Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, op de 2e kerstdag onderweg naar familie wilde ik een luisterboek opzetten uit mijn Apple Music bibliotheek. Nu werkt Apple Music sowieso trager dan Spotify of Tidal, maar dit keer kwam de software langzaam tot een stop. En dus al rijdend een reboot uitgevoerd.

Vandaag toen ik even moest wachten heb Ik Netflix aangezet; maar ook hier begon het systeem te haperen en duurde lang voordat de serie kon beginnen. Was geen reboot nodig, maar je kon bijna de raderen horen kraken.
 
  • Like
Reactions: Runescom
Sinds de installatie van 44.25 reageert de wagen met duidelijke vertraging op,de commando’s. Minstens 1 sec. Heeft iemand anders dat?
Ik heb iig wel dat de radio later ‘van zich laat horen’(meestal pas na een meter op 100 na wegrijden). De voice commando’s werken ook niet direct na wegrijden maar als je eenmaal even op weg bent heb ik geen vertraging in de response.
 
Sinds deze update sluit mijn M3 niet meer automatisch af en blijft de verlichting aan staan.
Wanneer ik de auto vervolgens via de app afsluit blijven spiegels uitgeklapt en blijft verlichting aan staan.
Pas na geruime tijd (30 min, 1 uur?) gaat de verlichting uit.
Gek genoeg: als ik laadkabel aansluit en de auto verlaat, wordt de auto WEL automatisch afgesloten.....
Ben benieuwd of er meer berijders zijn met dit probleem.
 
  • Like
Reactions: Wienie
Sinds deze update sluit mijn M3 niet meer automatisch af en blijft de verlichting aan staan.
Wanneer ik de auto vervolgens via de app afsluit blijven spiegels uitgeklapt en blijft verlichting aan staan.
Pas na geruime tijd (30 min, 1 uur?) gaat de verlichting uit.
Gek genoeg: als ik laadkabel aansluit en de auto verlaat, wordt de auto WEL automatisch afgesloten.....
Ben benieuwd of er meer berijders zijn met dit probleem.
Soortgelijk: de auto gaat wel op slot maar geen lock confirmation sound. Soms wel soms niet
 
Dat heb ik elke keer op dit punt. Hij wil altijd naar links en ziet dan opeens dat dat een voorsorteervak is en stuurt dan bruusk naar rechts.
Waar AP ook slecht in is is als je fatsoenlijk op tijd richting aangeeft om van de autosnelweg de uitrit te nemen. Als dat langer dan x seconden is dan maak ik het mee dat hij begint met uitvoegen en dan *dingdong* *zwabber naar links* "lane change duurt te lang".
Ik zat ook net te denken: AP is eigenlijk heel erg slecht. En nu het generfd is is het nog slechter. Als hij zelf de beslissing maakt dan gaat het nog (maar is traag bij inhalen terwijl hij heel erg bruusk was bij uitvoegen), maar ook op cruiscontrol rijden in woonwijken is gewoon ondoenbaar. Dan blijft hij remmen en optrekken voor dingen die er niet zijn of waar ik gewoon omheen zal sturen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
…..maar ook op cruiscontrol rijden in woonwijken is gewoon ondoenbaar. Dan blijft hij remmen en optrekken voor dingen die er niet zijn of waar ik gewoon omheen zal sturen.
Waarom zou je in een woonwijk op TACC willen rijden, lijkt mij voor de veiligheid niet aan te raden.
Ik denk als je tijdig een kleine stuurbeweging maakt bij een obstakel om aan te geven dat je er omheen wilt, dan gaat het denk ik wel goed. In het verleden was dat ook met fietsers die voor je reden.
 
Waarom zou je in een woonwijk op TACC willen rijden, lijkt mij voor de veiligheid niet aan te raden.
Ik denk als je tijdig een kleine stuurbeweging maakt bij een obstakel om aan te geven dat je er omheen wilt, dan gaat het denk ik wel goed. In het verleden was dat ook met fietsers die voor je reden.
Ik wil de cruisecontrol aanzetten zodat die de snelheid regelt en zodat ik op de weg kan letten en kan sturen. Vroeger met een benzineauto had je nog een goede referentie aan het toerental en het geluid dat je niet veel sneller of langzamer ging rijden, in de Tesla heb ik dat totaal niet. Dan blijf je maar kijken of je wel netjes 30 rijdt en dan weer op de weg letten, weer naar het scherm, weer op de weg.
Ja, ik had overal de cruisecontrol aan. De Tesla remt voor alles wat hij denkt dat hij ziet (en het meeste bestaat niet eens). Als ik in de straat waar ik woon de TACC aan zet dan rijdt hij 30, remt naar 25, trekt weer op, remt naar 20. Het is gewoon vervelend hoe die rijdt.

Ik zie niet in hoe de cruisecontrol in een woonwijk gebruiken onveilig zou kunnen zijn. Je stuurt toch om obstakels heen en je remt toch als je langzamer moet rijden? Het is juist de Tesla die niet goed kan rijden. Nee, zoals de TACC en AP zich gedraagt vertrouw ik die niet aan om automatisch door een woonwijk te rijden, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik wil alleen dat hij een constante snelheid aanhoudt. En dat kan hij niet omdat hij zo slecht is.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Nu heb ik zelf de auto nog geen maand en ben pas sinds een paar dagen de Autopilot een beetje aan het uitproberen en tot nu toe een prima ervaring.
Geen idee of het voorheen beter was, maar vandaag ben ik op de A4 vanaf Schiphol t/m Den Haag (waar ik eraf moet) vrijwel non-stop met de Autopilot aan wezen rijden en merkte niks overdreven geks.
Als ik dan al iets erover moet zeggen is het dat die misschien iets vlotter mag optrekken als je even stil hebt gestaan of wat langzamer bent gaan rijden. Maar misschien dat ik nog wat moet spelen met de afstand van de voorligger.
 
Ik wil de cruisecontrol aanzetten zodat die de snelheid regelt en zodat ik op de weg kan letten en kan sturen. Vroeger met een benzineauto had je nog een goede referentie aan het toerental en het geluid dat je niet veel sneller of langzamer ging rijden, in de Tesla heb ik dat totaal niet. Dan blijf je maar kijken of je wel netjes 30 rijdt en dan weer op de weg letten, weer naar het scherm, weer op de weg.
Ja, ik had overal de cruisecontrol aan. De Tesla remt voor alles wat hij denkt dat hij ziet (en het meeste bestaat niet eens). Als ik in de straat waar ik woon de TACC aan zet dan rijdt hij 30, remt naar 25, trekt weer op, remt naar 20. Het is gewoon vervelend hoe die rijdt.

Ik zie niet in hoe de cruisecontrol in een woonwijk gebruiken onveilig zou kunnen zijn. Je stuurt toch om obstakels heen en je remt toch als je langzamer moet rijden? Het is juist de Tesla die niet goed kan rijden. Nee, zoals de TACC en AP zich gedraagt vertrouw ik die niet aan om automatisch door een woonwijk te rijden, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik wil alleen dat hij een constante snelheid aanhoudt. En dat kan hij niet omdat hij zo slecht is.
Ik denk dat je in een woonwijk niet op TACC maar op domme CC zou willen rijden. Ik althans. Remmen kan ik zelf wel. Met AP is het niet te doen. Al is het maar omdat er vaak geen weg met twee weghelften is. Met mijn MS ging het zo prima in de stad.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Ik zie niet in hoe de cruisecontrol in een woonwijk gebruiken onveilig zou kunnen zijn. Je stuurt toch om obstakels heen en je remt toch als je langzamer moet rijden? Het is juist de Tesla die niet goed kan rijden. Nee, zoals de TACC en AP zich gedraagt vertrouw ik die niet aan om automatisch door een woonwijk te rijden, maar dat is ook niet de bedoeling. Ik wil alleen dat hij een constante snelheid aanhoudt. En dat kan hij niet omdat hij zo slecht is.
omdat je in een woonwijk vaak toch al niet harder mag/kunt dan 30km/h, smalle wegen hebt en er dusdanig veel obstakels/fietsers/kinderen zijn en ook zijwegen waar je toch al voor moet afremmen dat TACC of CC er alleen maar voor zorgt dat je zelfs bij lage snelheden al snel te hard rijd.
 
omdat je in een woonwijk vaak toch al niet harder mag/kunt dan 30km/h, smalle wegen hebt en er dusdanig veel obstakels/fietsers/kinderen zijn en ook zijwegen waar je toch al voor moet afremmen dat TACC of CC er alleen maar voor zorgt dat je zelfs bij lage snelheden al snel te hard rijd.
Nee, dit strookt niet met de werkelijkheid. In dorpen en steden kun je goed met cc rijden, alleen niet met TACC. Snap niet waarom ze gewoon een domme CC als optie in het scherm toevoegen.