TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Software versie 8.1 voor AP1 & Classic

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BjörnTM, May 13, 2017.

1. BjörnTM

BjörnTM Member

Naar aanleiding van deze en deze post dit draadje aangemaakt, zodat AP1 en classic rijders niet alle nieuwtjes omtrent AP2 verbeteringen in 8.1 hoeven te lezen om te zien of er voor hen ook nog wat veranderd is :)
    Wellicht kan iemand dat andere draadje nog even van naam veranderen naar Software versie 8.1 voor AP2 ofzo.

• Like x 8
    • Helpful x 1
  2. Hans69

Hans69 Member

Goed idee \ blijft echter verrassend stilt rond nieuwe updates valor non AP2 cars

3. herb_k

herb_k Member

Logisch. Er wordt gedaan wat nodig is voor de classics en HW1, maar de focus van de engineers ligt echt wel op de HW2.

4. BjörnTM

BjörnTM Member

Ja, het is al vaker geroepen, maar wat er nu is uitgekomen had eigenlijk de naam 8.1 niet mogen hebben. 8.01 was beter geweest.
    Naar mijn weten waren er voor 8.1 grote verbeteringen voor de navigatie beloofd + kernel update / snellere browser. Navigatie is helaas nog steeds een krappe voldoende, en de kernel update is uitgesteld naar een latere release. Ik had hoge verwachtingen van 8.1 maar tot nu toe is 8.1 vooral teleurstellend.

• Like x 3
  5. nico180

nico180 Serge

Nu missen we wellicht wat user experience features die in 8.1 toch valt mij wel op dat ik de AP vaker en vaker gebruik. Ook op wegen waar het nog echt niet voor geschikt is, het valt mij op dat bij elke update het serieus beter en beter is in herkenning.

Waar het enige tijd terug op doorgaande weg met stukken 60km en 80km nu bijna geen interventie nodig.

Ik hoop dat de witte belijningen die worden aangebracht een nog wat strengere regels wordt gehouden, juist bij verkeersheuvels of variërende middenbermen baal ik er van als daar geen witte lijnen zijn om wegdeel te markeren, toch red AP1 al heel veel

6. Tampert

Tampert Member

Ja de wegbeheerder in Nederland maakt de laatste jaren zulke vreemde slingers bij middenbermen op 80km wegen. Vaak zie je naast zo'n slinger ook kuilen in de berm. Vrachtwagens kunnen daar de weg moeilijk volgen. De AP1 kan dat helaas ook niet volgen. Lijkt wel alsof de AP geen abrubte stuurbewegingen mag makenn.

7. Maarten

Maarten Active Member

Ik heb net afgelopen week weer een software update op mijn Classic gehad.
    Maar er werden na de update geen zaken gemeld die aangepast cq verbeterd zijn.

8. Jkr85

Jkr85 Member

Update 1.17.50 geladen, AP1.
    Alleen fixes, geen info.

9. BjörnTM

BjörnTM Member

Weet er al iemand of de update die AP zo soepel zou maken ook voor HW1 is? Of is dat alleen HW2?
    Persoonlijk vind ik dat ik echt veel te vroeg naar links moet om een langzamer voertuig in te halen op de snelweg zonder dat de auto gaat inhouden. Soms gaat hij zelfs nog remmen terwijl ik al naar links aan het gaan ben. Erg irritant.

10. JohnT

JohnT Member

Ik heb gisteren en vandaag een AP1 loaner gehad en die kreeg gisteren de 17.22.46 update die alleen voor AP2 zou zijn maar dat ijs dus niet zo! Geen idee wat de verbeteringen zijn.

11. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Ik hoop vooral dat er voor classic's een aparte, afgeslankte versie komt.

Volgens mijn bescheiden mening zit er in de firmware voor classic's intussen te veel ballast waar we niets aan hebben; maar die de respons van de consoles veel trager gemaakt hebben.

• Like x 2
  12. MaH

MaH Member

Helemaal mee eens.
    Dit is voor mij een reden om AP steeds minder te gebruiken als het ook maar een beetje drukker wordt op de weg.

13. herb_k

herb_k Member

ik heb mijn voet heel vaak op het Amperepedaal staan tijdens het AP rijden...

14. MaH

MaH Member

Daar werd ik onlangs voor gestraft met het uitschakelen van AP voor de rest van de rit..
    Helemaal naar Ruinerwold met de hand :(
    Stoppen voor de reset had gekund, maar stel ik dan net zo lang uit dat het niet meer hoeft :rolleyes:

15. stev

stev Member

Gps gebaseerde aanduiding van snelheidslimieten... Als ik het lief vraag? Alsjeblieft? Toe? Google en waze kunnen het, navigon en tomtom ook...

• Like x 1
  16. Jkr85

Jkr85 Member

Sorry, geen tijd.. maar dank voor het lief vragen.

• Funny x 2
  17. dicktump

dicktump Member

In theorie zou het mogelijk moeten zijn om de AP1/AP2 auto's op dat vlak gewoon samen te laten werken met de classics. Oftewel: een AP1/AP2 auto rijdt langs een bord met snelheidslimiet, geeft dat door (incl. GPS positie) aan de Tesla servers en die informatie wordt ook doorgegeven aan de classics, die dat dan puur op basis van GPS positie kunnen bepalen. Hoe meer Tesla's er rijden, hoe accurater die informatie. Tesla kan zo simpel dit soort informatie verzamelen met alle data die ze krijgen van AP1/AP2 :)

Maar goed, ze zullen vermoedelijk de meeste innovaties vooral voor AP2 willen doen...

18. Phil V

Phil V Member

+1
    Ik vind het wel een risico om de voet boven de pedaal te houden bij AP. Bij een emergency break (niet ondenkbaar bij AP, soms zelfs onterecht), ga je vooruit gestuwd worden (wet van de traagheid) en als natuurlijke reactie ga je je heel hard afzetten met je voeten. De wattpedaal wordt dan dus volledig ingedrukt.
    Jullie weten wat dit betekent..

19. Jkr85

Jkr85 Member

Zit nog maar net op 18.50 (AP1) maar zojuist bericht mijn auto dat er alweer een update klaar staat. Dus @stev, wellicht....

20. Jkr85

Jkr85 Member

8.1.17.22.46: only bug fixes.

Share This Page