Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Er zitten toch wat meer leuke features in deze release:

Sentry Mode now allows for even greater customization, including:​
- Camera-Based Detection, which allows users to disable use of cameras to detect threats.​
- Sentry Mode Clip Length, which allows users to specify the length of the clip when a potential threat is detected.​
To adjust these Sentry Mode settings, tap Controls > Safety> Sentry Mode.​
 
Hmm, hoe werkt sentry als hij geen camera's mag gebruiken?

Ik hoop dat sentry de beelden af gaat spelen vanaf het moment dat er wat gebeurd. En dan je dan zo'n "30 seconden terug" knop krijgt als bij Youtube om de aanleiding te zien.

En dat je bij het scrollen echt kan scrollen, en hij niet gewoon doet waar hij zelf zin in heeft.
 
Hmm, hoe werkt sentry als hij geen camera's mag gebruiken?
Ik begrijp dat je kan kiezen welke camera je kan uit zetten. Als je bijvoorbeeld voor muur staat, zou je de voorste kunnen uit zetten.
Ik hoop dat sentry de beelden af gaat spelen vanaf het moment dat er wat gebeurd. En dan je dan zo'n "30 seconden terug" knop krijgt als bij Youtube om de aanleiding te zien.
Nu wordt meestal veel te veel opgenomen. Je zou dit kunnen beperken.

Ik zie ook wel het nut niet zo van de aanpassingen. Met het uitschakelen van een camera zal je wellicht wat wattuurtjes winnen, maar je zal het maar mee maken dat er dan net toch iets aan die kant gebeurt.
Met de opgeslagen tijd in te korten win je geen wattuurtjes. Hoogstens wat slijtage van de usb stick. De cameras blijven alles opnemen en energie verbruiken, alleen wordt er minder opgeslagen.
 
The first is the ability to turn off camera-based detection so that Sentry Mode will only save recordings that are triggered by intrusion, such as a glass breaking, a door opening, or the vehicle's tilt sensor being triggered (only available in some markets).

Turning off Sentry Mode recording when the cameras detect someone near the vehicle will greatly reduce the number of recordings, however, it could also lead to some threats going undetected.


Aldus: Tesla adds new features to Sentry Mode with update 2022.44.2
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik begrijp dat je kan kiezen welke camera je kan uit zetten. Als je bijvoorbeeld voor muur staat, zou je de voorste kunnen uit zetten.

Nu wordt meestal veel te veel opgenomen. Je zou dit kunnen beperken.

Ik zie ook wel het nut niet zo van de aanpassingen. Met het uitschakelen van een camera zal je wellicht wat wattuurtjes winnen, maar je zal het maar mee maken dat er dan net toch iets aan die kant gebeurt.
Met de opgeslagen tijd in te korten win je geen wattuurtjes. Hoogstens wat slijtage van de usb stick. De cameras blijven alles opnemen en energie verbruiken, alleen wordt er minder opgeslagen.
Ik zou er nog wel nut in zien. Soms sta ik voor een haag door die de wind steeds sentry activeert en dan meteen ook de lichten laat flitsen. Overigens is mijn veronderstelling dat activatie wel degelijk samengaat met extra verbruik. Mijn aanvoelen is dat er veel meer energie wordt verbruikt door sentry als de auto op een drukke versus kalme plaats staat.
 
Ik zou er nog wel nut in zien. Soms sta ik voor een haag door die de wind steeds sentry activeert en dan meteen ook de lichten laat flitsen. Overigens is mijn veronderstelling dat activatie wel degelijk samengaat met extra verbruik. Mijn aanvoelen is dat er veel meer energie wordt verbruikt door sentry als de auto op een drukke versus kalme plaats staat.
Zeker meer verbruik.
Ik bedoelde dat minder minuten opslaan geen verbruikswinst zou opleveren. Het filmen kost energie, niet het opslaan.
 
Ik moet waarschijnlijk binnenkort gedwongen overstappen op de nieuwste softwareversie ivm een gerepareerd onderdeel wat anders niet werkt. Ik had nog altijd v9 op mn auto staan en sta eigenlijk niet te springen om te upgraden.

Kan je met deze versie nog altijd de interne camera afdekken en toch FSD inschakelen of is het gebruik van de interne camera inmiddels een verplichting?
 
  • Funny
Reactions: SpaceWagon
Ik moet waarschijnlijk binnenkort gedwongen overstappen op de nieuwste softwareversie ivm een gerepareerd onderdeel wat anders niet werkt. Ik had nog altijd v9 op mn auto staan en sta eigenlijk niet te springen om te upgraden.

Kan je met deze versie nog altijd de interne camera afdekken en toch FSD inschakelen of is het gebruik van de interne camera inmiddels een verplichting?
V9 ? Camera afplakken? … ik wil het precies niet weten 😅
Ik zou niet eens meer weten hoe v9 eruit ziet en mis je dan niet gewoon bepaalde features ?
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik moet waarschijnlijk binnenkort gedwongen overstappen op de nieuwste softwareversie ivm een gerepareerd onderdeel wat anders niet werkt. Ik had nog altijd v9 op mn auto staan en sta eigenlijk niet te springen om te upgraden.

Kan je met deze versie nog altijd de interne camera afdekken en toch FSD inschakelen of is het gebruik van de interne camera inmiddels een verplichting?
Je kan iig je radar afplakken want die wordt dan niet meer gebruikt, en daar wordt het volgens sommigen niet beter van. Als ik eraan denk zal ik het ff uitproberen. Ik heb de indruk dat de camera niets doet, de nag gaat nog steeds over kracht op het stuur uitoefenen.
 
Ik moet waarschijnlijk binnenkort gedwongen overstappen op de nieuwste softwareversie ivm een gerepareerd onderdeel wat anders niet werkt. Ik had nog altijd v9 op mn auto staan en sta eigenlijk niet te springen om te upgraden.

Kan je met deze versie nog altijd de interne camera afdekken en toch FSD inschakelen of is het gebruik van de interne camera inmiddels een verplichting?
Ik heb mijn camera afgedekt en de nieuwste versie en fsd werkt nog net zo "briljant" als voorheen.
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ik begrijp dat je kan kiezen welke camera je kan uit zetten. Als je bijvoorbeeld voor muur staat, zou je de voorste kunnen uit zetten.

Nu wordt meestal veel te veel opgenomen. Je zou dit kunnen beperken.

Ik zie ook wel het nut niet zo van de aanpassingen. Met het uitschakelen van een camera zal je wellicht wat wattuurtjes winnen, maar je zal het maar mee maken dat er dan net toch iets aan die kant gebeurt.
Met de opgeslagen tijd in te korten win je geen wattuurtjes. Hoogstens wat slijtage van de usb stick. De cameras blijven alles opnemen en energie verbruiken, alleen wordt er minder opgeslagen.
Het lijkt mij juist heel handig om een camera uit te kunnen schakelen. In mijn use-case staat de auto met de neus naar de straat. Elke keer als iemand de hond uitlaat en wat dicht voorlangs de auto loopt, gaan de koplampen aan. Er zijn veel hondenbezitters in de buurt, dus dit gebeurt heel vaak. Tot groot verdriet van de buren aan de overzijde. Dus gebruik ik sentry thuis niet. Als ik de front-camera zou kunnen uitschakelen voor sentry en uitsluitend de zij- en achtercamera's zou gebruiken, heb ik toch een half-sentry, zonder overvloed aan false-positives.
 
Hier is gisteren 2022.44.2 binnen gekomen. In de releasenotes in de app stond alleen een nieuwe taal.

In de releasenotes in de auto stond ook de extra functionaliteit van Sentry Mode. Standaard staan de camera’s nu uit. En reageert ‘ie alleen op fysieke zaken. Je kunt nu ook de lengte van de clips instellen. Die staat dus daar d op één minuut.

Helaas nog steeds geen optie om die knipperende koplampen uit te schakelen bij detectie van een gebeurtenis.
 
  • Informative
Reactions: Niek
V9 ? Camera afplakken? … ik wil het precies niet weten 😅
Ik zou niet eens meer weten hoe v9 eruit ziet en mis je dan niet gewoon bepaalde features ?
Haha het is niet v9 maar v10 zie ik nu. Ik vind de v11 interface minder mooi en minder praktisch, daarnaast probeerde ik Tesla Vision te ontlopen en ik vind het gewoon geen fijn idee als ik de hele tijd in de auto gefilmd wordt. Plus ik had nog de softwareversie waar een bug in zat dat je in dynomode per ongeluk de Tesla interne beheerinterface ook erbij kreeg met wat extra achter-de-schermen info over de auto. Oh en het was een softwareversie waarbij Sentry redelijk betrouwbaar werkte, wat erg belangrijk was aangezien ik last had van iemand die regelmatig mn auto bekrast.

Inmiddels de gok maar gewaagd aangezien zonder update de nieuwe temperatuursensor het niet deed en dus de verwarming niet werkte, wat toch best een essentieel onderdeel is dezer dagen..

Helaas, want na installatie moet ik zeggen dat anderhalf jaar updates niet echt veel goeds gebracht hebben. Autopilot is verder teruggeschroeft en valt nu uit in bochten waar het eerst wel nog mocht, plus de afrit automatisch nemen is er nu uit. Tesla Vision voelt nog niet als een vooruitgang, voelt minder veilig nu zonder radar en dat gekke grootlichtgeflits is irritant. Plus verplicht meer afstand houden want stand 1 doet niet meer mee.

Wel jammer, in de eerste anderhalf jaar dat ik de auto had waren de updates juist wel vaak grote verbeteringen. Één quality of life fix ben ik wel blij mee; eindelijk ontgrendeld de laadkabel nu tegelijk met de kofferbak. Klein dingetje maar daar wordt ik dan wel weer vrolijk van.
 
  • Like
Reactions: ramonneke