Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Update downloaden gaat tot ongeveer 50% en dan springt de data snelheid naar 0 kb/sec… na harde reset begint hij weer van vooraf aan en stopt weer bij 50%….
Balen, wil m graag hebben!
Ja, tijdens die 0 kb/sec is ie pakketten aan het uitpakken op de computer. Als je tijdens die periode een harde reset uitvoert, moet ie helemaal opnieuw beginnen.

Gewoon laten staan, komt goed. Een download duurt vaak iet langer dan een uur.
 
Meningen zullen verschillen en ik heb niet scherp wat je met 20.8 mist, maar vision only levert volgens mij nog geen verbetering ten opzichte van de radarversie. Wel beperkingen en een minder goed anticiperende TACC.
Nu is het uitstel van executie, want op een gegeven moment moet ik er toch aan geloven met mn model S.

Maar gezien de ellende die ik lees met Vison Only wil ik zo lang mogelijk gebruik blijven maken van mn radar. Echter vraag ik mij af; ligt dit kantelpunt er nu met 40.1 :)
 
  • Like
Reactions: Runescom
Nu is het uitstel van executie, want op een gegeven moment moet ik er toch aan geloven met mn model S.

Maar gezien de ellende die ik lees met Vison Only wil ik zo lang mogelijk gebruik blijven maken van mn radar. Echter vraag ik mij af; ligt dit kantelpunt er nu met 40.1 :)
Zelf zeer tevreden met 40.1, met 36.6 was het echt een ramp met de high beam maar dit is echt verbeterd in 40.1
 
  • Like
Reactions: JanG007 and FransDH
Zelf zeer tevreden met 40.1, met 36.6 was het echt een ramp met de high beam maar dit is echt verbeterd in 40.1
Wat mij betreft zelfs iets te voorzichtig. Mijn ervaring is dat grootlicht soms wel een lange tijd uit blijft terwijl die aan kan of dat we weer een groot licht show hebben, omdat de auto ergens een lantarenpaal heeft gedetecteerd. Dus ja het werkt beter dan voorgaande SW versies, maar nog steeds niet zoals het zou moeten.
 
  • Like
Reactions: FransDH
Nu is het uitstel van executie, want op een gegeven moment moet ik er toch aan geloven met mn model S.

Maar gezien de ellende die ik lees met Vison Only wil ik zo lang mogelijk gebruik blijven maken van mn radar. Echter vraag ik mij af; ligt dit kantelpunt er nu met 40.1 :)
DOE HET NIET!

Gisterenochtend ben ik naar Frankrijk gereden. Het eerste uur was de auto volstrekt onbruikbaar. AP ging soms aan, soms niet. In de bocht van de A4 naar de A13 hield AP er spontaan mee op; zoek het zelf maar uit, ik ga rechtdoor.
Zodra ik weer AP aanzette, of zelfs alleen maar cruise control, ging de auto meteen klagen over slecht zicht. Nogal slecht ja, het zonnetje scheen. Prachtig stralend weer.
Op een rustig stuk heb ik als experiment AP zijn gang laten gaan bij de melding dat hij snelheid ging minderen vanwege dat 'slechte' zicht. De auto ging terug van 100 km/u naar 60 km/u en was niet van plan daar te stoppen. Ik heb maar weer ingegrepen.
De huidige versie van de software is gewoonweg onacceptabel. Ik ga maar eens op zoek naar een goede jurist die Tesla tot de orde kan roepen.
 
DOE HET NIET!

Gisterenochtend ben ik naar Frankrijk gereden. Het eerste uur was de auto volstrekt onbruikbaar. AP ging soms aan, soms niet. In de bocht van de A4 naar de A13 hield AP er spontaan mee op; zoek het zelf maar uit, ik ga rechtdoor.
Zodra ik weer AP aanzette, of zelfs alleen maar cruise control, ging de auto meteen klagen over slecht zicht. Nogal slecht ja, het zonnetje scheen. Prachtig stralend weer.
Op een rustig stuk heb ik als experiment AP zijn gang laten gaan bij de melding dat hij snelheid ging minderen vanwege dat 'slechte' zicht. De auto ging terug van 100 km/u naar 60 km/u en was niet van plan daar te stoppen. Ik heb maar weer ingegrepen.
De huidige versie van de software is gewoonweg onacceptabel. Ik ga maar eens op zoek naar een goede jurist die Tesla tot de orde kan roepen.
Dit is dus inderdaad een horrorverhaal waardoor ik nu nog goed zit op 20.8. Helemaal met het slechte weer en de laaghangende zon momenteel
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Met 2022.40.4.1 tov 2022.40.4 heb ik vergelijkbare ellende wanneer ik met autopilot tegen de zon in rijdt. Ik kan op het scherm zien dat met het tegenlicht de linker of rechter lijn begint te zwabberen en zelfs opeens wegvalt. Dan denkt autopilot dat de rijbaan opeens veel breder is geworden en voert direct een abrupte stuurbeweging uit om in het midden van de veronderstelde bredere rijbaan te blijven. Dat ik daarmee dan opeens in de volgende rijbaan zit in een drukke ochtendspits op de A2 is blijkbaar totaal niet relevant. Ik schrok mij kapot
 
  • Informative
Reactions: Laurens_S
Nu is het uitstel van executie, want op een gegeven moment moet ik er toch aan geloven met mn model S.

Maar gezien de ellende die ik lees met Vison Only wil ik zo lang mogelijk gebruik blijven maken van mn radar. Echter vraag ik mij af; ligt dit kantelpunt er nu met 40.1 :)
Vanochtend snelweg met 40.1 stevige miezer en donker maar weg redelijk droog en prima zicht (kilometer plus): ruitenwissers automatisch op maximaal en TACC beperkt keer op keer de snelheid vanwege slecht weer. Drukt hem dan omlaag tot onder de 70km/u terwijl de anderen gewoon tegen de 100km/u rijden. Dat was vroeger niet.
 
Ja, tijdens die 0 kb/sec is ie pakketten aan het uitpakken op de computer. Als je tijdens die periode een harde reset uitvoert, moet ie helemaal opnieuw beginnen.

Gewoon laten staan, komt goed. Een download duurt vaak iet langer dan een uur.
@clrx Ik heb inmiddels heel wat ervaring met updates maar nog nooit een reset uitgevoerd tijdens het binnenhalen, dus gewoon wachten inderdaad. En blijf je wekenlang op een versie hangen resetten en als dat niet helpt een call inschieten.
 
Heb sinds kort het probleem dat “Sinds opladen” niet gereset wordt na een nieuwe laadbeurt. Iemand ook al eens gehad?
C0F3AF3E-E0C0-40A9-A5DE-963CFEFD18C5.jpeg
 
Vanavond een rondje gereden om eens te kijken hoe 40.4.1 het deed met EAP en het nieuwe kaartmateriaal.
En ik moet zeggen dan ik aangenaam verrast ben hoe de auto zich in het donker met regen gedroeg.

Bij het wegrijden gaf de auto een waarschuwing dat meerdere camera's geblokkeerd waren, maar de achteruitkijk beelden waren prima te zien. En zodra ik de doorgaande weg op draaide kon ik EAP aanzetten.

Vanuit Diemen in de bebouwde kom binnendoor via de Maxis naar Weesp gereden. Een mooi rustig bochtig stuk deels verlicht en deels on verlicht.

Alleen op de brug bij de Maxis ging de auto in het midden van de weg rijden; in plaats van rechts te houden. Halverwege staat er ergens een korte streep midden op de weg en daar stuurde de auto dan weer netjes omheen.

Wat ook opviel is dat de auto binnen de bebouwde kom wel vertraagde van 50 naar 30 en vervolgens weer versnelde naar 30 toen dat mocht. Maar niet versnelde van 60 naar 80 toen dat mocht (en de auto dat wél detecteerde).

Vanaf Weesp over de Provinciale weg weer terug naar Diemen gereden. Helaas zag de auto 'einde 50' niet toen ik Driemond uit reed en dus mocht ik zelf het pedaal bedienen tot 80. Ook na de diverse kruisingen die ik passeerde werd er niet naar 80 getest. Tot ik de auto bij de Bijlmerweide even het parkeerterrein op reed; toen stond de max snelheid terug op de Provinciale weg plots wel op 80.

Tot mijn verbazing remde de auto voor het 50 bord al langzaam af zodat we iets na het binnenrijden van Diemen ook daadwerkelijk 50 reden.

Vervolgens nog een rondje snelweg gedaan A1/A9 > A2 > A10 > S113. Helaas stelt de auto bij het oprijden van de A1 op de afslag nog steeds voor om naar rijstrook 2 op te schuiven, terwijl je voor de A9 gewoon op rijstrook 3 moet blijven zitten.

Vervolgens bleef de auto 100 rijden, na het 80 bord om pas aan het einde van de beperking, vlak voor het 100 bord opeens denkt dat 70 de max snelheid is. Kennelijk zit hier nog steeds een fout in het kaartmateriaal/fleet speed.

In de tunnel ging voorheen de auto 80 rijden, nu werd dat wel aangegeven als Max snelheid, maar bleef de instelling op 100 staan. Het is echt willekeur waneer de auto de Max snelheid wel handhaafd en wanneer je dat dan wel of niet kunt overrulen.

De verplaatsingen op de snelweg gingen dan weer super vloeiend. Beter dan lange tijd het geval was. Helaas werden de bochten A9 > A2 en A2 > A10 niet vloeiend gedaan en moest ik ingrijpen.

AHB heeft zich overal keurig gedragen en niemand onnodig verblind. Hij gaat later aan - soms zelfs vrij laat waar het van mij wel eerder had gemogen.

De ruitenwissers waren met de miezer soms nog steeds aan de late kant. Dus twee keer het knopje moeten bedienen.

Al met al dus zeker niet ontevreden en een hele verbetering ten opzichte van de vorige versie én 28.
 
Gisteren roadside assistance gebeld omdat ik mijn laadkabel niet los kreeg uit de laadklep.
Het was nog maar de 2e keer publiek laden met mijn MY na 11000km.
Op het scherm en in de app was het bliksemikoontje waarmee ik de laadpoort wou ontgrendelen grijs ipv wit en er op drukken deed niets.
De noodontgrendeling geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Zelfs geen klik te horen of te voelen.
Tesla gebeld. Ik moest tegelijk aan de kabel en de noodontgrendeling trekken en zo moest het zeker lukken.
Uiteindelijk stond ik met het uitgerukte kabeltje van de noodontgrendeling In mijn handen. Te hard getrokken
Na 7! uur wachten (gelukkig kunnen werken ondertussen) is een ranger aangekomen die mij via het laadmenu de knop ‘laadpoort ontgrendelen’ toonde, waarmee de kabel direct los kwam.
Is het sedert een update dat het bliksem symbooltje niet meer werkt of is het typisch voor de MY dat dat niet lukt of heeft dit nooit gewerkt? Bij mijn MS ontgrendelde ik via de keyfob. Al meen ik te weten dat het via het bliksem ikoontje ook lukte. De eerste keer met de MY ondervond ik geen problemen, maar misschien ging ik dan toevallig wel via de laadmenu.
Lijkt mij contra-intuïtief dat op het beginscherm alle ikoontjes werken om te openen en te sluiten en dat van de laadpoort niet.
Lijkt mij gek dat de helpdesk dat aan de telefoon niet meldt.
Lijkt mij ook niet correct dat de noodontgrendeling niet werkt.
Uiteindelijk nog een goeie 40 € moeten betalen voor het terugplaatsen van het kabeltje van de noodontgrendeling.
 
  • Helpful
Reactions: OttoR and Maarten