Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.8.x

This site may earn commission on affiliate links.
Graag eens een screenshot cousin_IT aub ? (mis het erg)
9BC9E7D2-3F17-4588-ABF0-0CDF49B81972.jpeg
 
Voor de MCU2 upgraders: Vandaag een paar korte ritjes gemaakt en LTE viel niet weg voor de eerste paar minuten. Nog te vroeg om te juichen maar wie weet…
Dit wilde ik hier ook net gaan melden: Ik heb v2022.8 nu ongeveer een week, en ik merk dat de LTE verbinding merkbaar sneller beschikbaar is. Ook als ik een landsgrens passeer gaat het aanmerkelijk beter dan de afgelopen anderhalf jaar.
 
Ik zie sinds 22.8.2 pijltjes omhoog en omlaag verschijnen naast de snelheidsaanduiding als ik met het duimwiel de snelheid op en neer draai. Of was dat altijd al?
Verder is 'ie heeel zuinig, maar dat komt vast door het heerlijke weer en mijn (daardoor) relaxte rijstijl en niet door die update :)
Limburg Amsterdam bij 100 kmu eens versier 5.5: 134 wh/km.
Dus het weer :)
Tenzij je hieronder zat.
 
Zijn de huidige connectie-problemen met de muziekspelers opgelost? Voor wie er geen last van heeft: als de verbinding slecht is op een parkeerplek dan komt bij het wegrijden de muziekspeler in een stand "doet het niet" - de enige oplossing is om een andere afspeellijst te kiezen of te switchen naar een andere bron.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: JeePee and LaurensH
Zijn de huidige connectie-problemen met de muziekspelers opgelost? Voor wie er geen last van heeft: als de verbinding slecht is op een parkeerplek dan komt bij het wegrijden de muziekspeler in een stand "doet het niet" - de enige oplossing is om een andere afspeellijst te kiezen of te switchen naar een andere bron.
Sinds vanochtend geïnstalleerd maar mijn vrouw is er mee weg. Ik laat het je straks weten want ik heb al maanden hetzelfde probleem.
 
Zijn de huidige connectie-problemen met de muziekspelers opgelost? Voor wie er geen last van heeft: als de verbinding slecht is op een parkeerplek dan komt bij het wegrijden de muziekspeler in een stand "doet het niet" - de enige oplossing is om een andere afspeellijst te kiezen of te switchen naar een andere bron.
Helaas. Weer met de hand moeten aanduwen. Is ook wel moeilijk, net zoals het maken van goed werkende ruitenwissers. Gelukkig wel een pijltje op het scherm bij wijzigen snelheid met wieltjes. Dat werd hoog tijd! :cool:
 
Als ik het wieltje omhoog draai en de ingestelde snelheid omhoog zie gaan, zie ik geen nut in een pijltje die dit nog een keer bevestigt. Zinloze afleiding…
Was idd sarcastisch bedoeld! In elk geval wel fijn dat je in de auto weer de laadlimiet kunt instellen. Nu nog het verbruik samen desnoods met de bandendruk terug op de oorspronkelijke plek dan ben ik tevreden.
 
Wat mij dus wel stoort is het het volgende: Ik rij in de ochtend en avond nu lekker met de zon in mijn gezicht. Staat die laagstaande zon aan de linkerkant van de weg, gaat de auto steevast flink op zijn rem staan bij een tegemoetkomende vrachtwagen.
De auto lijkt wel van slag te raken van de slagschaduw van de vrachtwagen... Ze lijkt te denken dat er een auto (schaduw) vanachter die vrachtwagen voor op de auto springt. Ze gaat pas in de remmen als de vrachtwagen voorbij is. Echt irritant, maar wordt dan gelukkig wel voorspelbaar, dus voet op gaspedaal houden.
 
Limburg Amsterdam bij 100 kmu eens versier 5.5: 134 wh/km.
Dus het weer :)
Tenzij je hieronder zat.
Lekkere temperatuur, geen wind of regen helpt ook, maar ik rij nu rond de 130 Wh/km, terwijl ik in de winter zelden onder de 170 zat en in de zomer met de dikke banden rond datzelfde verbruik reed. Valt me wel op, toch software upgrade?
Achter een vrachtwagen hangen of een paar "motorfiets" inhaalacties hebben wel grote invloed.
 
  • Like
Reactions: job-lek
sinds deze update al 3x een rit gehad dat autopilot / cruise control niet beschikbaar was. Een ritje later werkt het weer wel. Ook meldingen met SOS OnderhoudeCall meldingen gehad. Auto wordt ook heel slecht wakker in de ochtend. Had ik voorheen allemaal geen last van. Had me aangemeld voor een bezoek lang het servicecenter maar die zij als melding weer verdwijnt is het tijdelijk en kan je gewoon doorrijden. Meerdere mensen last van deze problemen na deze update misschien ? ik rij een model 3 dual long range uit 2019.
 
sinds deze update al 3x een rit gehad dat autopilot / cruise control niet beschikbaar was. Een ritje later werkt het weer wel. Ook meldingen met SOS OnderhoudeCall meldingen gehad. Auto wordt ook heel slecht wakker in de ochtend. Had ik voorheen allemaal geen last van. Had me aangemeld voor een bezoek lang het servicecenter maar die zij als melding weer verdwijnt is het tijdelijk en kan je gewoon doorrijden. Meerdere mensen last van deze problemen na deze update misschien ? ik rij een model 3 dual long range uit 2019.
TACC/AP niet beschikbaar en servicemelding voor SOS had ik ook al vóór deze update. M3LR 2021.
 
  • Like
Reactions: Woek
sinds deze update al 3x een rit gehad dat autopilot / cruise control niet beschikbaar was. Een ritje later werkt het weer wel. Ook meldingen met SOS OnderhoudeCall meldingen gehad. Auto wordt ook heel slecht wakker in de ochtend. Had ik voorheen allemaal geen last van. Had me aangemeld voor een bezoek lang het servicecenter maar die zij als melding weer verdwijnt is het tijdelijk en kan je gewoon doorrijden. Meerdere mensen last van deze problemen na deze update misschien ? ik rij een model 3 dual long range uit 2019.

Sinds vorige update 2022.4.5.18 ook 1x SOS melding en 2x AP/FSD niet beschikbaar (ook TACC is dan verdwenen -> dan merk je pas hoe verwend we zijn met alle hulpmiddelen :D ....) Voorheen nooit problemen met uitval (een paar keer in 2019 maar daarna nooit meer)
Lijkt idd wel een versie conflict/issue.