Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen is 2022.40.4.2 geïnstalleerd bij mij.

Toen ik weg reed, waren al mijn recente locaties en favorieten verdwenen. Ik maak gebruik van een "cloud profiel". De recente locaties en favorieten van mijn vrouw (een lokaal profiel) stonden er nog wel in.

Bij de instellingen van het bestuurdersprofiel zag ik dat mijn profiel voor "laatst bijgewerkt" was om 8.44 uur (toen ik vertrok). Ik weet niet hoe vaak het bijgewerkt wordt. En hoe je het bijwerken kunt forceren. Een reset met de twee scrollwieltjes hielp in ieder geval niet.

Ik verwacht (hoop) dat het een tijdelijk foutje is. En dat straks bij de terugreis de locaties er weer in staan.
 
momenteel wordt 2022.40.4.2 geïnstalleerd bij mij. het enige waar ik momenteel over kan klagen bij de laatste update is dat de automatische ruitenwissers niet uitgezet kunnen worden als je AP hebt ingeschakeld. Aangezien mijn ruitenwissers in de avond en vroege ochtend de straatlantaarns zien als regen, ben ik altijd die halfgare die met werkende ruitenwissers aan het rijden is in het donker. Vrij irritant. Ik moet met donker kiezen tussen AP met continue ruitenwissers OF zelf rijden zonder ruitenwissers.

Verder heb ik weinig te klagen trouwens. Overdag doet de AP eigenlijk altijd wel wat ik zou kunnen verwachten.
 
Ik heb een hoop gezeik met Tesla Vision in combinatie met 2022.40. Zelfs net nog met 2022.40.2. Mijn X heeft bij een beetje regen en gebruik van Autopilot direct de melding "Snelheid Autopilot beperkt door slecht zicht". De Cruise control remt dan ongeveer naar nul af (nog niet helemaal geprobeerd i.v.m. achterop komend verkeer). Nu meerdere dagen al last van in combinatie met (beetje?) regen.

Zijn er meer rijders met dit probleem? Heb nu een X dure FSD en dan heb ik bij een klein buitje niet eens meer werkende cruise control.

Is er iets mis of merken jullie dit ook?
Ja, de melding over slecht zicht klinkt herkenbaar. Op onze X werd wel eens een camera vervangen want daar zat wat damp in of zo en toen werd het aantal meldingen veel minder. Autopilot doet me vaak denken aan Windows 95: frequente foutmeldingen of zelfs stoppen met functioneren, waardoor ik me niet altijd meer afvraag of het nu een bug is of "by design".
 
Versie 2022.40.7 geinstalleerd.
Daarna met de auto een kratje bier gehaald, 3 km heen en terug. De verwarming uitgezet, ondanks 6 graden, want datis de moeite niet voor zo'n kort stukje.
Heb ik wel vaker gedaan, en dan laadt de auto thuisgekomen heel even om zo'n 0,5 kWh te gebruiken. In zo'n 5 minuten.

Maar nu was de tijd opeens 35 minuten en begon de auto te voorverwarmen (je hoorde de warmtepomp razen). Pure verspilling!
Heb het laden meteen maar uitgezet.

Ligt dit aan dat de nieuwe "Improved Charging Efficiency"? Een bug, dat ze ook voor heel weinig AC-bijladen voorverwarming aanzetten, vraag ik me af.
Release notes 2022.40.7:
During DC fast charging, the thermal system controls have been optimized for each charging station’s power capability, improving both charging and on-route battery preconditioning efficiency.
 
Vanmorgen is 2022.40.4.2 geïnstalleerd bij mij.

Toen ik weg reed, waren al mijn recente locaties en favorieten verdwenen. Ik maak gebruik van een "cloud profiel". De recente locaties en favorieten van mijn vrouw (een lokaal profiel) stonden er nog wel in.

Bij de instellingen van het bestuurdersprofiel zag ik dat mijn profiel voor "laatst bijgewerkt" was om 8.44 uur (toen ik vertrok). Ik weet niet hoe vaak het bijgewerkt wordt. En hoe je het bijwerken kunt forceren. Een reset met de twee scrollwieltjes hielp in ieder geval niet.

Ik verwacht (hoop) dat het een tijdelijk foutje is. En dat straks bij de terugreis de locaties er weer in staan.
Helaas. Na een diepe slaap van een uur of vier waren mijn recente locaties en favorieten (en ook thuis en werk) nog niet terug.
 
Ok, nooit gereageerd in het software topic want ik nam veel voor lief.

Sinds .40 werd geinstalleerd verloor ik opeens 25KM bereik (2017 model met life time supercharging). Als ik knipper op een 3 baans weg en naast laatste baan is een afrit wilt de auto opeens niet meer de 3de baan op gaan, ik moet hem dwingen, oftewel autopilot overnemen om naar rechts te gaan.

De auto blijft soms op low instelling en ben al gewend om tijdens het rijden de suspension instelling in de gaten te houden want anders raak ik een snelheidsdrempel.

Ervaren meer mensen dit met een 2017 model? MCU geupgradet en hardware 3.0
 
Gisteravond de melding op de app dat ik 40.4.2 kon downloaden (vanaf 40.4.1). De auto stond onder wifi dus op starten gedrukt. Na de 2 min wachttijd is hij gestart. Ik zag na enige tijd een voortgangspercentage, en na enige uren "downloading (100%)". Echter, na 4 uur nog stééds. Naar de auto gelopen, en daar was alles wel klaar. (V11 (2022.40.4.2 etc. ) ).
App afgesloten en gestart, maar de melding Downloading 2022.40.4.2 (100%) blijft met draaiend wieltje getoond worden. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Gisteravond de melding op de app dat ik 40.4.2 kon downloaden (vanaf 40.4.1). De auto stond onder wifi dus op starten gedrukt. Na de 2 min wachttijd is hij gestart. Ik zag na enige tijd een voortgangspercentage, en na enige uren "downloading (100%)". Echter, na 4 uur nog stééds. Naar de auto gelopen, en daar was alles wel klaar. (V11 (2022.40.4.2 etc. ) ).
App afgesloten en gestart, maar de melding Downloading 2022.40.4.2 (100%) blijft met draaiend wieltje getoond worden. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad, weliswaar met een andere versie. Niks aan gedaan, ik zou ook niet weten wat anders dan tesla bellen, maar ik heb besloten het wat tijd te geven en na enkele dagen was het 'opgelost'
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
momenteel wordt 2022.40.4.2 geïnstalleerd bij mij. het enige waar ik momenteel over kan klagen bij de laatste update is dat de automatische ruitenwissers niet uitgezet kunnen worden als je AP hebt ingeschakeld. Aangezien mijn ruitenwissers in de avond en vroege ochtend de straatlantaarns zien als regen, ben ik altijd die halfgare die met werkende ruitenwissers aan het rijden is in het donker. Vrij irritant. Ik moet met donker kiezen tussen AP met continue ruitenwissers OF zelf rijden zonder ruitenwissers.

Na de laatste app update van ENHAUTO (van de S3XY buttons) kan je nu aangeven dat AHB en de automatische ruitenwisserstand niet automatisch wordt aangezet bij activatie van AP.

AHB zet ik nu uit bij start van de rit (dat moet nog wel), maar dus niet meer bij iedere activatie AP. Een uitkomst.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Na de laatste app update van ENHAUTO (van de S3XY buttons) kan je nu aangeven dat AHB en de automatische ruitenwisserstand niet automatisch wordt aangezet bij activatie van AP.

AHB zet ik nu uit bij start van de rit (dat moet nog wel), maar dus niet meer bij iedere activatie AP. Een uitkomst.
Ik heb hem net uitgezet. Kijken of het vanavond idd werkt bij AP. Fingers crossed.
 
Na de laatste app update van ENHAUTO (van de S3XY buttons) kan je nu aangeven dat AHB en de automatische ruitenwisserstand niet automatisch wordt aangezet bij activatie van AP.

AHB zet ik nu uit bij start van de rit (dat moet nog wel), maar dus niet meer bij iedere activatie AP. Een uitkomst.
Werkt dus niet. Tijdens AP moet automatisch grootlicht aanstaan. Zet je het tijdens de rit uit krijg je een rood scherm en doet AP het niet meer. Nu kijken of ik hem dadelijk weer aan krijg.
 
Werkt dus niet. Tijdens AP moet automatisch grootlicht aanstaan. Zet je het tijdens de rit uit krijg je een rood scherm en doet AP het niet meer. Nu kijken of ik hem dadelijk weer aan krijg.
Rood scherm heeft een andere reden.
AHB gaat bij elke activering van AP aan, maar kan ook telkens weer uitgezet worden door de linker stalk van je weg te duwen.

Maar is sowieso sedert 2022.40 een non-issue, want AHB lijkt perfect te werken nu.
Staan jouw lichten niet te hoog ingesteld?
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Rood scherm heeft een andere reden.
AHB gaat bij elke activering van AP aan, maar kan ook telkens weer uitgezet worden door de linker stalk van je weg te duwen.

Maar is sowieso sedert 2022.40 een non-issue, want AHB lijkt perfect te werken nu.
Staan jouw lichten niet te hoog ingesteld?
Stukken beter idd. Ik zetten na het starten van AP automatisch grootlicht uit en prompt kreeg ik een rood scherm en gedurende de rit geen AP meer. Snap er niks meer van, nog maar eens proberen straks.