Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
daarnet zette ik de auto in de garage en toen ik 10 min later terug binnen kwam stond alles binnen de auto nog aan. radio, verwarming.
schermen.
Alle deuren waren volledig gesloten. toen ik de deur open en weer dicht deed, ging alles uit.
Iets nieuws van 8.1 dat ik gisteren geïnstalleerd heb?:rolleyes:. ik ga het even in de gaten houden want als hij zo een ganse nacht staat te draaien...
Dit had ik laatst ook. En dan helaas niet in een garage maar 's avonds ergens in Den Haag waar ik juist graag zo onopvallend mogelijk met de MX was.

Is er een manier om de auto handmatig uit te zetten?
 
Ik vind dit toch wel een sterk overdreven artikel hoor.

De moment dat een bestuurder Auto Pilot inschakelt is het (wettelijk nog niet) de verantwoordelijkheid van de wagen om op een zo veilig mogelijke manier mee te doen in het verkeer. Als de eigenaar graag 20 km/u hoger dan de limiet wil rijden, dan moet die maar zelf sturen. Als ie dat niet wil doen, dan moet hij er zich maar bij neerleggen dat de auto in dat geval de limiet bepaald.

En wees er maar zeker van dat de limiet op termijn ook gewoon op de snelweg zal gelden in auto pilot. De moment dat Tesla verzekeringen gaat aanbieden voor zijn wagens met de volledig autonome auto pilot kunnen ze niet anders. Het voordeel zal dan zijn zoveelste meer de wagen autonoom rijdt, zoveelste lager de premie. Wie weet zelfs gewoon met een afrekening op het einde van het jaar na het downloaden van de logs uit de auto de berekening van de premie.
Momenteel ligt alle verantwoordelijkheid bij de bestuurder. De ap1 is een rijhulpsysteem. Maar als, als gevolg van incorrecte beoordeling van de bebording ap1 automatisch een verkeerde snelheid kiest, functioneert het systeem niet goed en is het slecht als de auto daardoor verkeerde keuzes maakt. Ik rij veelvuldig over een weg waar 60 de limiet is (ca 3 km lange rechte weg), waarbij als het rustig is, 70 geen enkel probleem is. Halverwege deze weg geeft de auto aan dat de limiet 50 wordt en verderop 30. Zonder enige bebording te hebben gelezen maar ook niet consequent 30, want soms blijft het 50. Dus ap1 zakt daardoor nu al terug naar 40 en met de nieuwe software update naar 30.

Dan vind ik een dergelijke verdere ristrictie erg slecht. Of zet AP uit op wegen waar het niet voor bedoelt is, of laat het functioneren als rijhulpsysteem en laat dan ook bepaalde keuzes bij de bestuurder liggen.
 
Dit had ik laatst ook. En dan helaas niet in een garage maar 's avonds ergens in Den Haag waar ik juist graag zo onopvallend mogelijk met de MX was.

Is er een manier om de auto handmatig uit te zetten?
Mijn vrouw had laatst de S mee en was te vroeg op een afspraak, ze wilde blijven zitten in de auto zonder alle lichten aan, dus ik vertelde haar over de mogelijkheid om via het scherm in P te zetten. Maar op de een of andere manier had ze hem in N gezet en kon ze de verlichting niet uit zetten. Toen ze weg liep ging de auto wel op slot, maar bleef de verlichting aan en bleef hij in N staan. Ik neem aan dat dit niet is wat jullie hadden, maar wilde het even mee geven, just in case
 
daarnet zette ik de auto in de garage en toen ik 10 min later terug binnen kwam stond alles binnen de auto nog aan. radio, verwarming.
schermen.
Alle deuren waren volledig gesloten. toen ik de deur open en weer dicht deed, ging alles uit.
Iets nieuws van 8.1 dat ik gisteren geïnstalleerd heb?:rolleyes:. ik ga het even in de gaten houden want als hij zo een ganse nacht staat te draaien...
Jij laat je S toch nooit de hele nacht alleen mag ik hopen? Minstens elk uur even iets liefs tegen haar fluisteren...
 
Dat heb ik inderdaad ook heel vaak. Hij lijkt het dan wel met enige vertraging te corrigeren (op basis van de navigatie kaarten, denk ik?). Als ik bijv. de bebouwde kom uitrijd duurt het regelmatig dus even een half minuutje voordat hij 80 km/u aangeeft ipv 50. Maar ook de ronde borden van 'einde alle geboden' ziet hij niet (of merkt hij erg laat op), dit valt vooral op als je vanaf een 60 km/u deel weer een 80 km/u deel in gaat.

Het vreemde is dat hij de beperkingen vaak wel direct ziet, zo'n beetje op de meter nauwkeurig. Maar vaak is nog steeds iets anders dan altijd.

Al met al best veel punten waar het mis gaat dus.
is dat dan niet eerder allemaal aangepast aan Amerikaanse wegen. of wordt de software apart geprogrammeerd voor België/Europa
 
daarnet zette ik de auto in de garage en toen ik 10 min later terug binnen kwam stond alles binnen de auto nog aan. radio, verwarming.
schermen.
Alle deuren waren volledig gesloten. toen ik de deur open en weer dicht deed, ging alles uit.
Iets nieuws van 8.1 dat ik gisteren geïnstalleerd heb?:rolleyes:. ik ga het even in de gaten houden want als hij zo een ganse nacht staat te draaien...
bij deze de bevestiging dat het soms gebeurd.
de auto sluit niet altijd af. lichten blijven branden, verwarming en schermen blijven aan. De deuren kunnen gewoon geopend worden zonder de sleutel in de buurt...:eek:
 
daarnet zette ik de auto in de garage en toen ik 10 min later terug binnen kwam stond alles binnen de auto nog aan. radio, verwarming.
schermen.
Alle deuren waren volledig gesloten. toen ik de deur open en weer dicht deed, ging alles uit.
Iets nieuws van 8.1 dat ik gisteren geïnstalleerd heb?:rolleyes:. ik ga het even in de gaten houden want als hij zo een ganse nacht staat te draaien...

Wellicht ten overvloede, maar je moet wel via de bestuurdersdeur uitstappen he Frank ;)
 
  • Helpful
  • Funny
Reactions: S-19910 and Xfrank