Drie dagen een loaner gehad: een P90D met AP1. Ik heb nu het verschil gemerkt met AP2. Mijn mening: AP2 is nog zeker niet on par met AP1!
Wat verschillen:
- AP1 staat inderdaad wat variatie rond het midden toe. Hierdoor is hij veel minder nerveus, zeker bij het inschakelen van AP
- AP1 heeft geen last van glimstrepen op de weg. AP2 reageert daar heel nerveus op
- AP1 neemt bochten op de snelweg veel soepeler en slingert echt niet (AP2 is hier al veel verbeterd, maar AP1 voelt stabieler)
- AP1 heeft niet 1 keer geremd voor vrachtwagens op de rechterstrook. AP2 doet dit all the time
- De regensensor.... Hier alleen al voor zou ik wel AP2 on par willen hebben!
- In het display zie je bij AP1 de voertuigen op meerdere rijstroken. Ook wordt een vrachtwagen als vrachtwagen afgebeeld en een motor als motor. Dit geeft veel vertrouwen in het systeem
- Inhalen gaat bij AP1 soepeler. De rijstrookwissel is veel geleidelijker en nadat je een auto hebt ingehaald hoef je niet die gekke 5 seconden te wachten voor hij weer naar rechts wil
Overigens verbruikt die pre-facelift P90D wel een stuk meer dan mijn facelift 75D (ook als ik NIET die insane acceleratie gebruik). Zelfs zoveel meer, dat de actieradius van de P90D lager is dan van mijn 75D. Ook vind ik de 21 inch wielen echt teveel geluid maken. Mijn 19 inch zijn duidelijk veel stiller.
Maar goed, morgen haal ik mijn eigen auto weer op. Nu maar hopen dat Tesla AP2 snel op hetzelfde niveau heeft.......