Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen 17.17.4 geinstalleerd (ik krijg de updates altijd op donderdag, toch iets van een beleid??). De AP2 voelt natuurlijk aan dan de vorige versie. Hij remt geleidelijker als er een ander auto op dezelfde baan rijdt. Daarnaast is de lane change ook vloeiender. Zeker in een flauwe bocht op de snelweg had de vorige versie daar wat moeite mee.
Ik ken de AP1 niet, maar ben hier al behoorlijk tevreden mee. Dit belooft wat voor toekomstige versies

Ik moest alleen een keer ingrijpen op een 80 Km weg toen de bocht wat scherper was dan de AP fijn vond .
 
AP2 kan nu overal gebruikt worden. Overal waar wegen worden herkend (belijning).
Hij houdt zich aan de geldende maximum snelheid +5km/u (instelbaar). Op 80 km/u wegen kun je 85 km/u. Op snelwegen max 130 km/u.

Als er op bepaalde trajecten een snelheidsbeperking geldt (bijv. 70 km/u) dan houdt hij daar ook rekening mee. Zelfs korte stukjes van bijv. 500m. Het lijkt er sterk op dat hij de verkeersborden afleest, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook in de kaartdata zitten. Hij remt dan overigens 2 seconde te laat af, zodat je nog steeds goed kans maakt op een snelheidsboete. Wordt vast nog verbeterd.
 
Als er op bepaalde trajecten een snelheidsbeperking geldt (bijv. 70 km/u) dan houdt hij daar ook rekening mee. Zelfs korte stukjes van bijv. 500m. Het lijkt er sterk op dat hij de verkeersborden afleest, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook in de kaartdata zitten. Hij remt dan overigens 2 seconde te laat af, zodat je nog steeds goed kans maakt op een snelheidsboete. Wordt vast nog verbeterd.

AP1 leest de borden met zekerheid. Helaas onthield zij dan een tijdelijke snelheidsbeperking voor de volgende keer, met een plotse remactie tot gevolg. Ook al was de beperking opgeheven... Wellicht is die bug er bij AP2 niet, en misschien is die bij AP1 inmiddels opgelost.

Vermoeden: die snelheid wordt niet (alleen) aan de kaartdata afgeleid. Gelukkig, want die kaartdata zijn niet echt up to date.

Zekerheid: je moet zelf blijven opletten (boetes) ;)
 
Hij houdt zich aan de geldende maximum snelheid +5km/u (instelbaar). Op 80 km/u wegen kun je 85 km/u. Op snelwegen max 130 km/u.
Ik heb deze ochtend nochtans een groot stuk snelweg (België, dus max 120km/u) aan 140 km/u gereden op autopilot (17.17.4 op AP2 hardware). Bij de vorige firmware had ik wel gemerkt dat de max. snelheid ook afhangt van de ingestelde afstand tot de voorligger (1->7).
 
Maar dan beperkt tot 50 km/u neem ik aan ? Of is die grens er nu van afgehaald zodat je AP2 ook op 80 km kunt gebruiken ?

Zeker werkt ook op 80 Km wegen (waar je met de AP 80 kunt rijden)

Vandaag reed ik op de N65 naar Tilburg. Lane change werkte niet want deze weg werd herkend als 1 baan (terwijl er toch echt een stippellijn is). Voor de rest rijdt de AP heerlijk op deze weg, zeker gezien al die flitspalen.

ook de scherpe bocht van de A59 naar de A2 werkt prima.
 
Zeker werkt ook op 80 Km wegen (waar je met de AP 80 kunt rijden)

Vandaag reed ik op de N65 naar Tilburg. Lane change werkte niet want deze weg werd herkend als 1 baan (terwijl er toch echt een stippellijn is). Voor de rest rijdt de AP heerlijk op deze weg, zeker gezien al die flitspalen.

ook de scherpe bocht van de A59 naar de A2 werkt prima.
Als de stippen dicht op elkaar staan, ziet de sensor het als een lijn.
 
  • Like
Reactions: Bersselaar69
AP2 kan nu overal gebruikt worden. Overal waar wegen worden herkend (belijning).
Hij houdt zich aan de geldende maximum snelheid +5km/u (instelbaar). Op 80 km/u wegen kun je 85 km/u. Op snelwegen max 130 km/u.

Als er op bepaalde trajecten een snelheidsbeperking geldt (bijv. 70 km/u) dan houdt hij daar ook rekening mee. Zelfs korte stukjes van bijv. 500m. Het lijkt er sterk op dat hij de verkeersborden afleest, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook in de kaartdata zitten. Hij remt dan overigens 2 seconde te laat af, zodat je nog steeds goed kans maakt op een snelheidsboete. Wordt vast nog verbeterd.

hij werkt nu zelfs tot 150 km/u op snelwegen
 
  • Like
Reactions: HWS
Gisteren upgrade naar 17.17.4. Volgende features bijgevoegd:
  • Automatic emergency braking
  • Autopilot speed limits
  • Side collision warning enhancements
De "Auto high beam" waarvan men op andere fora spreekt is er niet bij. Blijkbaar wel in US

Behalve dit mis ik nog:
  • Automatische ruitenwissers
  • Voertuigen in naastliggende rijstroken visualiseren
  • Haaks parkeren
  • Waypoints of tussenstops in de NAV (nu werk ik met pseudo afspraken in de agenda)
Komt wel met een volgende update zeker ... klagen doe ik niet maar kijk elke update met spanning tegemoet ;)
 
  • Informative
Reactions: nico180
Maandag mijn model X opgehaald en er stond 8.0 op dus zonder autopilot 17.4.75.
Ze leveren de auto daar dus gewoon met 8.0 af, vond ik wel een beetje jammer.
Gelukkig gisteren ook de update 17.17.4 gehad.
In de release notes staat oa dat het tot 150 km/h moet werken.
Bij krijg ik alleen een waarschuwing dar de sensor nog moeten calibreren.
Auto staat nu op 340 km.
Volgens Tesla zou het bij 500 km met een hogere snelheid moeten werken.
Wat zeggen de ervarings deskundige?
 

Attachments

  • IMG_5500.JPG
    IMG_5500.JPG
    549.6 KB · Views: 40