Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Heel gek, maar heb zojuist 2022.44.25.3 geïnstalleerd maar ik mis allemaal features.

- onder verlichting geen auto knipperlicht knopje
- wel een camera boven de achteruitkijkspiegel maar geen dogmode interieur camera in m’n (zojuist ge-update) app

Heb een model 3 uit 2019. Doe ik wat verkeerd of word ik langzaam uitgefaseerd?
Beide features hebben HW3 nodig, wellicht heb jij nog HW2 of HW2.5? HW3 is vanaf halverwege 2019 ingebouwd.
 
Bij mij loopt 2022.44.25.3 nu ook binnen, sinds de "Holiday update" zijn de ruitenwissers weer een drama waar voorheen deze het prima deden. Hopelijk is het nu weer gefixed.
Ben bang van niet, althans ik vind ze of heel erg druk met wissen terwijl er amper regen is of ze wachten heel erg lang terwijl ik al bijna niks meer zie en het flink spettert. Moet hem vaak even handmatig aanzetten. Toen ik de auto net kreeg was de detectie prima.
 
  • Like
Reactions: mnno
Heel gek, maar heb zojuist 2022.44.25.3 geïnstalleerd maar ik mis allemaal features.

- onder verlichting geen auto knipperlicht knopje
- wel een camera boven de achteruitkijkspiegel maar geen dogmode interieur camera in m’n (zojuist ge-update) app

Heb een model 3 uit 2019. Doe ik wat verkeerd of word ik langzaam uitgefaseerd?
Ook in ons 2019 model zit de nieuwe optie, de auto heeft HW3.
Heb je al een reset gedaan? Deze doet soms wonderen……
 
Klik op het icoontje dat in de onderste balk verschijnt wanneer je het kaartje wegveegt.
In de video wordt verteld dat bij Sentry aan nu default de camera's uit staan, en dat het wellicht handig is die weer op aan te zetten.
Wie weet wat Sentry überhaupt doet buiten opnames maken? Voor inbreken in de auto hebben we toch alarm in de auto zitten? Wat zie ik over het hoofd?
 
Je kunt voortaan kiezen of Sentry reageert/opneemt voor alle triggers (fysiek + camera) of alleen fysiek. Als de camera's niet worden gebruikt dus geen flitsende lichten/filmpjes meer wanneer je voor de auto door loopt, het hard waait of regent/sneeuwt. De auto neemt dan alleen beelden op wanneer de andere sensoren iets waarnemen.
 
Ik moet zeggen dat ik deze update dus wel kan pruimen
  • ik vind die automatische richtingsaanwijzers echt handig, en werkt eigenlijk vrij goed
  • de cards zijn terug, en er kan nog meer info in die card dan vroeger
  • die music player is ook best handig

Wat wel écht nog beter kan is de navigatie. Ik bekijk mijn navigatie per definitie uigezoomd, ik moet echt niet heel dat routeverloop op mijn scherm zien staan, alleen de eerstvolgende stap. Dan heb je een groot scherm, maar dat staat voor meer dan 50% vol met dingend die me niet echt interesseren (de FSD view en dat routeverloop).
En het zou ook fijn zijn indien er een 'autozoom' view komt, waarbij de wagen één km voor een manoeuvre inzoomt...
 
  • Like
Reactions: Whooohah
Ik moet zeggen dat ik deze update dus wel kan pruimen
  • ik vind die automatische richtingsaanwijzers echt handig, en werkt eigenlijk vrij goed
  • de cards zijn terug, en er kan nog meer info in die card dan vroeger
  • die music player is ook best handig

Wat wel écht nog beter kan is de navigatie. Ik bekijk mijn navigatie per definitie uigezoomd, ik moet echt niet heel dat routeverloop op mijn scherm zien staan, alleen de eerstvolgende stap. Dan heb je een groot scherm, maar dat staat voor meer dan 50% vol met dingend die me niet echt interesseren (de FSD view en dat routeverloop).
En het zou ook fijn zijn indien er een 'autozoom' view komt, waarbij de wagen één km voor een manoeuvre inzoomt...
Dat inzoomen doet hij al hoor, maar niet altijd. Zoals wanneer je op de snelweg een afrit nadert die je moet nemen, dan zoomt hij een stukje in. Bij meerdere kort opeenvolgende punten durft hij wel eens gewoon uitgezoomd te blijven
 
Als je de de navigatie uitgezoomd laat staan, dus een overzicht van de gehele route, zal hij ook niet bij elke aanwijzing inzoomen. Na het invoeren van het adres de route starten door op de eerste aanwijzing te tikken, dan werkt de auto-zoom zoals bedoeld.
 
  • Informative
Reactions: Hippogrief
Sinds 2022.44.25.3 heb ik, onder navigatie, ineens 'suggesties'. Iemand enige idee hoe je dit kunt uitzetten?
De suggesties zijn niet echt heel relevant (locaties van afgelopen vakanties kilometers ver weg) en, nee, komen niet uit de lijst recente locaties (die hou ik redelijk 'schoon'). De gesuggereerde locaties kunnen ook niet worden verwijderd zoals bij recente locaties.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Je kunt voortaan kiezen of Sentry reageert/opneemt voor alle triggers (fysiek + camera) of alleen fysiek. Als de camera's niet worden gebruikt dus geen flitsende lichten/filmpjes meer wanneer je voor de auto door loopt, het hard waait of regent/sneeuwt. De auto neemt dan alleen beelden op wanneer de andere sensoren iets waarnemen.
De ironie vind ik dan wel dat “fysiek” o.a. gebruik maakt van de sensors die ze net hebben weggehaald.
 
Sinds 2022.44.25.3 heb ik, onder navigatie, ineens 'suggesties'. Iemand enige idee hoe je dit kunt uitzetten?
De suggesties zijn niet echt heel relevant (locaties van afgelopen vakanties kilometers ver weg) en, nee, komen niet uit de lijst recente locaties (die hou ik redelijk 'schoon'). De gesuggereerde locaties kunnen ook niet worden verwijderd zoals bij recente locaties.
Die suggesties hebben we al maanden en idd, weinig praktisch.
 
Zag vandaag voor het eerst een "wind waarschuwing" harde zuidwestenwind in de navigatie verschijnen (Niet te verwarren met de emissie modus). Weet eigenlijk niet of ik deze waarschuwing nu nuttig vind, maar kijken wat de toekomst brengt bij echte Code oranje/rood situaties.

Ik had eerder al gezien dat de verbruiksvoorspelling al rekening met de wind en richting hield: je kan met wind tegen onder de prognose eindigen en met wind mee er boven.