Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.8.x

This site may earn commission on affiliate links.
Yup paaltjes gezien, phantom brake nog steeds aanwezig 😉
Ik heb heel weinig phantom brakes meer. Dat is een heel stuk verbeterd in de laatste 2 jaar. Ik rij nu regelmatig stukken van 200 km zonder een enkele phantom brake. Wel eens een snelheidsverandering die je niet verwacht en soms wel maar de echte brakes waardoor je met angst in je spiegel gaat kijken heb ik niet meer.
Ik kreeg een keer de tip om je camera's te calibreren. Dat heb ik toen gedaan en dat hielp zeker maar de software updates hebben meer geholpen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Is inderdaad wel iets minder, maar niet weg. Maar wat het nou veroorzaakt, geen idee. Op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort, bij Naarden Vesting, daar altijd de voet op de trapper. Aangezien ze daar meer op je trekhaak hangen dan op veilige afstand daarachter, zet ik de cruisecontrol/autopilot op drukke dagen daar uit.
 
Is inderdaad wel iets minder, maar niet weg. Maar wat het nou veroorzaakt, geen idee. Op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort, bij Naarden Vesting, daar altijd de voet op de trapper. Aangezien ze daar meer op je trekhaak hangen dan op veilige afstand daarachter, zet ik de cruisecontrol/autopilot op drukke dagen daar uit.
Wonende in Naarden rij ik daar vaak. Ik heb daar dit probleem niet. Zou het kunnen dat jij nog AP1 hebt en dat die anders reageert?
 
Moet zeggen dat het met de laatste updates een stuk beter gaat.
Volgens mij heb ik HW2.5 in mijn MX.
Dan begrijp ik niet dat je zo achterloopt met firmware... Een jaar is wel veel...

Voor de duidelijkheid: ik twijfel er niet aan dat jij phantom brakes ervaart, maar ik heb ze al ongeveer een jaar helemaal niet meer. En ik rij bijna altijd op FSD. Gisteren van het weekend nog even heen-en-weer naar Drachten, 100% op automaat op snelweg, inclusief stukje file. Alleen toen brug openstond even op P gezet :)
 
Hoi,
Iemand zich al gewaagd aan de nieuwe update 2022.8.10.12?
1684742537657.png
 
  • Funny
Reactions: DM231191
Upgrade naar MCU2 is goed idee. Iedereen die ik spreek is er blij mee (en ikzelf ook). Maar zou dacht ik weinig mogen uitmaken voor FW versie. Hoogstens dat sommige functies niet werken... Maar goed. Vraag gewoon of ze meteen de laatste versie pushen :)
 
  • Like
Reactions: Faiz71