Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind de Blind Spot Information nogal useless.
1. wie kijkt erop zijn km/h teller tijdens het inhalen? (andere merken hebben indicaties op of bij de buitenspiegel.
2. de waarschuwingtoon is vrijwel onhoorbaar.
3. De stuur vibratie is het zelfde als de lane departure.
m.a.w. Je wordt erg slecht gewaarschuwd voor naderend gevaar.

Inderdaad, ik heb het alweer uitgezet.
- De auto's zijn al meter uit beeld en dan krijg je nog 2 rode arc's te zien
- Zit je op de 3e rijstrook en ga je terug naar een lege 2e, geeft ie gewoon weer 2 rode arc's omdat rijstrook 1 wellicht gevuld is!
En bij elke terugkeer naar een eerdere rijstrook blijft dat stuur maar trillen.
Denk dat ze in Fremont daar nog een beetje meer aan moeten tweaken, voordat ik die functie misschien weer ga gebruiken.
 
Inderdaad, ik heb het alweer uitgezet.
- De auto's zijn al meter uit beeld en dan krijg je nog 2 rode arc's te zien
- Zit je op de 3e rijstrook en ga je terug naar een lege 2e, geeft ie gewoon weer 2 rode arc's omdat rijstrook 1 wellicht gevuld is!
En bij elke terugkeer naar een eerdere rijstrook blijft dat stuur maar trillen.
Denk dat ze in Fremont daar nog een beetje meer aan moeten tweaken, voordat ik die functie misschien weer ga gebruiken.

Ze zullen bij Tesla waarschijnlijk denken "beter 3 keer vals alarm dan 1 keer er echt tegen zitten" :biggrin:
 
Ah, goed zeg dat je dat zag. Ik begon me al zorgen te maken.


ik ook :eek:. maar de 60 laadt net zo snel op als een 85 als je kijkt hoeveel % die geladen is, uiteraard is het dan dat de range minder is. De navigatie geeft hier duidelijk aan de meest veilige maar ook ideale route. Ook voor een 85 zijn deze aantal stops (maar 4) een te lange en onacceptabele wachttijd en zal je alsnog een andere route willen uitzetten, lees een supercharger tussen in willen uitkiezen. Liever 80% geladen en dan weer door dan 100% laden. Deze laadtijden zijn duidelijk om tot 100% te laden.
De gemiddelde stop was voor mij namelijk 30 tot 35 minuten.

- - - Updated - - -

Krijgen die ook 6.2 dan? :tongue:

Ja krijg je wel maar niet standaard. De 60 rijders moeten bijbetalen voor iedere firmware upgrade van 6.0. Deze upgrade kostte 95 euro. Voordeel is wel dat je deze dan bij een SEC kan laten pushen. Ik twijfel of ik de volgende wel weer wil want wordt toch een beetje prijzig zo.
 
...
Ja krijg je wel maar niet standaard. De 60 rijders moeten bijbetalen voor iedere firmware upgrade van 6.0. Deze upgrade kostte 95 euro. Voordeel is wel dat je deze dan bij een SEC kan laten pushen. Ik twijfel of ik de volgende wel weer wil want wordt toch een beetje prijzig zo.

Was er vandaag niet een speciale aanbieding dat je er 25kW kan laten bijplaatsen, voor 995,-? Ik meen ergens zo iets gelezen te hebben... :tongue:
 
Mijn auto vrijdag opgehaald en maandag al naar een detailer gebracht. Deze vraagt nu of hij de SW update mag uitvoeren. Hem gevraagd om hem eerst aan de stroom te leggen om niet tijdens update leeg te zijn (zat niet veel meer in). Nu is hij de vraag kwijt of je de software wil updaten.
Waar kunnen we dit terug vinden?

Alvast bedankt voor alle komende hulp.
 
Mijn auto vrijdag opgehaald en maandag al naar een detailer gebracht. Deze vraagt nu of hij de SW update mag uitvoeren. Hem gevraagd om hem eerst aan de stroom te leggen om niet tijdens update leeg te zijn (zat niet veel meer in). Nu is hij de vraag kwijt of je de software wil updaten.
Waar kunnen we dit terug vinden?
Alvast bedankt voor alle komende hulp.
Het gele klokje indrukken op de statusbalk bovenin het scherm (naast de wifi logo zeg maar).
 
Vandaag auto na reparatie bij sec duiven opgehaald. Uiteraard zit 6.2 er nu in. Mijn indruk is dat hij wel heel voorzichtig is met plannen route langs SuC's. Voor de uitprobeer ljublijana ingetypt. Er zat 350 typical in. Stuurt hij me eerst naar SuC Zevenaar een paar km verderop om daar een uur te gaan staat :crying:
 
Heb de update ook uitgevoerd , doch heb mijn twijfels over de" forward collision warning. Weet er iemand hoe de "forward collosion warning " werkt ? ik stel deze in op early, doch geen actie of geluid bij een aanrijding .
Ik stel de instelling ( afstand wagen> wagen ) op de hendel in op 7 ( grootste afstand )
Als test heb ik een groot stuk karton geplaatst ( zie foto ) op de rijweg , dan tegen ca 12 km/u er naar toe gereden , de wagen stopt geheel niet, enkel een signaal bij effectieve botsing ( = het stopsignaal van de sensoren dat ook bij parkeren opkomt )
Volgens Tesla moet de wagen in cruise control staan voor de werking van de" forward collosion warning" , De cruise control werkt echter enkel boven de 28 km/uur en de " forward collosion warning " werkt volgens de info tussen de 8km/h en 137 km/h. dus er klopt iets niet .

na 3000 km op de teller heb ik al enkele keren, zonder aanleiding of probleem , een kortstondige " botsingswaarschuwing " gekregen, dit ook met de vorige software (6.1 ). Volgens de het instructieboekje kan dit soms gebeuren, dus ok, alleen was dit ook al aanwezig bij mijn vorige software (? ). Volgens de geschreven instructie ( blz 78 ) voorziet de "forward collision warning" geen ingreep ( noodstop ), enkel een geluidssignaal , volgens een gesprek met een medewerker van Tesla doet hij dat wel . Ik veronderstel dat dit het "automatic Emergency braking " systeem is die dit uitvoert. Deze stond bij mij ook actief .

In het verkeer werkt de cruise control en auto pilot goed , remt de wagen ook goed af en stopt de in het verkeer als de voorligger stopt. Vreemd is ook dat nu het groene lampje op de hendel niet meer brand zoals voorheen als ik de cruise control activeerde , was voor de update van 6.2 wel zo , iemand ook ervaring met dit geheel na de update e ?
FullSizeRender.jpg
IMG_1633.JPG
 
Heb de update ook uitgevoerd , doch heb mijn twijfels over de" forward collision warning. Weet er iemand hoe de "forward collosion warning " werkt ? ik stel deze in op early, doch geen actie of geluid bij een aanrijding.

Ik heb vandaag in elk geval een false positive gehad. Was met 50 Km/u op auto-pilot aan het rijden langsheen een baan waar werken aan de gang waren. Er stonden borden langs de kant van de weg (niet op de stoep dus heel dicht bij de wagen) en hij dacht blijkbaar even dat we gingen botsen. Enkel de warning op het scherm gekregen (met de rode ster). Hij heeft dus geen noodstop uitgevoerd (gelukkig). Hij staat op Medium.
 
Forward Collision Warning zit er toch al in sinds 6.1? Heb je toen geen false positives gehad? Want ik had er in het begin met 6.1 wel met enige regelmatig één. Nu met 6.2 gaat het een stuk beter.

Het enige probleem is; als de auto een waarschuwing geeft weet je dat het systeem functioneert (hooguit functioneert het niet helemaal goed), maar als hij nooit iets meldt weet je ook niet of het ooit iets zal gaan doen :)
 
Forward Collision Warning zit er toch al in sinds 6.1? Heb je toen geen false positives gehad? Want ik had er in het begin met 6.1 wel met enige regelmatig één. Nu met 6.2 gaat het een stuk beter.

Het enige probleem is; als de auto een waarschuwing geeft weet je dat het systeem functioneert (hooguit functioneert het niet helemaal goed), maar als hij nooit iets meldt weet je ook niet of het ooit iets zal gaan doen :)

Heb de wagen pas vandaag opgehaald en hij werd gelukkig geleverd met 6.2. Ik wilde voor peterkr aangeven dat het wat mij betreft echt werkt. En daar horen nu eenmaal false positives bij. Het was ook een situatie die niet helemaal normaal was. Wat anders is de noodstop. Daar wil je liever geen false positives bij. En dat heeft hij ook goed ingeschat want het is bij de warning gebleven. Ik sta in elk geval vol bewondering voor de engineers van Tesla en MobilEye die deze technologie hebben ontwikkeld. Wat er de komende maanden nog aankomt zal de toekomst van het rijden veranderen. Alhoewel ik ook heel graag zelf rij is efficiënt en veilig op de auto-pilot een fantastisch alternatief.