Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.8.x

This site may earn commission on affiliate links.
sinds deze update al 3x een rit gehad dat autopilot / cruise control niet beschikbaar was. Een ritje later werkt het weer wel. Ook meldingen met SOS OnderhoudeCall meldingen gehad. Auto wordt ook heel slecht wakker in de ochtend. Had ik voorheen allemaal geen last van. Had me aangemeld voor een bezoek lang het servicecenter maar die zij als melding weer verdwijnt is het tijdelijk en kan je gewoon doorrijden. Meerdere mensen last van deze problemen na deze update misschien ? ik rij een model 3 dual long range uit 2019.
Ja, beide ook meerdere keren gehad. Die SOS had ik al heel lang niet gezien. Maar na twee weken is het stabieler geworden, zonder update. Blijft verbazingwekkend.
Nu alleen nog dat de file-info niet getoond wordt op de kaart. De info is er wel, want de navigatie houdt rekening met de files, maar ze worden niet getoond. Volgende week de eerste service afspraak in drie jaar en ik heb het maar op het lijstje gezet.
 
Ja, beide ook meerdere keren gehad. Die SOS had ik al heel lang niet gezien. Maar na twee weken is het stabieler geworden, zonder update. Blijft verbazingwekkend.
Nu alleen nog dat de file-info niet getoond wordt op de kaart. De info is er wel, want de navigatie houdt rekening met de files, maar ze worden niet getoond. Volgende week de eerste service afspraak in drie jaar en ik heb het maar op het lijstje gezet.

Heb je de file info niet per ongeluk uitgezet? En heb je wel premium connectivity, want anders zie je ze sowieso niet ;)
 
sinds deze update al 3x een rit gehad dat autopilot / cruise control niet beschikbaar was. Een ritje later werkt het weer wel. Ook meldingen met SOS OnderhoudeCall meldingen gehad. Auto wordt ook heel slecht wakker in de ochtend. Had ik voorheen allemaal geen last van. Had me aangemeld voor een bezoek lang het servicecenter maar die zij als melding weer verdwijnt is het tijdelijk en kan je gewoon doorrijden. Meerdere mensen last van deze problemen na deze update misschien ? ik rij een model 3 dual long range uit 2019.
Ja zeker. Hier ook AP/CC niet beschikbaar en SOS ecall er uit. Reset (met en zonder rempedaal) deed niets. Volgende rit was alles verholpen. Ook een 3 long range 2019
 
Voorheen had ik in NL tussen Breda en Antwerpen altijd minimaal 5 minuten zonder LTE. Dat is nu veel korter geworden. Was niet echt een probleem, maar dit is beter.
Met de mobiel als ik vanuit België Nederland inrij, de A76, duurt het ook een eeuwigheid. Is idd allemaal geen ramp, alleen als je vanuit Duitsland Zwitserland binnenrijdt en gaat laden bij Pratteln. Daar sta je dan een half uur zonder bereik. Dat is de enige plek waar het vervelend is dat je nul bereik hebt. Over 3 weken weet ik of het nu beter gaat.
 
Euhm als ze FSD promoten zou je toch verwachten dat dit in alle weersomstandigheden werkt toch?
Bij laagstaande zon, hevige regen, mist, .... mij niet bellen 🙈
De adaptieve cruise control op mijn echtgenote haar BMW blijft onder al deze omstandigheden altijd werken.
De adaptieve CC van je echtgenote ziet enkel vage blobs, en kan stilstaande vrachtwagens niet onderscheiden van muren en bomen.

Eens je camera's introduceert om objecten te herkennen en context te scheppen, is mist natuurlijk ook een dingetje. Net zoals jouw ogen ook hinder hebben van de mist.
 
Zojuist 2022.8.2 binnengekregen: wat me wel gelijk opvalt is dat je een nieuwe animatie hebt bij het parkeren van het voertuig, je hebt in het schermpje achter het stuur een animatie van de auto vanuit een andere stance dan voorheen.

Morgen ga ik er een langer stuk mee op pad, dan zullen me mogelijk meer zaken opvallen.
 
De adaptieve CC van je echtgenote ziet enkel vage blobs, en kan stilstaande vrachtwagens niet onderscheiden van muren en bomen.

Eens je camera's introduceert om objecten te herkennen en context te scheppen, is mist natuurlijk ook een dingetje. Net zoals jouw ogen ook hinder hebben van de mist.
Tja, in deze situatie werkt de “domme” CC van BMW en de “slimme” van Tesla niet. Natuurlijk knap als het systeem objecten bij naam kan noemen maar dat is voor mij bijzaak. Zou mooi zijn als het Tesla systeem slim genoeg is om zichzelf in dit soort situaties “dom” te maken.
 
Tja, in deze situatie werkt de “domme” CC van BMW en de “slimme” van Tesla niet. Natuurlijk knap als het systeem objecten bij naam kan noemen maar dat is voor mij bijzaak. Zou mooi zijn als het Tesla systeem slim genoeg is om zichzelf in dit soort situaties “dom” te maken.
Ga je minder en minder zien... Europa vereist nu al adaptive CC, en noodremfunctionaliteiten. Dat kan niet zonder ofwel met je radar stilstaande objecten te gaan negeren (want anders phantom brakes voor elke plantenbak of huis) of door middel van vision met camera's objecten te gaan herkennen.
 
is mist natuurlijk ook een dingetje

Tenzij de software mist kan herkennen en dan gewoon automatisch het mistlicht inschakelt en netjes de snelheid reduceert en uiteraards via de tesla fleet even HQ notificeerd van een mist. De AP hardware kan via de achteruitcamera waarnemen of een auto op hoge snelheid het voortuig nadert en het snelknipperen van de remlichten ala de emergency brake remlicht activeren.

Nee, het werkt niet zo helaas... maar zou wel fraai maar men mag dromen :)