JohnT
Member
Draadje aangemaakt: Meldingen onverwachte remacties - verkeerde max snelheidOK, Ik doe een poging en zien we wel hoe het loopt ;-). Voor NL kan deze site helpen: Autosnelwegen.net
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Draadje aangemaakt: Meldingen onverwachte remacties - verkeerde max snelheidOK, Ik doe een poging en zien we wel hoe het loopt ;-). Voor NL kan deze site helpen: Autosnelwegen.net
Hierin zit volgens mij inderdaad de verklaring.bij mij versprong de max snelheid niet in de display, express op gelet.
Volgens mij zit er toch ook een dynamische factor in.... ik heb de ervaring dat mijn Tesla af en toe ook remt als ik vrachtwagens inhaal terwijl er een laagstaande zon tegenover me schijnt. Mogelijk ziet de camera/radar in de reflectie op de wand van de vrachtwagen een auto...Hierin zit volgens mij inderdaad de verklaring.
Niet de statische wegeninformatie veroorzaakt deze kamikaze noodstops, maar de dynamische 'fleet learning'.
De auto's leren immers van wat hun broertjes en zusjes eerder op een bepaalde locatie deden. Als er dus ooit een paar forse remacties waren op zo'n plek, dan gaan alle auto's voortaan op die plek in de remmen.
Hetzelfde effect veroorzaakt dat je met een AP gestuurde auto na verloop van tijd niet meer hoeft in te grijpen bij (scherpe) bochten in een snelweg.
Volgens mij zit er toch ook een dynamische factor in.... ik heb de ervaring dat mijn Tesla af en toe ook remt als ik vrachtwagens inhaal terwijl er een laagstaande zon tegenover me schijnt. Mogelijk ziet de camera/radar in de reflectie op de wand van de vrachtwagen een auto...
Nee Hans, het zijn gewoon bugs. En die moeten eruit.Dat laatste heb ik ook regelmatig, maar het is niet echt storend of gevaarlijk. Wellicht zijn het kleine porretjes richting de bestuurder om hem/haar even mee te laten kijken.
Ze hebben dus toch al 1 feature goed kunnen copiëren van AP1.de lane change gaat nu ook meer natuurlijk / geleidelijk en ook in bochten
Dat laatste heb ik ook regelmatig, maar het is niet echt storend of gevaarlijk. Wellicht zijn het kleine porretjes richting de bestuurder om hem/haar even mee te laten kijken.
...
- De glimmende zwarte "strepen" op de weg (hierdoor maakt auto ook ineens onverwachte manoeuvres zijwaarts).
...
Sterker: jouw auto is in overtreding volgens huidige wetgeving.Ik vind dit soms toch wel ronduit gevaarlijk, vooral voor de wagens achter mij... Als mijn auto voluit in de rem gaat voor een fictief voertuig, dan kan ik me voorstellen dat de wagen na mij dat compleet niet verwacht.
Zo'n bugs moeten er gewoon uit.
Met als resultaat dat men Tesla weer aansprakelijk zal stellen...?Het kan gebeuren dat een automobilist zonder verkeersreden plots remt. Dit is op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 verboden. Staat eenmaal vast dat de remmende automobilist op grond van plotseling remmen schuld draagt, dan rijst vervolgens de vraag of de achteroprijder eigen schuld heeft. Hier komt artikel 19 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 bij kijken. De bestuurder moet in staat zijn het voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is. In de huidige rechtspraak gaat in de volgende situaties de achteroprijder vaak vrijuit:
Beoordeeld dient te worden of dit krachtig remmen geoorloofd was. Indien de voorligger zonder verkeersnoodzaak heeft geremd, kan dit ertoe leiden dat deze gedeeltelijk of zelfs geheel aansprakelijk is voor alle ontstane schade.
- Als de remmende automobilist ten onrechte remt bij oranje of groen licht;
- Als de remmende automobilist onverwacht en nodeloos remt op een autoweg (waar een stopverbod geldt, meestal vluchtbermen beschikbaar zijn en met hoge snelheid gereden wordt). Het motief voor het remgedrag moet voor anderen niet waar te nemen of te verwachten zijn.
Ben gestraft door mijn eigen Tesla...
Wist dat AP maar tot 150km/h werkte, maar wist niet dat wanneer je dan gas/watt bij geeft dat hij direct afbreekt na een melding EN AP voor de rest van de rit niet meer wilt werken. Had geen zin om te stoppen en hem in park te zetten om AP terug te kunnen activeren. Dus ouderwets manueel zelf moeten verder rijden.
Ps: alles vond plaats op een afgesloten private weg onder toezicht van blablabla..
Ben gestraft door mijn eigen Tesla...
Wist dat AP maar tot 150km/h werkte, maar wist niet dat wanneer je dan gas/watt bij geeft dat hij direct afbreekt na een melding EN AP voor de rest van de rit niet meer wilt werken. Had geen zin om te stoppen en hem in park te zetten om AP terug te kunnen activeren. Dus ouderwets manueel zelf moeten verder rijden.
Ps: alles vond plaats op een afgesloten private weg onder toezicht van blablabla..
Ik weet niet of de app zaken hier ook thuishoren..maar de laatste dagen connect mijn app heel traag en soms niet met mijn auto. Herkent iemand dit?
Ik weet niet of de app zaken hier ook thuishoren..maar de laatste dagen connect mijn app heel traag en soms niet met mijn auto. Herkent iemand dit?
Heb ik ook. App geeft aan "wake up". Maar dat gebeurd niet >> connection failure.
Ik heb wel alle energie besparende opties aan staan (voor als de auto geparkeerd staat, maar dat was voorheen ook).
Drukte net op de P stand om mn ruiten te sproeien. Weet niet of dat voldoende is om de blokkering op te heffenBen gestraft door mijn eigen Tesla...
Wist dat AP maar tot 150km/h werkte, maar wist niet dat wanneer je dan gas/watt bij geeft dat hij direct afbreekt na een melding EN AP voor de rest van de rit niet meer wilt werken. Had geen zin om te stoppen en hem in park te zetten om AP terug te kunnen activeren. Dus ouderwets manueel zelf moeten verder rijden.
Ps: alles vond plaats op een afgesloten private weg onder toezicht van blablabla..