Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.2.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds een aantal versies, misschien was het de holiday update, dat mijn microfoon (stembediening) inschakelt bij het instappen. De knop op het stuur doet het daarentegen niet meer.

Klinkt dit voor meer mensen bekend?

(MX100D 2018)
Ja, stuurknoppen moeten vervangen worden. Kost €343 incl BTW.
Bij mij voor de 2e keer gebeurd. Heb het zelf eerst uit elkaar gehaald en met wat contactspray geprobeerd zonder succes.
 
Gisteren ben ik teruggereden van wintersport met versie 2023.2.10. Nu Tesla eindelijk mijn ellende met slecht werkende camera's opgelost heeft, gaan de andere mankementen aan de software, vooral AP, weer meer opvallen.
1. haperen van muziek is nog niet opgelost. (heeft iemand dit al aan Tesla gemeld?)
2. auto lane change wordt nog steeds op onvoorspelbare momenten afgebroken.
3. na een lane change houdt de auto regelmatig even in, vooral na een manoeuvre naar rechts.
4. auto lijkt minder op de rem te gaan als iemand schuin achter je probeert in te voegen.
 
Gisteren ben ik teruggereden van wintersport met versie 2023.2.10. Nu Tesla eindelijk mijn ellende met slecht werkende camera's opgelost heeft, gaan de andere mankementen aan de software, vooral AP, weer meer opvallen.
1. haperen van muziek is nog niet opgelost. (heeft iemand dit al aan Tesla gemeld?)
2. auto lane change wordt nog steeds op onvoorspelbare momenten afgebroken.
3. na een lane change houdt de auto regelmatig even in, vooral na een manoeuvre naar rechts.
4. auto lijkt minder op de rem te gaan als iemand schuin achter je probeert in te voegen.
Heb al deze punten behalve punt 1 ook op deze versie. De auto zwabbert ook meer tussen de lijnen. Dit alles was voor deze versie iig beduidend beter (FSD/NoA), geen afgebroken lane changes, inhouden etc.
 
Als aanvulling op mijn vorige post net een heel slechte ervaring gehad op deze versie. Op a15 bij knooppunt Gorinchem riA27 Utrecht rij ik vaker op NoA. Net op een lege parallelbaan/afslag gaat de auto slingeren van linker naar rechterbaan en weer terug ( zou meest rechts moeten blijven) en daarna de toeters en bellen en het rood stuur. Gelukkig totaal geen verkeer maar dit in de afgelopen 3 jasr nog nooit gehad. Auto en camera’s schoon dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
 
  • Informative
Reactions: **BatteryLow**
Heb al deze punten behalve punt 1 ook op deze versie. De auto zwabbert ook meer tussen de lijnen. Dit alles was voor deze versie iig beduidend beter (FSD/NoA), geen afgebroken lane changes, inhouden etc.
Ik was niet blij dat ik deze update nog niet kreeg aangeboden, maar het lijkt erop dat het beter is om te wachten tot dit is opgelost. Ook geeft TeslaFi aan dat de update-uitrol is vertraagd, mogelijk om deze problemen op te lossen. zie grafiek

1675688119259.png
 
Ik was niet blij dat ik deze update nog niet kreeg aangeboden, maar het lijkt erop dat het beter is om te wachten tot dit is opgelost. Ook geeft TeslaFi aan dat de update-uitrol is vertraagd, mogelijk om deze problemen op te lossen. zie grafiek

View attachment 903892
Ik denk niet dat de update-uitrol is vertraagd, maar dat de update reeds geïnstalleerd is op de meerderheid van de auto's.
 
Geen meerderheid, maar het is wel de versie met de meeste users op dit moment.
Vergeet 2023.2.0.5 ook niet mee te rekenen en je zit al op meer dan de helft.

Er worden online allerlei conclusies getrokken die dan de wereld in gaan waardoor mensen een verkeerd beeld krijgen. Net zoals dat de 2023.2.10 update mogelijk "vertraagd" zou zijn.
 
Vergeet 2023.2.0.5 ook niet mee te rekenen en je zit al op meer dan de helft.

Er worden online allerlei conclusies getrokken die dan de wereld in gaan waardoor mensen een verkeerd beeld krijgen. Net zoals dat de 2023.2.10 update mogelijk "vertraagd" zou zijn.
Als gebruikers problemen hebben met deze nieuwe versie, zoals eerder gemeld in deze thread, dan is het nog ironischer voor Tesla om deze uitrol niet te onderbreken en een nieuwere versie uit te brengen waarin deze bugs zijn opgelost.
 
Heb juist hetzelfde ondervonden na deze update 2023.2.10 niet leuk remt ook niet meer met rode waarschuwing.
Ik heb er een service request aangemaakt voor dat zwabberen en de onverwachtse automatische rijstrook wisselingen heen en terug. Auto is van een afstand gechecked en de camera’ s zijn in orde.
Conclusie software related.
Zou gewoon ook een service request inschieten, krijgen ze iig veel feedback en krijgen we hopelijk gauw een oplossing want voorheen had ik dit gedrag niet.
 
  • Like
Reactions: Powergerry