Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
In een recente post waar iemand de deuren niet meer open krijgt na de laatste update met unlatch functie kreeg hij van Tesla een aantal reset stappen die hij moest doorlopen waarna het weer werkte. Misschien helpt het jou ook:

Zonet geprobeerd en geen oplossing gegeven... Hopelijk wordt het opgelost door een nieuwe update, want ik bekijk wel graag wat ik heb kunnen rijden na mijn laatste oplaadbeurt
 
  • Like
Reactions: OttoR and DM231191
Zonet geprobeerd en geen oplossing gegeven... Hopelijk wordt het opgelost door een nieuwe update, want ik bekijk wel graag wat ik heb kunnen rijden na mijn laatste oplaadbeurt
Heb je ook geprobeerd om de systeemtaal te wijzigen, een harde reset te doen (rempedaal en de stuurknoppen) en dan weer terug te zetten op de originele taal, schijnt dat dat soms ook werkt igv issues. Heb het zelf nog nooit nodig gehad dus kan niet zeggen of het zal werken.
Een service verzoek zou ook kunnen helpen, heb zelf wel de ervaring dat het tegenwoordig goed wordt opgepakt.
 
Ik heb vandaag een stuk gereden op 40.4.1 en het viel mij op dat de auto geen aborts gaf bij het wisselen van baan terwijl er een vrachtwagen naast zit. Drie keer een baanwissel gehad met een vrachtwagen ernaast en dat ging prima, enkele software versies geleden was dat wel anders.
 
Ik heb sinds de update dat mijn "laatst gebruikte apps" (dus de apps rechts naast de 3 puntjes) niet meer onthouden worden bij een volgende rit of een profielwissel. Reset heeft niet geholpen. Onder het profiel van mijn vrouw blijven ze wel staan...
 
even op en neer van Groningen naar Zwolle ,er 40.1. Meerdere phantom breaks. Wisselen van baan zonder reden afbreken. Zelfs bij wissel naar rechts besluiten om ook maar de afrit te nemen en dit halverwege afbreken en weer naar links sturen. Bizar hoeveel gekkigheid. Camera's smorgens nog schoongemaakt en geen meldingen gehad van slecht zicht.
 
Gisteren lang zitten klooien met een software update. Niet van Tesla, maar van mijn Android telefoon. Alles leek goed te staan qua connectie, maar hij werd niet herkend als sleutel.

Dank aan het eerdere bericht van @wooter , de oplossing was inderdaad de telefoon te verwijderen in de Tesla en de bluetooth connectie te verwijderen op de telefoon. Alles opnieuw koppelen en het lijkt weer goed te gaan.
 
  • Like
Reactions: wooter
2022.40.4.2 gisteravond binnengerold.

Ervaringen met 2022.40.1
+/+ autowipers sterk verbeterd

-/- Navigatie op grote scherm geeft tegenwoordig veel onjuiste file info aan. Raar, zou niets met Tesla te maken moeten hebben, maar....
-/- verkeersborden lezen compleet onbruikbaar door niet kennen van verkeersregels en niet herkennen onderborden
-/- Voor mij onverklaarbaar halverwege een baanwissel terugveren en dan daarna toch gaan

Alg NoA compleet zinloos.

Conclusie: wachten op single stack. Momenteel is tussen de lijntjes rijden en adaptive cruise control de Tesla implementatie van FSD :-(
 
Bij mij was 40.1 echt zeer sterk met de auto highbeams, maar gisteravond was de werking ineens een stuk minder.
Door de reflecterende paaltjes langs de weg ging de AHB steeds aan en uit. Te scherp afgesteld?

Dus nu heb ik helemaal geen werkend grootlicht meer.
 
Valt me ‘s ochtends op dat de auto z’n vooruit gewist heeft waardoor dauw etc weg is. Verrast me want hij slaapt, sentry staat uit.
Zou dat kunnen zijn zodat de camera's wijzigingen in de omgeving kunnen zien zodat de data geupdate wordt om op termijn USS volledig uit te schakelen en op deze manier de zwarte gaten in het vision bereik te vullen?
 
Ondertussen is mijn issue van het niet resetten van de "Sinds opladen" teller opgelost. Na het opladen gisteren is hij weer op 0 gesprongen. Hoe dit opgelost is? Geen idee.

Mogelijk hebben de verschillende resets ervoor gezorgd dat de issue waardoor hij niet resette verdween.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
2022.40.4.1 doet het verder best best, maar zie ik wel iets aparts. Op het uitgebreide verbruiksscherm worden nu onderdelen getoond waar de verstookte energie naar toe gegaan is. En daarnaast worden suggesties gegeven om dat energieverbruik nog verder te beperken.

Sommige suggesties snap ik, zoals de opmerking dat agressief optrekken veel energie gebruikt en of ik daarom niet de Chill mode wil inschakelen. En nee, dat wil ik niet 😈

Maar andere suggesties zijn wat vager. Zo zie ik regelmatig de melding dat, als ik de interieurtemperatuur op 22 graden zou zetten, dat een paar tiende procent zou schelen. Let wel, de interieurtemperatuur staat op dat moment op 20.0ºC, dus de temperatuur moet omhoog. Zet ik de temperatuur dan hoger dan stijgt de cabinetemperatuur langzaam. En dan verschijnt er even later een tweede melding, samen met de eerste melding, dat ik kan besparen als ik de interieurtemperatuur 1 graad lager zet.

Ik weet niet of dit komt doordat de airco de boel in de war schopt (die staat altijd op auto) of dat het gewoon een bugje is. Opmerkelijk is het wel.