Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Deze ochtend heb ik voor de zoveelste keer 2x aan de verkeerde hendel getrokken om AP aan te zetten.

Gevolg was dus dat ik vrij agressief leek te knipperen met de koplampen naar mijn voorganger.

De reputatie van de Tesla rijders zal er niet door verbeteren :)

Ben ik de enige die dit overkomt?

Na ruim 25.000 km overkomt me dat nog steeds. Of zoals van de week dat het panoramadak openstond. Wilde m in de P zetten en druk het knopje van de ruitensproeiers in.

Off topic <Daarom vind ik het zo knap dat die formule 1 rijders altijd de juiste knopjes weten te vinden> on topic
 
Voor de liefhebber bijgaand de volledige relasenotes van 40.1.

Gelukkig - eindelijk ook Spaans!

.
IMG_7806.jpg
IMG_7805.jpg
IMG_7807.jpg
 
Ik heb soms last van dat de rechter achterportier zn raam niet meer een stukje omhoog doet bij het dicht doen. Een vriend van mij heeft het zelfde probleem. Reset helpt maar af en toe is het er weer. Het valt niet snel op en je staat maar zo met een paam op een kier. Wat hier aan te doen?

Btw bij eerdere firmwares had ik dit niet.
 
Ik heb soms last van dat de rechter achterportier zn raam niet meer een stukje omhoog doet bij het dicht doen. Een vriend van mij heeft het zelfde probleem. Reset helpt maar af en toe is het er weer. Het valt niet snel op en je staat maar zo met een paam op een kier. Wat hier aan te doen?

Btw bij eerdere firmwares had ik dit niet.
Bij mij werkt dit: raam helemaal naar beneden doen terwijl je de knop in blijft drukken. Daarna raam helemaal naar boven doen terwijl je de knop in blijft drukken.
Dit zorgt ervoor dat de elektronica weer weet wat de uiterste standen van het raam zijn. Daarna zou het weer goed moeten werken. (deur voorzichtig openen na deze operatie zodat je je chromen strip heel houdt, mocht het toch niet goed zijn gegaan).
 
zometeen 2017.42 a88c8d5 uitproberen naar Amsterdam....Ben benieuwd.
Ben vooral benieuwd of de touchscreen minder vaak gereset hoeft te worden met deze update. Dit weekend bleef wederom de touchscreen aanstaan na het afsluiten van de auto, en bij binnenkomst niet te gebruiken, totdat ik een scrollwheel reset uitvoerde. Net als twee weken geleden.
 
Ik heb sinds vanmorgen deze update en heb nu 300km gereden, maar zonder die meldingen zoals in het USA forum. Tot nu toe heerlijk "smooth" en ook Auto Lane Change werkt prima. File remmen en rijden ging ook prima. In versie 2017.40 remde de auto weer als vanouds bij verschillende portalen over de weg over de A4 en dat is er nu ook weer uit. Tot zover in deze hele korte periode nog geen vervelende zaken.
 
Ik heb sinds vanmorgen deze update en heb nu 300km gereden, maar zonder die meldingen zoals in het USA forum. Tot nu toe heerlijk "smooth" en ook Auto Lane Change werkt prima. File remmen en rijden ging ook prima. In versie 2017.40 remde de auto weer als vanouds bij verschillende portalen over de weg over de A4 en dat is er nu ook weer uit. Tot zover in deze hele korte periode nog geen vervelende zaken.
Vandaag in het donker en regen en 's middags in de regen en veel filevorming: doet het bewoon prima wat betreft soepel rijden, niet meer "schrikken" bij vrachtauto's en file rijden. Wel alleen maar snelweg tussen de 100 en 130km/u. Geen problemen zoals de USA vrienden.
 
Ik heb de .40 versie en vind hem ook weer beter dan de .34. Nog niet meegemaakt dat hij plots remt voor vrachtwagens op de rechterstrook en met name het inhalen is soepeler geworden. Hij heeft wel nog moeite met de rijstrook volgen als er links een uitvoegstrook is bij een kruising op een provinciale weg.
T.o.v. de AP1 is er nog wel wat te verbeteren....
 
Sedert gisteren 2017-42.
Problemen met eerste telefoongesprek lijken verholpen.
Niet in de release notes:
Het automatisch inzoomen van de kaart lijkt gewijzigd. Soms zelfs super groot ingezoomd. Vroeger nooit gezien. Waarschijnlijk afhankelijk van de snelheid of bij de nood aan meer detail wegens knooppunt.
 
Ik heb de wagen nu net een week en vraag me af hoe dit gaaf met updates. Krijg je bij het instappen een melding dat er iets is geïnstalleerd of kun je enkel je versie zien op de app/T logo op groot scherm?
Kun je zelf naar een nieuwe update zoeken/installeren net zoals op je telefoon/pc?
Ik sta nu op versie:2017.40.1.e29b97f
Een update kan je niet forceren. als die komt krijg je het te zien op het grote scherm, alsook een melding op de App.
op het scherm is er dan ook een indicatie over de duurtijd van het installeren (meestal is het in de praktijk een stuk minder lang) tijdens het installeren kan je niet rijden met de auto, ook niet laden.
in het installatie scherm kan je een tijd instellen wanneer de installatie moet plaats vinden. standaard is dat ergens rond 3:00 uur
 
  • Like
Reactions: GIO1974
Dank je wel @Xfrank
Een update kan je niet forceren. als die komt krijg je het te zien op het grote scherm, alsook een melding op de App.
op het scherm is er dan ook een indicatie over de duurtijd van het installeren (meestal is het in de praktijk een stuk minder lang) tijdens het installeren kan je niet rijden met de auto, ook niet laden.
in het installatie scherm kan je een tijd instellen wanneer de installatie moet plaats vinden. standaard is dat ergens rond 3:00 uur

Ha Frank,
Dank je wel voor de uitleg, toevallig kreeg ik vanmorgen een update binnen!
Zal mij benieuwen.
 
  • Like
Reactions: Xfrank