TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Software 6.2 en eerste rit

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Kemp, Mar 10, 2015.

1. Kemp

Kemp Member

Afgelopen maandag P85D opgehaald. Overtreft alle verwachtingen.
    Wat een apparaat!

In Tilburg factory tour gehad. Staat er bomvol P85D's je struikelt er letterlijk over.
    Ook werd er daar gezegd dat er intern een 6.2 aankondiging was geweest, zou zeer binnenkort uitgerold moeten worden.

Iemand hier meer nieuws over?

2. Rrreutel

Rrreutel Member

Gefeliciteerd met je bolide! Jerome Guillen zei bij de opening van het nieuwe Tesla HQ in A'dam dat 6.2 een update met verbeteringen voor alle modellen is (waarschijnlijk vooral in de navigatie).

3. Peebee01

Peebee01 Member

Heb hem vandaag opgehaald. Update zou verbeteringen brengen in navigatie en autopilot functies

4. redevries

redevries René de Vries

5. Merijn

Merijn Active Member

Zal wel en verbeterde navigatie zijn die voor je hele trip de beste route langs SuC's bepaalt. Zou wel een mooie verbetering zijn. (Alleen vond ik het stiekem wel een leuke bezigheid dat plannen en rekenen om een optimale route te vinden. :rolleyes:)

6. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Hebben we eerder al persconferenties aangekondigd gezien voor een software update ?
    kan het me niet herinneren .. moet dus wel ergens om gaan..

7. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Zeker, ik ben razend nieuwsgierig. Misschien nu ook een snelle(re) uitrol mogelijk. IOS is ook in een dag of wat gebeurd.

8. HWS

HWS Speedjunkie

Het is wel Elon hè jongens...

9. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

10. HWS

HWS Speedjunkie

Ik gok op iets "eenvoudigs" als het dichtstbijzijnde laadpunt in je navigatie te kunnen selecteren. Dit zou de range anxiety snel wegnemen.

11. Erik-S85

Erik-S85 Member

Versie 6.1 is destijds ook niet met een persconferentie gedaan. Simpel mailtje en een blogpost.

Ik gok dus op iets meer.
    Ik denk dat men na 1,5 jaar beter doorheeft wat de batterij aankan en dat we daardoor effectief opeens meer kilometers uit de batterij kunnen halen.
    B.v. 95Kwh capaciteit (krijgen we dan allemaal een nieuw getal achterop bij het volgende bezoek aan het SeC?) of een afname van de veiligheidsmarge waardoor we niet 75Kwh effectief kunnen gebruiken maar 80Kwh

12. HWS

HWS Speedjunkie

Mijn personeel weet at ik graag ongelijk heb, daar wordt ik meestal beter van. Da's in dit geval niet anders.

13. pvh

pvh Active Member

Echt weer typisch "Janky" hé, de wereld bestaat alleen uit de US of A.....
    "Tesla has already invested in a network of high-speed supercharger stations across the U.S"

14. The Froq

The Froq Member

Tesla is al een tijdje bezig met het berekenen van het verbruik tijdens de route aan de hand van hoogteverschillen, temperatuur en windsnelheid. Ik denk dat dit de aanpassing zal worden.

15. ERvee

ERvee member

Zou n erg mooie update zijn. Samen met wat verbeteringen aan navi, routebepaling langs superchargers. Ben ik n blij mens.

Edit. Ben ik n nog blijer mens. Grijp tegenwoordig al ieder excuus aan om in de auto te kunnen stappen ..

16. LastNLSig

LastNLSig Active Member

Nog geen last gehad van 'range anxiety' (behalve dan wellicht afgelopen week of ik het wel ging halen tot de SeC in Duiven met een loszittende ophanging bout).
    Volgens mij de meesten van ons niet. Zij die er wel last van hebben, hebben wellicht juist daarom (nog) geen Tesla gekocht.
    Dus ben benieuwd of hij met iets schokkends gaat komen zodat we er ook echt iets aan hebben (daadwerkelijk grotere range) maar verwacht er voorlopig niet al te veel van.

17. Carl Leermakers

Tja, zou Elon een persconferentie vier dagen op voorhand aankondigen om ons alleen te melden dat onze GPS voortaan eindelijk SuCs kan inplannen in de reisroute? moet iets beters zijn om naar uit te kijken, hoop ik icon7.gif . We zullen wel zien!

18. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

verbeterde routeplanner rekening houdende met laadmogelijkheden was ook mijn gok.

maar :

daar heb je een punt. :wink:

19. pvh

pvh Active Member

En toch moet het iets anders zijn.... Het zou een update zijn die de gehele vloot zou behelsen. Niet iedereen heeft de navigatie en ook niet Super Charging. Of ze gaan SuC voor de 60kW gratis maken dan heeft iedereen hem, en de navigatie activeren voor de SuC routes.....

20. Gerardf

Gerardf Active Member

In Amsterdam refereerde Jerome aan twee komende updates. Een binnenkort, en een volgende wat later, waarbij hij specifiek de term 'firmware' gebruikte.

Naar mijn gevoel gaat de PR donderdag over die tweede update

Share This Page