Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Snelheidslimiet van 70 op stuk snelweg E313 naar E34 is nog niet opgelost, maar met de nieuwe updates gaat hij wel niet meer volop in de remmen, het remmen gaat nu veel geleidelijker maar is nog steeds niet gewenst natuurlijk.

Bizarre is ook als je snelheid bijgeeft dat de limiet op 70 bleef staan lang voorbij de bocht. Eenmaal de rem eens aanraken en plots staat er terug 120 terwijl er geen enkel bord is gepasseerd met een snelheidslimiet. Het lijkt me dus echt gewoon een kaartenprobleem.
Ik zit in een gebied waar ik nauwelijks telefoonverbinding heb, goeie therapie voor mijn update verslaving ;-). Ik moet dus een weekje wachten tot ik weer terug ben in de "bewoonde wereld" hahaha. Gelukkig verzacht dit de pijn ;-):
 
upload_2017-7-21_6-55-57.png
 
Heb ruim 150 km gereden met 2017.28 c528869 en ben erg blij met deze update! Het zenuwachtig de weg vinden tussen de lijnen is grotendeels afwezig. Voorheen kreeg ik klachten van medereizigers - dat zal nu niet meer het geval zijn. Heb sterk de indruk dat alleen als de weg was minder egaal is de auto wat zoekend is. Maar alleen nog in dat geval. Inhalen is zoals ik het zelf zou doen: smooth en erg goed. Zou hoogstens iets sneller mogen starten. Als de bochten scherp zijn (op snelwegen) heeft'e e nog wel wat moeite mee. Maar ook daar verbetering. Wat ook een stuk beter is is het remmen en optrekken in file of bij langzamer rijdende auto's voor je. Veel smoother ook hier - zoals je het zelf ongeveer zou doen. De update werd gepresenteerd als minor, maar ik ervaar de functionele verbetering als major. Blij mee!
 
Bij mij ging de auto weer onverwacht flink in de ankers met deze versie. Was op a15 zuid rotterdam, geen snelheidsbeperking in display gezien. Vrouwlief kreeg hete kop thee over haar heen, resterende 200 km autopilot en tacc niet mogen gebruiken.
Dat hard afremmen gaat nu wel flink irriteren.
 
Ik heb nog 17.26.76 en vandaag waren ineens de vervelende auto speed limits weg. Op de provinciale wegen waar ik telkens op stukken 80kmh weg 60 ging doet hij dat niet meer. Sterker nog ik kan zelfs weer lekker hoger dan 80 instellen.
Hebben ze dan toch nog andere mogelijkheden om features in de auto te beinvloeden?
 
Ik heb nog 17.26.76 en vandaag waren ineens de vervelende auto speed limits weg. Op de provinciale wegen waar ik telkens op stukken 80kmh weg 60 ging doet hij dat niet meer. Sterker nog ik kan zelfs weer lekker hoger dan 80 instellen.
Hebben ze dan toch nog andere mogelijkheden om features in de auto te beinvloeden?
Ja, de zogeheten tegeltjes (tiles) met verrijkte kaartgegevens bevatten locatiegebonden gegevens, waar de auto rekening mee kan houden. De tegeltjes bevinden zich op centrale servers (al dan niet van Tesla).
 
Als ik al jullie "Russische roulette" acties van de auto lees dan ben ik blij dat mijn Classic die niet heeft. Wel heb ik respect dat jullie gratis testrijders voor Tesla zijn en soms met de schrik van je leven een correctie moeten uitvoeren.
 
Heb ruim 150 km gereden met 2017.28 c528869 en ben erg blij met deze update! Het zenuwachtig de weg vinden tussen de lijnen is grotendeels afwezig. Voorheen kreeg ik klachten van medereizigers - dat zal nu niet meer het geval zijn. Heb sterk de indruk dat alleen als de weg was minder egaal is de auto wat zoekend is. Maar alleen nog in dat geval. Inhalen is zoals ik het zelf zou doen: smooth en erg goed. Zou hoogstens iets sneller mogen starten. Als de bochten scherp zijn (op snelwegen) heeft'e e nog wel wat moeite mee. Maar ook daar verbetering. Wat ook een stuk beter is is het remmen en optrekken in file of bij langzamer rijdende auto's voor je. Veel smoother ook hier - zoals je het zelf ongeveer zou doen. De update werd gepresenteerd als minor, maar ik ervaar de functionele verbetering als major. Blij mee!

Ik ervaar precies hetzelfde. Soepele baanwissels (mag van mij ook wat sneller). Optrekken is soepel, 'zoekt' nog wat bij heuvels. Ik ben er ook blij mee!
 
Hij houd inderdaad beter het midden van de weg, stoppen en vertrekken is ook beter.
Alleen ik krijg het niet voor elkaar om van baan te wisselen, ik wil voorbijsteken zet de richtingaanwijzer aan maar hij begint er niet aan.
Doe ik iets verkeerd?