Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, dit viel mij dus gisteren op inderdaad bij mijn nieuwe MY. Grootlicht staat ook op automatisch bij AP ingeschakeld en is niet uit te zetten.
Klopt. Op AP kun je dit inderdaad niet uitzetten. Al moet ik zeggen dat ik dit niet storend vind. Het werkt al velen malen beter sinds ergens eind 2022.
 
ik vind dat we wel wat meer info mogen krijgen over die "kleine aanpassingen".

De enige info die ik bij mijn andere wagens kreeg na en software update was een bedrag tussen de 100€ en 400€ op de eindfactuur...

Wil je meer info, dan zul je hier en elders moeten lezen en hopen dat iemand anders zijn bevindingen ook deelt.
 
Ah, dit viel mij dus gisteren op inderdaad bij mijn nieuwe MY. Grootlicht staat ook op automatisch bij AP ingeschakeld en is niet uit te zetten.
Je kunt het wel uitzetten, maar niet deactiveren idd. Na elke activatie van AP gaat grootlicht standaard op auto en kun je dit met je richtingaanwijzer uitzetten door deze naar voren te pushen, maar dit moet na elke activatie opnieuw.
 
  • Informative
Reactions: Kiprich
Volgens mij bevatten de punt releases alleen maar bugfixes. Er zal dus niets structureel anders zijn dan in 2023.12.1.

Het is wel zo dat de software weer de weg een beetje omhoog heeft weten te vinden. De auto gaat subtiel verder links in het vak rijden als de auto ernaast te dicht bij de rijbaanscheiding komt. In het verleden was het dan meteen paniek en remmen.

Wel had ik gisteren bij het stilstaan voor een verkeerslicht een AP paniekaanval. De auto hield naar mijn smaak te veel afstand tot de voorligger (die ook stond te wachten) en gaf ik een beetje gas om wat dichterop te komen. En toen waren de rapen gaar. Systeemfout! Alarmlichten aan! Volgens mij dus een behoorlijke software crash. Nog nooit meegemaakt.
 
Lijkt also het grote deel al op deze versie zit. Hier nog steeds 2323.2.10. Vreemd want ik was altijd bij de eersten vroeger.
Kijk wel uit naar de update ivm. stuurwiel-acties en vooral de meldingen van het zachter/smoother rijden bij AP.
Service request aangemaakt omdat ik nog steeds niks van update-melding kreeg. Blijkbaar is er een probleem met een intereursensor die ervoor zorgt dat se update niet doorkomt. Dit is iets fysiek dus moet er ook iemand voor langskomen...
 
  • Informative
Reactions: Ben Hinssen
de software weer de weg een beetje omhoog heeft weten te vinden. De auto gaat subtiel verder links in het vak rijden als de auto ernaast te dicht bij de rijbaanscheiding komt
Vind deze software versie sowieso subtieler. Vloeiender optrekken en afremmen en in snelwegbochten die niet al te scherp zijn gaat het op EAP een stuk beter.

Nog steeds niet zoals ik door de bocht zou gaan, en soms opeens toch te veel vertragen wat comfortabel / netjes is; maar als de weg leeg is durf ik de auto nu dit soort bochten zelf te laten doen.
 
Ik zit ook op 2023.12.9 en reed vandaag een vrij lang stuk autostrade met een heel stuk file verkeer.
Wat me opviel is dat hij vaak vrij hard optrekt als de auto voor je doorrijdt om dan direct hard in de remmen te gaan als de auto voor je vertraagt.
Helpt het als je de afstand op stand 3 of hoger zet? (Daar had ik niet aan gedacht vandaag)
 
Ik zit ook op 2023.12.9 en reed vandaag een vrij lang stuk autostrade met een heel stuk file verkeer.
Wat me opviel is dat hij vaak vrij hard optrekt als de auto voor je doorrijdt om dan direct hard in de remmen te gaan als de auto voor je vertraagt.
Helpt het als je de afstand op stand 3 of hoger zet? (Daar had ik niet aan gedacht vandaag)
Volgens mij niet. Dit komt door Tesla Vision.
 
Dat deed het ook al voor vision. Dit is echt het enige wat ik zelf niet goed vind aan de AP. Onze vorige auto wat file met cc juist heel prettig. Nu af en toe maar meestal uit i.v.m. het snelle optrekken en remmen
Wat is volgens jou vóór Vision? Als ik de berichten hier lees is dit gedrag pas ontstaan nadat Tesla de radar heeft uitgeschakeld/verwijderd en dat heeft ergens medio mei 2021 plaatsgevonden (voor in ieder geval de 3/Y).

Jij hebt een auto uit 2021 dus grote kans dat je geen radar hebt (het begin van Tesla Vision). En als je deze al hebt is deze softwarematig uitgeschakeld. In 2022 is Tesla Vision nog verder "doorontwikkeld" door het verwijderen van bijvoorbeeld parkeersensoren.

Conclusie: het gedrag van je auto is "normaal" (in lijn met andere bestuurders/Tesla Vision).