Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even de soorten resets herhalen voor de nieuwelingen:


Different Resets:

  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • HARD RESTART- Restarts your display(s) and maybe a little more per Tesla service.
    • Be in Park
    • Step on the brake and hold down both scroll wheels until the screen goes blank and continue until the Tesla T logo comes back.
    • Release scroll wheels and brake and wait for the screen to be fully back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.
Voor zover ik heb begrepen geldt er voor de Y en de 3 geen harde reset meer door het rempedaal in te drukken. Dat geldt alleen voor de S en de X.
 
Dit wou ik dus aanhalen... het verschil tussen restart en reset.

Maar, mijn lijstje is mogelijks verouderd (zoals ik).
Hier de laatste update (02jan23) dan maar:

Hoewel Tesla helpdesk het mij ooit ook eens liet doen. zou het rempedaal indrukken geen verschil maken.
Ik denk dat dat een veiligheidsprocedure is zodat de wagen niet gaat wegbollen. Je ziet immers niet meer dat hij in Drive staat. Als hij dan in creep staat zou hij kunnen vertrekken. Als de helpdesk je dan de instructie niet gegeven heeft, zou je ze kunnen aanklagen.
Amerikanen weet je wel.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
20230227_192206.jpg

Heeft iemand dit fenomeen ooit gezien?
 
  • Funny
Reactions: OttoR and Furb
Hier op .12 nog steeds een krakerig en pauzerend drama met DAB
Helaas, dubbel helaas maar idd, het kraakt nog steeds. Wel iets minder. Na de update in de garage een paar minuten geluisterd en vandaar het initiële enthousiasme, kraakte echt niks. Maar gisteren een paar 100km gereden en nu nog steeds gekraak. Ook vreemd, tot nu toe was spotify kraakloos maar daar zitten ook storingen in nu. 😟
 
Ik heb sinds zondag 2023.2.12 en sindsdien al 2x gehad dat ik helemaal geen FSD of cruisecontrol had, ook op het dashboard detecteert hij soms wel rijbanen maar zeker geen andere auto's. Ik vermoed dat het met de laagstaande zon te maken heeft, maar knap irritant is het wel! Ik stap zo weer in de auto, ben benieuwd..
 
Ik heb sinds zondag 2023.2.12 en sindsdien al 2x gehad dat ik helemaal geen FSD of cruisecontrol had, ook op het dashboard detecteert hij soms wel rijbanen maar zeker geen andere auto's. Ik vermoed dat het met de laagstaande zon te maken heeft, maar knap irritant is het wel! Ik stap zo weer in de auto, ben benieuwd..
Camera's schoon?

Vanmorgen reed ik weg met de ruiten schoon maar de zij camera's waren nog bevroren en dus alleen CC en Lane keeping. Auto lane change werkte niet.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Ik heb sinds zondag 2023.2.12 en sindsdien al 2x gehad dat ik helemaal geen FSD of cruisecontrol had, ook op het dashboard detecteert hij soms wel rijbanen maar zeker geen andere auto's. Ik vermoed dat het met de laagstaande zon te maken heeft, maar knap irritant is het wel! Ik stap zo weer in de auto, ben benieuwd..
Heb je er toevallig een USB stick in zitten? Haal hem er eens uit, laat de auto slapen en kijk daarna wat het resultaat is.
 
Sinds kort ook over van 2022.nogwat naar deze 2023.2.12. Ondanks het grote verschil in versie alleen “kleine aanpassingen” gemeld als versietekst. Merk verder ook helemaal niets. Alle audiobronnen doen het als voorheen. Geen storingen. Ruitenwissers blijven fanatiek langs de droge ramen piepen tot ik ze uit zet. AP neemt drastisch tempo terug als het zonnetje mooi schijnt of er wat regen sproeit. Snelheden kloppen nog steeds niet en blijven nog steeds spontaan naar beneden toe aangepast in de buurt van op- en afritten. Kortom alles is als vanouds
 
Ik heb sinds zondag 2023.2.12 en sindsdien al 2x gehad dat ik helemaal geen FSD of cruisecontrol had, ook op het dashboard detecteert hij soms wel rijbanen maar zeker geen andere auto's. Ik vermoed dat het met de laagstaande zon te maken heeft, maar knap irritant is het wel! Ik stap zo weer in de auto, ben benieuwd..

Heb ik een tijd geleden ook best vaak gehad. Helaas hielpen bij mij alle tips (usb eruit, etc) helaas niet. Wat wel hielp was het probleem melden via de app. Ik kreeg dezelfde dag een nieuwe softwareversie (gelijk aan de versie die de auto al had) gepushed over 4G (wat ook wel opmerkelijk is, aangezien de software normaal altijd wordt gedownload via WiFi). Sindsdien nergens meer last van gehad!
 
  • Like
Reactions: superOZz