Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.8.x

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg nu 2022.8.2 binnen nog geen release notes beschikbaar maar wanneer de installatie gedaan is zal ik kijken of ik ze kan posten
Geen echt grote update maar nog niet mee gereden Duurde ong 40 minuten, in de app was de update gereed maar in de auto een zwart scherm. Na harde reset alles weer OK


847FE06F-41C7-482B-B9FC-14E695578D24.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vanhoucke
En niet-gedocumenteerde maar wel erg welkome fix:

Faster Backup Camera

When Tesla rolled out the v11 update, there were some issues with the backup camera that caused lagging or delayed video while the camera was in use.

This delayed video could make it appear that you had more space between you and the object behind you since the video stream could pause for brief periods.

This update contains fixes to improve the responsiveness of the backup camera in your car.
 
nog steeds kan ik niet op NoA vanaf A15 naar A27 noordelijke richting op de afrit/toerit rijden zonder dat NoA afbreekt. Kan dan pas op de A27 na ruim 100 mtr NoA weer activeren ( daarvoor melding NoA niet beschikbaar). Op A27 ri noord geen onnodige rijstrook wissel voorstellen.
Helaas op NoA geen afslag naar A6 noord vanaf A27, lijkt alsof de navi verwacht dat ik verder door zou moeten rijden. Dit werkte iig 2 versies hiervoor wel beter. Op de A6 daarna weer een rijstrook wissel voorstel naar de middelste rijstrook, lijkt alsaf het kaart materiaal hier niet juist is. Zelfde issue na invoegen vanaf A6 naar A7 noord, ook hier wil NoA een rijstrook laten opschuiven om de route te kunnen vervolgen.
Terug op A7 tussen Drachten richting Heerenveen ter hoogte van het benzinestation wordt de snelheid teruggebracht naar 100 en kan op autopilot niet worden aangepast.
Op A27 naar A15 ri Nijmegen gaat de snelheid op de parallelbaan voor de klaverblad afslag hard naar 80 daarna naar 100 ondanks mijn eigen instellingen..

Deze versie is helaas op sommige punten twee stappen terug en ook de snelheden worden soms nog steeds aangepast terwijl de setting is dat mn eigen snelheid aangehouden moet worden.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Hbrink
Ik heb het gevoel dat als morgen versie 2022.10.1 uitkomt en deze versie is exact dezelfde als voorgaande versie er nog reacties gaan zijn van hoe veel slechter het allemaal weer is.
Vinden jullie het echt nog fijn... u constant concentreren op het negatieve en het positieve hierdoor uit het oog verliezen.
Ik was alleszins al lang overgestapt naar een "beter" merk....
 
Ik heb het gevoel dat als morgen versie 2022.10.1 uitkomt en deze versie is exact dezelfde als voorgaande versie er nog reacties gaan zijn van hoe veel slechter het allemaal weer is.
Vinden jullie het echt nog fijn... u constant concentreren op het negatieve en het positieve hierdoor uit het oog verliezen.
Ik was alleszins al lang overgestapt naar een "beter" merk....
Je spreekt iedereen aan maar niet iedereen voelt zich aangesproken 🙂
 
  • Like
Reactions: bartdv and OttoR
Vinden jullie het echt nog fijn... u constant concentreren op het negatieve en het positieve hierdoor uit het oog verliezen.

Wat is precies positief gewijzigd dan? :) Het enige positieve is multi-point navigatie naar mijn mening.

Misschien moet je 2 dingen uit elkaar halen. Het feit dat dit topic over de SOFTWARE gaat zorgt ervoor dat mensen dus negatief en positief zullen zijn over de SOFTWARE. Het feit dat de auto verder prima rijdt staat hier los van. Ik ben echt nog wel blij met de auto maar qua software in mijn portret modes Model S user-interface vind ik het echt niet beter geworden.

Het feit dat er dus veel geklaagd wordt zegt dus dat er kennelijk weinig positiefs te melden is. Aan jou op dan maar de positieve kant te belichten?
 
Ik heb het gevoel dat als morgen versie 2022.10.1 uitkomt en deze versie is exact dezelfde als voorgaande versie er nog reacties gaan zijn van hoe veel slechter het allemaal weer is.
Vinden jullie het echt nog fijn... u constant concentreren op het negatieve en het positieve hierdoor uit het oog verliezen.
Ik was alleszins al lang overgestapt naar een "beter" merk....
Ik "leer" graag van anderen als er in mijn setup problemen zijn die mogelijk te verhelpen zijn door andere instellingen. Geef daaom ook aan waar ik problemen/of minpunten ervaar.
Kan wel elk review over een software update lyrisch beginnen over de auto maar dat is m.i. niet de bedoeling van een review over een nieuwe update.

Voor de record, ik zou bij vervanging van mijn huidige auto direct weer een Tesla overwegen (over deze besluitvorming is trouwens door mede forumleden ook al ergens ooit een draadje opgestart).
 
  • Like
Reactions: OttoR
Het feit dat er dus veel geklaagd wordt zegt dus dat er kennelijk weinig positiefs te melden is. Aan jou op dan maar de positieve kant te belichten?

Kijk, dat bedoel ik dus. Een aanzet om ook positieve ervaringen te delen en al onmiddellijk wordt er me (door een moderator) op gewezen dat er weinig positiefs te melden valt.
So be it...
 
Kijk, dat bedoel ik dus. Een aanzet om ook positieve ervaringen te delen en al onmiddellijk wordt er me (door een moderator) op gewezen dat er weinig positiefs te melden valt.

Dat is niet als moderator gedaan maar als ik zelf.

Nogmaals, ik vind persoonlijk voor mijn situatie met een portret modus model S MCU2 het er niet op vooruit gaan.

Ik zou zeggen benoem dan de positieve dingen? Ik benoemde er zelf 1 maar kennelijk is naar jouw mening er nog veel meer voor mij op vooruit gegaan :).
 
Vorige week 2022.8.2 ontvangen en vanaf dat moment heb ik bijna nooit meer actuele verkeersinformatie (misschien 3 van de 10 ritten). Datacommunicatie met vier streepjes En ja ik heb Premium Connectivity. Geen foutmelding van navigatie dat hij geen actuele verkeersinformatie heeft.
Overigens leek het vandaag even dat de info er wel is, maar niet getoond wordt. De geplande rijtijd leek langer dan bij een lege weg verwacht mocht worden, maar dat vraagt meer testen. Het tonen van de kaart is ook hopeloos traag geworden met deze update. Ik heb nog nooit gezien dat hij tientallen seconden doet over een kaart en dat die in blokken getoond wordt.
Resetten, opnieuw bestemming invoeren enz. helpt allemaal niets. Ben er toch wel ernstig aan gewend en mis die kleurtjes erg. (Nee, ik ga niet met een browser prutsen in de auto. )
 
  • Like
Reactions: Menabe