Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij zojuist geupdate, krijg eerst een melding dat update is mislukt op mijn mobiel, als ik daarna de Tesla app open zie ik wel het nieuwe release nummer 2017.50.3.f3425a1 staan. Ook bij de laatste update kreeg ik eerst de melding dat de update mislukt was.
Iemand anders ook dezelfde ervaring?
 
De update is bij mij vannacht succesvol geïnstalleerd, en heb vanochtend al gebruik kunnen maken van de automatische ruitenwissers. Werken best goed, maar nog niet zo goed als dat ze in de Passat werkten.

Ik weet niet of het te wijten is aan de update, maar ik kon deze ochtend geen gebruik maken van Spotify. Niet met mijn eigen account, maar ook niet met de standaard Tesla account.
 
De update is bij mij vannacht succesvol geïnstalleerd, en heb vanochtend al gebruik kunnen maken van de automatische ruitenwissers. Werken best goed, maar nog niet zo goed als dat ze in de Passat werkten.

Ik weet niet of het te wijten is aan de update, maar ik kon deze ochtend geen gebruik maken van Spotify. Niet met mijn eigen account, maar ook niet met de standaard Tesla account.
Even resetten door beide scrol knopjes op het stuurwiel gelijktijdig in te drukken. Daarna zal Spotify het vast weer doen. Vaak nodig na een update. Is mij ook al een paar keer overkomen.
 
Elon Musk on Twitter
Using a neural net to detect rain using cameras (no dedicated rain or sun sensors). Computers are very patient.

A small step for a wiper, but a major step for Tesla. Of zoiets.
Want als camera's en neurale netwerken regen en vocht kunnen onderscheiden dan kan dat een voorbode zijn van veel meer dat van belang is voor de toekomst.

We praten dus niet meer over een sensor die vocht detecteert (zoals bij de Passat en andere auto's) maar over een systeem dat zelfstandig de omgeving interpreteert.

Daarom die tweet van Musk.
 
  • Like
Reactions: Knientje
Vanochtend kon ik niet meer starten, voertuig niet verbonden of zoiets - softe reset hielp niks. Uiteindelijk maar factory reset gedaan om in mijn auto van nogal veel geld een stukje te kunnen rijden. Gekkigheid dit hoor, mijn Ford van 3000 euro deed het gewoon altijd. Zelfs de wissers gingen automatisch heen en weer. Maar ik begrijp dat die letterlijk remmende voorsprong er bij hoort.
 
Deze morgen stond 50.3 klaar en verhip daar zijn de AUTOWIPPERS o_O
IMG_2884.jpg IMG_2885.jpg Screen Shot 2018-01-02 at 20.28.06.png
 
  • Funny
Reactions: Firebird
Heb toch de indruk dat 50.2 minder stabiel is dan de vorige versies.
Al gehad dat tijdens het rijden de getoonde snelheid bevroor en dat was al lange tijd niet meer voorgekomen.
Bij het corrigeren daarvan via een reset van het grote scherm werd ook het kleine scherm automatisch gereset.

En na superchargen het systeem even helemaal in de bonen, zie foto.

IMG_2819large.JPG


Die witte vlek midden op het scherm is geen weerkaatsing van iets; dat werd werkelijk zo weergegeven.
Albert Einstein zat daar achter, zoveel is zeker. ;)
Ook hier weer een reset van het gehele systeem nodig, maar daarna werkte alles weer.
 
Ondanks de foutmelding gisteren avond op mijn app en vanmorgen de foutmelding dat de update niet gelukt was in de auto. Bleek dat de optie er wel degelijk opstond, heb ik vandaag gebruik kunnen maken van de nieuwe wiper optie.
Bij mij werkte het naar behoren, vergelijkbaar met die van mijn vorige auto.