Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Blog | Tesla Motors

The navigation system then shows a map of the most convenient charging locations and guides you to the closest one. Moreover, it factors in height changes, like having to climb over a mountain pass, and looks up weather and windspeed from the Internet to determine range with extreme accuracy.
From a user standpoint, all that complexity is taken care of automatically. No need to think ahead or do any calculations. This software update makes it effectively impossible for a Model S driver to run out of charge unintentionally. Your car always takes care of you.

Trip Planner
Model S will now automatically navigate you to your destination by integrating the best charging options into your route. As with Range Assurance, your car looks up the charging locations in realtime, so it always has the most updated list and queries the Tesla Superchargers to determine their status. Essentially, it is a big network of cars communicating dynamically with a big network of chargers.

The software then figures out the fastest and most convenient path to your destination, including how long to stop at each location. As soon as your car is ready to go, it will message you via the Tesla phone app. Typical Supercharger times are 20 to 30 minutes long, which works out well when you have been driving for three to four hours, as it matches the time needed to visit the restroom, have a bite to eat or grab a coffee and be on your way.


New Safety Features
As most people know, Model S already has the lowest probability of injury of any car ever tested. We are taking that further by adding important active safety features. This release includes:
Automatic Emergency Braking, which will engage in the event of an unavoidable collision in order to reduce risk of impact
Blind Spot Warning alerts you when drivers behind you are dangerously close
Side Collision Warning (front collision warning is already enabled)
Valet Mode allows you to place Model S into a restricted mode, limiting its speed, locking the glove box and frunk, and hiding your personal information. It conveniently and discreetly protects your Model S when somebody else is behind the wheel.
Other updates
New audio codec for all cars to improve sound quality, particularly in standard audio
Radio tuning improvements
Active cruise control refinements
 
Heeft iemand al gehoord wanneer 6.2 wordt uitgerold, ik dacht gelijk na de aankondiging, ik hoop hem voor 2 april te hebben dan heb ik een roadtrip naar Kopenhagen en zou dan graag deze functie willen hebben.
 
Die zijn toch wel een heel stuk mooier dan die maandverbandmodellen die ik van EV-box heb:frown:.

Ha Ha, mee eens. Ik heb dan ook vooralsnog een rood CEE-form stopcontactje aan laten leggen op m'n oprit. Zodra de TWC in EU beschikbaar komt monteer ik die. De huidige verkrijgbare laadpalen zijnte lelijk voor woorden. Hoe meer 'design' hoe lelijker lijkt het wel.
 
Staat ook al in het algemene draadje, maar is hier wellicht meer op zijn plek. Volgens Elon komt de update dit weekend beschikbaar.
ImageUploadedByTapatalk1427491881.147290.jpg
ImageUploadedByTapatalk1427491889.389481.jpg
ImageUploadedByTapatalk1427491898.506743.jpg
 
Valet Mode allows you to place Model S into a restricted mode, limiting its speed, locking the glove box and frunk, and hiding your personal information.

Hou rekening ermee dat de frunk mechanisch geopend kan worden, zie blz 13 van de handleiding:

Ontgrendelen zonder stroom
Als de auto zonder stroom staat of als u de voorklep niet via het touchscreen of de sleutel kunt openen, gebruik dan de mechanische ontgrendeling onder het dashboardkastje. Daarmee kunt u de voorklep tot aan de veiligheidshaak openen.
Druk de hendel vervolgens in en open dan de klep. Soms is het nodig om de klep iets naar beneden te drukken om de druk op de veiligheidshaak te verminderen.
 
Hou rekening ermee dat de frunk mechanisch geopend kan worden, zie blz 13 van de handleiding:

Ontgrendelen zonder stroom
Als de auto zonder stroom staat of als u de voorklep niet via het touchscreen of de sleutel kunt openen, gebruik dan de mechanische ontgrendeling onder het dashboardkastje. Daarmee kunt u de voorklep tot aan de veiligheidshaak openen.
Druk de hendel vervolgens in en open dan de klep. Soms is het nodig om de klep iets naar beneden te drukken om de druk op de veiligheidshaak te verminderen.

ughm .. Ton .. correct me if i'm wrong .. maar zit dat klepje niet IN het handschoenkastje ? die gaat toch ook op slot via valet mode ?