Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand 2022.44.30 al aangeboden gekregen?
Dat zou ook best snel zijn. Op Teslafi slechts 4 installs. Allemaal S/X komend van 40.200:

1671486459664.png
 
Zo, ook op de “Holiday” update. Goede toevoeging die automatische richtingaanwijzers. Dacht eerst dat dit enkel van toepassing was bij de hendel effectief doorduwen ipv klein tikje. Aangenaam verrast en tot nu toe geen vreemde dingen gehad. Toch voelt deze update beetje als “holiday”-onwaardig. Misschien zijn we wat verwend maar voor mij is die automatische richtingsaanwijzers de echte en enige goede toevoeging. Gebruik spotify en geen Apple Music dus andere zullen misschien wel blijer zijn. De rest is UI wat verbeteringen en wat anders geschikt. Dat die kaartjes terug zijn is fijn maar is niet echt update gerelateerd.. we hadden ze vroeger al. Toch vreemd dat het een jaar moet duren om ze terug te krijgen. 🫣
 
Ben nu ook 25.3 aan het downloaden/installeren en heb de auto aan de lader gezet met in de app 15% lading . Moest even in de auto zijn en daar stond het batterij percentage op 11%.
Heb nog nooit een verschil tussen de twee weergaves (app en auto) gehad. In de app de oplaadlimiet aanpassen geeft ook het zelfde resultaat in de auto. De tijd tot aan de oplaadlimiet is ook bij beide gelijk.
Ook een reset (rem en stuurknoppen) geeft geen gelijk resultaat. Zal straks een kijken als de oplaadlimiet bereikt is wat de auto en de app aangeven.
 
Ik kan je alvast aanraden om het kaartje met mediaknoppen niet weg te vegen. Ik krijg het niet meer terug 🤦
Van beneden naar boven vegen heeft me enkel airco-settings. Tikken, vegen,... niets lijkt te helpen. Momenteel is het ofwel het hele rechterscherm vol audio ofwel geen knopjes. Iemand een oplossing?
 
Klik op het icoontje dat in de onderste balk verschijnt wanneer je het kaartje wegveegt
Ik moet toegeven dat dit horrible UX is, het kostte mij ook een paar minuten voor ik dat nieuwe icoontje zag. Logischer was geweest als je (net als in v10) de card helemaal weg en weer terug kan swipen. Of inderdaad een swipe up vanaf de icoontje bar linksonder (de rest van de bar kan dan voor airco settings blijven).
 
Sinds 44.25.2 vind ik de navigatie daadwerkelijk een verbetering. De opdrachten zijn groter aangegeven, en vaker wordt alvast de 2e opdracht van tevoren weergegeven. Vroeger ook wel, maar nu veel vaker. Verder kloppen de pijltjes qua rijstrookkeuze ook beter met de realiteit.

Automatisch knipperlicht ben ik echt verbluft over hoe goed dit werkt. 10/10 keren doet die exact wat ik wil.

Leerlingen duwen vaak te zachtjes de richting aan waardoor die iedere keer uit slaat na 3x knipperen, dit is nu verholpen. (Gebeurde in mn vorige lesauto echt stuk minder)

De cards terug voor je verbruik en mediaspeler terug, altijd goed.

Tot zo ver ben ik en mn leerlingen erg tevreden met deze update :)
 
Elkaar snel opvolgende updates zegt meer over de kwaliteit....aangezien er geen nieuwe features in zitten.

Knipperlicht functie vind ik wel handig trouwens, ondanks dat het uitzetten natuurlijk geen mentale aandacht meer vroeg.
Navigatie weergave is ook fijn met de grotere fontjes voor 'the next move'.
Dat kaartje met trip fino is echt lelijk, vind ik, net als de bandenspanning, waarbij de auto niet in het kaartje past.
 
Dat kaartje met trip fino is echt lelijk, vind ik, net als de bandenspanning, waarbij de auto niet in het kaartje past.

Je kunt de indeling linksonder zelf wat bijschaven door in het betreffende hoofdmenu wat vinkjes aan/uit te zetten.
Ik heb zelf de ODO weg gelaten (staat al in een ander verbruiksscherm welke ik sinds aanschaf laat "lopen")
Ziet er wat mij betreft na de aanpassing beter uit (geen afgebroken tekst meer / minder propperig)