Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik een tijd geleden ook best vaak gehad. Helaas hielpen bij mij alle tips (usb eruit, etc) helaas niet. Wat wel hielp was het probleem melden via de app. Ik kreeg dezelfde dag een nieuwe softwareversie (gelijk aan de versie die de auto al had) gepushed over 4G (wat ook wel opmerkelijk is, aangezien de software normaal altijd wordt gedownload via WiFi). Sindsdien nergens meer last van gehad!
Lijkt mij wel een placebo oplossing dan.
 
Dat is spijtig te lezen. Ik heb de indruk dat het nog slechter geworden is de laatste dagen. Vreemde is, op een lange rit op en af naar zee nauwelijks last van gehad verleden week.
Maar in mijn regio constant kraakjes en storingen. Zou het kunnen regio gebonden zijn en dat Tesla er geen weet van heeft?
Heeft iedereen hier met 2023.2.10 (en 11) last van?
Ja ik heb hier ook last van sinds update 2023.2.10. De laatste update 2023.2.12 heeft het nog steeds niet opgelost.
 
Ik had gisteren weer een andere situatie, nog erger dan eerder: terwijl ik achteruit weg reed viel het me al op dat de camera's het nog niet deden, ze bleven zwart. Pas later viel het me op dat het geluid van de richtingaanwijzer haperde, niet altijd door kwam. Toen bleek geen enkel geluid het goed te doen (radio, Spotify). En toen zag ik dat ook de SOS-call functie in storing zat en de autopilot niet werkte. Zie screenshot voor deze toestand... pas op bestemming een reset gedaan, en sindsdien geen problemen meer... maar ik was er wel even HELEMAAL klaar mee!
IMG_6019.JPG
 
Je kunt ook gewoon tijdens het rijden even een reset doen. Ik denk dat het aan 2023.2.12 ligt. Ik heb nog nooit zoveel hard resets uitgevoerd sinds ik deze update heb.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Onder hard reset versta ik beide scroll wielen ingedrukt houden tot je de T weer ziet. Dat kan wel.
Wat jij dus doet is je scherm herstarten, en that's it. Probeer de juiste terminologie aan te houden, dat schept alleen maar duidelijkheid.


Ik zal ze dan nog eens herhalen...

Different Resets:

  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.
 
Wat jij dus doet is je scherm herstarten, en that's it. Probeer de juiste terminologie aan te houden, dat schept alleen maar duidelijkheid.


Ik zal ze dan nog eens herhalen...

Different Resets:

  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.
Wat doet dat laatste dan is de vraag? Interessant!
 
Wat doet dat laatste dan is de vraag? Interessant!

Meer dan de vorige.
Heb je ook de vraag , wat is het verschil tussen een restart van de modem en deze gedurende 5 minuten uittrekken, gesteld aan je internetprovider?

Nu, als je problemen opgelost zijn door al rijdend (zonder weergave van snelheid of andere indicaties) opgelost zijn, dan is dat okee voor mij (wie ben ik tenslotte). Maar ik heb wel graag dat de juiste terminologie gebruikt wordt, want voor je het weet bevindt de trunk zich vooraan en de frunk achteraan...
 
  • Helpful
Reactions: superOZz
Wat jij dus doet is je scherm herstarten, en that's it. Probeer de juiste terminologie aan te houden, dat schept alleen maar duidelijkheid.


Ik zal ze dan nog eens herhalen...

Different Resets:

  • SOFT RESTART- Restarts your display(s).
    • Be in Park
    • Hold down on both scroll knobs on steering wheel until display goes black.
    • Sit back and wait for the Tesla T logo to appear followed by the screens coming back on.

  • POWER CYCLE VEHICLE- Per manual, it does more than just display restart.
    • Be in Park
    • Use touchscreen and go to Controls> Safety & Security> Power Off.
    • Wait for at least 2 minutes without interacting with the vehicle. Do not open door, touch the brake pedal, touch the screen, etc.
    • After 2 minutes, press the brake or open the door to wake the vehicle.

  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.
Weet jij of een hard reset ook je beide trip meters weer op nul zet? Ik heb één trip meter die ik nooit op nul zet zodat ik het gemiddelde verbruik vanaf aanschaf tot nu kan zien.
 
Weet jij of een hard reset ook je beide trip meters weer op nul zet? Ik heb één trip meter die ik nooit op nul zet zodat ik het gemiddelde verbruik vanaf aanschaf tot nu kan zien.

De hard reset zoals hieronder beschreven heb ik al meerdere keren uitgevoerd en heeft nooit een tripmeter gereset.
  • HARD RESET- This additional method has been shown to work for specific issues when other methods have not helped.
    • Be in Park
    • Go to main menu and select Service > Wheel Configuration>
    • Take note of your current Wheels Size and Wheel Type.
    • Change your Wheel Size or Wheel Type.
    • Select CONFIRM. Your vehicle will now REBOOT.
    • CAUTION: When display is back to normal, repeat above and return you Wheel Size and Wheel Type back to what you originally had. Select CONFIRM.
 
Ik weet niet eens zeker of de update van de knipperlichten sinds deze update is, maar daar wil ik toch wel even een applaus voor geven aan Tesla hoor. Zo veel beter om knipperlicht aan te zetten en dat deze pas uit gaat als je klaar bent met de "actie". Vooral het langer beeld van de camera is echt perfect!!
 
  • Like
Reactions: Phil V and Krisja
Ik weet niet eens zeker of de update van de knipperlichten sinds deze update is, maar daar wil ik toch wel even een applaus voor geven aan Tesla hoor. Zo veel beter om knipperlicht aan te zetten en dat deze pas uit gaat als je klaar bent met de "actie". Vooral het langer beeld van de camera is echt perfect!!
Ik vond het nog niet prettig werken. Vooral bij uitvoegen gaan knipperlichten direct uit.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC