Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.44

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de de navigatie uitgezoomd laat staan, dus een overzicht van de gehele route, zal hij ook niet bij elke aanwijzing inzoomen. Na het invoeren van het adres de route starten door op de eerste aanwijzing te tikken, dan werkt de auto-zoom zoals bedoeld.
Dat is dus geen auto zoom zoals die door de grote merken wordt aangeboden, daar zie je steeds de volledige route, maar zoomt de navigatie in wanneer je een kruispunt nadert waar je moet afslaan. Tesla zoomt gewoon in naar het volgende kruispunt, zodat je geen overzicht houdt over de volledige route
 
omdat je in een woonwijk vaak toch al niet harder mag/kunt dan 30km/h, smalle wegen hebt en er dusdanig veel obstakels/fietsers/kinderen zijn en ook zijwegen waar je toch al voor moet afremmen dat TACC of CC er alleen maar voor zorgt dat je zelfs bij lage snelheden al snel te hard rijd.
Er zijn woonwijken en woonwijken en er zijn straten in een 30 zone en straten in een 30 zone. Geloof me, er zijn genoeg straten in een 30 zone waar het geen enkel probleem zou zijn om 50 te rijden, laat staan dat het een probleem is om 30 op de CC te rijden.
En niet op CC rijden zorgt er bij mij juist voor dat je al gauw te snel rijdt. Vooral omdat je geen auditieve referentie aan je snelheid hebt en met een EV zo snel optrekt.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Enzo63 and Koifim
Andere merken waar je ACC of en/of lane assist hebt, kun je meestal ook gewoon nog klassieke CC inschakelen.

Veiligheid lijkt me echt een non-argument voor een wagen waarbij de remintensiteit nog steeds afhangt van hoe vol de batterij is...
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Wellicht kan het hele CC gezever naar het beginners of eigen draadje want het heeft niets met een specifieke software versie te maken.

Ik zal het goede voorbeeld geven:

Ik kwam gisteren na een 2 weken stil gestaan te hebben was sentry mode niet in te schakelen via de app, toen als test wel de ventilator aan maar vervolgens niet meer uit te krijgen. Aangekomen bij de auto was een zwart scherm en met geen mogelijkheid wakker te krijgen, ook niet met reset. Uiteindelijk na ca 10 random ineens het bootlogo, meer mensen last van?
 
Last edited:
Andere merken waar je ACC of en/of lane assist hebt, kun je meestal ook gewoon nog klassieke CC inschakelen.

Veiligheid lijkt me echt een non-argument voor een wagen waarbij de remintensiteit nog steeds afhangt van hoe vol de batterij is...
Okay, dat wist ik niet. Jammer dat dat niet is meegenomen in 2022.44. Zijn we gelijk on topic en is het geen gezever meer, wat sowieso erg subjectief is. 😉
 
Wellicht kan het hele CC gezever naar het beginners of eigen draadje want het heeft niets met een specifieke software versie te maken.


Daar zijn al draadjes voor: ;)
 
Veiligheid lijkt me echt een non-argument voor een wagen waarbij de remintensiteit nog steeds afhangt van hoe vol de batterij is..
Toch nog even OT om een onwaarheid te ontkrachten.
Remintensiteit is niet afhankelijk van hoe vol de batterij is. Als er echt intensiteit nodig is, rem je mechanisch (pneumatisch aangestuurd). En die intensiteit is niet afhankelijk van de batterij.
Er wordt trouwens gewerkt aan een update om bij regeneratief remmen de verminderde werking, bij koude of te volle batterij, mechanisch te compenseren.
 
Toch nog even OT om een onwaarheid te ontkrachten.
Remintensiteit is niet afhankelijk van hoe vol de batterij is. Als er echt intensiteit nodig is, rem je mechanisch (pneumatisch aangestuurd). En die intensiteit is niet afhankelijk van de batterij.
Er wordt trouwens gewerkt aan een update om bij regeneratief remmen de verminderde werking, bij koude of te volle batterij, mechanisch te compenseren.
Die update zit er al in vanaf 2022.40.9 maar is nog niet aangezet in alle regio’s (helaas nog niet in de onze). Source: 2022.40.9 Official Tesla Release Notes - Software Updates
 
Die sterke winden, zijn die nieuw in deze versie?
20230110_154642.jpg


😃
 
Fijn is dat. Krijg je die ouwe 2022.44.30 aangeboden, geïnstalleerd, alle profielen weg! Geen enkel profiel, verwarming gereset, onderste balk gereset, zelfs de auto denkt dat hij op 3500 deer creek rd staat en ik kan FSD niet activeren "omdat dat niet mag in die regio".
Wat is dat voor onzin, Tesla?!