Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren naar Munchen gereden, waarvan 90% op Autosteer: werkt uitstekend. Alleen bij de 10789 wegwerkzaamheden van Venlo naar Munchen waar geen rijbaanmarkeringen zijn moet je het stuur overnemen. Maar ook in de zware regenbuien! blijft hij netjes de rijbaan aanhouden, hooguit ietswat meer wiebelen. Ook de voorgestelde Supercharger stops werkte prima! Zelden een andere Tesla aan het laden. Destination charger ook prima, alleen gaan daar geen 2 auto's naast elkaar passen. (ook niet al ik goed parkeer ;-) )
 

Attachments

  • 2017-05-15_14-26-14.png
    2017-05-15_14-26-14.png
    137.5 KB · Views: 76
  • 2017-05-15_14-27-45.png
    2017-05-15_14-27-45.png
    149.3 KB · Views: 44
Gisteren mijn nieuwe Model S in Tilburg opgehaald. Helaas bleek er daar een "storing" o.i.d. te zijn waardoor ze mijn schatje niet met de laatste versie hebben kunnen uitrusten voor oplevering. Ik zit momenteel dus nog op 8.0. Uiteraard thuis meteen op WiFi "aangesloten"; het is nu wachten tot de update verschijnt. Heeft iemand een idee wat een realistische tijd is? Een dag? 3, 4 dagen? Week? Langer?
 
Daar is niet echt een lijn in terug te vinden, soms duurt het wel 2 weken voor de update bij jou binnen is.
Ik weet wel als je ff langs een Sec gaat ze daar wel een extra duwtje kunnen geven.
Of je belt ze en legt ze uit waarom je nog op 8.0 zit.
Langs een SeC gaan had ik inderdaad ook al gelezen. Dat zal ik dan doen als langer dan een week duurt, ik geef het nog even.

Andere (domme?) vraag: ik neem aan dat *als* er een update binnenkomt ik wel meteen op de (een-na) laatste versie kom? Of moet ik door alle tussenstappen heen? Ik verwacht eigenlijk van niet; zo werkt het met de meeste software ook niet, maar vraag 't toch even, in the off-chance dat iemand dat hier "met zekerheid" kan zeggen.

Ik zit nu op 17.8.16 overigens. Vrij oud volgens mij (28-2-2017). En da's wel balen want ik wil graag AP uitproberen :oops: Maar die zal, na de update, ook nog wel even moeten 'trainen' / 'calibreren'?

Edit: Wait... whut?? :confused: Ik lees hier:

Even numbers (for the middle digits) for HW1, Odd numbers for HW2.

HW1 17.8.16, 17.6.15, 17.4.14, 17.2.12
HW2 17.7.2, 17.5.36, 17.5.28, 17.3.15

Mijn MS is 1 dag oud en ik heb de camera's in de knipperlichten en al. Da's toch HW2 dan? Hoe kom ik dan aan 17.8.16 die, volgens bovenstaande meneer, voor HW1 bedoeld is??? :eek:
 
Last edited:
Mijn MS is 1 dag oud en ik heb de camera's in de knipperlichten en al. Da's toch HW2 dan? Hoe kom ik dan aan 17.8.16 die, volgens bovenstaande meneer, voor HW1 bedoeld is??? :eek:

Misschien dat het dan andersom is. Ik heb HW1 en zit op versie 17.11.10. Dan lijkt het er dus op dat de middle digits even zijn bij HW2 en oneven bij HW1. Kan iemand dat bevestigen?
 
Als je kijkt op Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App dan is daar geen lijn in te trekken die zegt dat even of oneven specifiek voor een bepaald HW type zijn. dit is ooit een aanname in opmaat naar 8.1 geweest maar de praktijk toont toch iets anders. Ik zit met HW1 auto nu op 17.14.23

Andere (domme?) vraag: ik neem aan dat *als* er een update binnenkomt ik wel meteen op de (een-na) laatste versie kom?

Als je de update ontvangt dan krijg je de laatst beschikbare versie voor je auto.
 
Dan zal het wel zijn; niet alles geloven wat men leest dus ;) Thanks voor de feedback mensen!

OT: ben ik de enige die van een ritje van 60Km een ritje van 140Km weet te maken omdat het zo heerlijk rijdt? :D Natuurlijk nieuwigheid maar toch...
 
  • Like
Reactions: HWS
OT: ben ik de enige die van een ritje van 60Km een ritje van 140Km weet te maken omdat het zo heerlijk rijdt? :D Natuurlijk nieuwigheid maar toch...

toch niet. in het begin reed ik naar de bakker en had 75km, waarbij ik soms thuis kwam en de bakker was vergeten:oops:
Nu doe ik over het algemeen dubbel zoveel km tov dat ik met de vorige auto's deed.
 
Dan zal het wel zijn; niet alles geloven wat men leest dus ;) Thanks voor de feedback mensen!

OT: ben ik de enige die van een ritje van 60Km een ritje van 140Km weet te maken omdat het zo heerlijk rijdt? :D Natuurlijk nieuwigheid maar toch...
Veel plezier, wel voorzichtig inrijden hè, de cilinders moeten zich nog zetten.