. Had het handmatig niet beter kunnen doen, ook met tegenliggers en voorgangers op honderden meters afstand. Ben enorm verrast sinds het 2022.28.2 debacle op dit punt.

Echt een onverwachte stap, compliment voor Tesla. Blijft nog beter als AHB niet automatisch aangaat, maar is nu een klein ding.

Disclaimer: was een enkele rit bij droog weer en is alleen mijn ervaring…
 
Vanavond 100 km in het donker gereden en AHB gewoon kunnen aan laten. Had het handmatig niet beter kunnen doen, ook met tegenliggers en voorgangers op honderden meters afstand. Ben enorm verrast sinds het 2022.28.2 debacle op dit punt.

Echt een onverwachte stap, compliment voor Tesla. Blijft nog beter als AHB niet automatisch aangaat, maar is nu een klein ding.

Disclaimer: was een enkele rit bij droog weer en is alleen mijn ervaring…

Nu maar hopen dat het zo blijft. De ervaring leert dat het zomaar weer anders is, na een volgende update.
 
Net update geïnstalleerd naar …4.1

Tijdens update kreeg ik op de telefoon ineens deze melding:

DCED4304-C5A2-46E8-B7AF-8D25559987A1.jpeg

Had pin-to-drive zelfs niet aanstaan.
 
40.1 is binnen. Mijn wifi en bluetooth werkten al dagen niet meer goed of helemaal niet. Een hard reset deed wonderen gelukkig. Iemand hetzelfde probleem gehad? Wifi deed helemaal niets meer.
 
Heb er hier nu al meerdere avondritten (~125km per stuk) met 40.4 op zitten. Tot nu toe geen auto high beam moeten uitschakelen. Maar er was dusdanig veel verkeer dat ze ook nooit zijn aangegaan. Wat mij betreft prima, want tot nu toe hoef ik het dus niet meer uit te schakelen. Ben wel benieuwd naar een ritje door Groningen/Duitsland waar je grote open vlaktes hebt met minimaal verkeer.

Verder hier nog problemen met de algehele traagheid van de auto (Model 3 LR, 2019 met Atom CPU) als hij uit z'n slaap moet komen. De app is pas na ongeveer 3 minuten bruikbaar. Ook als ik direct instap en wegrij is bijvoorbeeld de dashcam pas na 3 minuten aan het opnemen. Soms ook audio (incl. knipperlichten) die het de eerste paar minuten niet doen. Dat probleem heb ik al sinds .28, maar lijkt niet beter te worden.
Iemand daar nog tips voor? Ik heb al een factory reset uitgevoerd, maar helaas.
 
Heb er hier nu al meerdere avondritten (~125km per stuk) met 40.4 op zitten. Tot nu toe geen auto high beam moeten uitschakelen. Maar er was dusdanig veel verkeer dat ze ook nooit zijn aangegaan. Wat mij betreft prima, want tot nu toe hoef ik het dus niet meer uit te schakelen. Ben wel benieuwd naar een ritje door Groningen/Duitsland waar je grote open vlaktes hebt met minimaal verkeer.

Verder hier nog problemen met de algehele traagheid van de auto (Model 3 LR, 2019 met Atom CPU) als hij uit z'n slaap moet komen. De app is pas na ongeveer 3 minuten bruikbaar. Ook als ik direct instap en wegrij is bijvoorbeeld de dashcam pas na 3 minuten aan het opnemen. Soms ook audio (incl. knipperlichten) die het de eerste paar minuten niet doen. Dat probleem heb ik al sinds .28, maar lijkt niet beter te worden.
Iemand daar nog tips voor? Ik heb al een factory reset uitgevoerd, maar helaas.
Ik heb ook het gevoel dat er zaken wat trager zijn sinds 40. Nu op 2022.40.4.1 en bv zoeken naar gereden routes in de navi is zeer traag als je zo'n adres gebruikt en de navi start.