Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 2017.28. c528869 op een N-weg geprobeerd waar AS op de vorige firmware versie niet tussen de dubbele lijnen kon blijven maar altijd de verste lijn op zocht en schokkerig de bocht om ging. En wat doet hij het nu goed! Bleef echt perfect tussen de lijnen en voelde op dit korte stukje heerlijk "smooth" aan.
Hier vandaag dezelfde ervaring na een dag op de snelweg. Auto lange change voelt voor het eerst als meer dan een gimmick. Blij met de update!

Moeilijk te zeggen of de schommelingen na de eerder genoemde heuveltjes minder zijn. Hij schommelt zeker nog meer dan zou moeten...
 
Sinds een dag of twee... vlinders... euh, nee, ook op c528869. En ik vind 't een hele dikke thumbs up waard. Ja, er zijn nog steeds wat akkefietjes en ruwe kantjes maar over het algemeen is c528869 denk ik toch wel de 'silky smooth' waar Elon op gehint heeft. De voorgaande update(s) werden daar steeds voor aangezien maar waren verre van. Ik heb vandaag flink rondgekacheld met c528869 en behalve dat 'ie soms nog een klein beetje te veel inhoudt naar mijn smaak in sommige bochten (en andere weer helemaal niet?) ben ik erg blij met de update. Abrupt in de ankers vliegen heb ik nooit echt gemerkt, wel wat 'schokkerig' remmen in bepaalde gevallen maar dat is nu zo goed als weg. Ze zijn, wat mij betreft, op de goede weg. Vooral doorgaan

Maar het wordt m.i. ook wel eens tijd dat ze wat meer aandacht gaan schenken aan andere zaken; de mediaplayer, de browser, auto-wipers en overall AP1 parity (herkenning van meerdere wegvlakken en het verkeer erop, motors/vrachtverkeer etc.).
 
Maar het wordt m.i. ook wel eens tijd dat ze wat meer aandacht gaan schenken aan andere zaken; de mediaplayer, de browser, auto-wipers en overall AP1 parity (herkenning van meerdere wegvlakken en het verkeer erop, motors/vrachtverkeer etc.).

Dat laatste doet hij denk ik al wel (hij ziet denk ik al heel veel) maar wat ontbreekt is het tonen op het scherm. Misschien dat men daar terughoudend in is om het vooralsnog wat "klein" te houden.
 
Dat laatste doet hij denk ik al wel (hij ziet denk ik al heel veel) maar wat ontbreekt is het tonen op het scherm. Misschien dat men daar terughoudend in is om het vooralsnog wat "klein" te houden.
Ik denk dat Hans gelijk heeft en dat zou een mooie "nice to have" zijn om ook de andere rijbanen en verschillende voertuigen te zien in de display. Maar ik ben vooral blij als deze update eindelijk heel ver in de richting lijkt te komen van het "smooth as silk" rijden op AS (waarmee Elon Musk het overigens alleen over lateraal had!). Wat voor mij een "must have" is dat is echt de navigatie. Dat zou ook het vervelende en zelfs het gevaarlijke remmen (waar hij denkt dat je niet hard mag rijden waar dat wel degelijk mag) oplossen en eindelijk wegen die al bijna aan onderhoud toe zijn gaat herkennen. Dus eens met RobIII: vooral doorgaan met AS nog beter maken maar er zijn nog andere elementen die verbeterd moeten worden om full parity met AP1 te bereiken! Laat staan beter worden ;-)
 
Last edited:
Vandaag 2017.28. c528869 op een N-weg geprobeerd waar AS op de vorige firmware versie niet tussen de dubbele lijnen kon blijven maar altijd de verste lijn op zocht en schokkerig de bocht om ging. En wat doet hij het nu goed! Bleef echt perfect tussen de lijnen en voelde op dit korte stukje heerlijk "smooth" aan.
Vooral het laatste stukje, waar de rechter wegbelijning slecht zichtbaar was of helemaal ontbrak en er eigenlijk alleen een belijning in het midden was, blijf hij keurig in zijn baan. Dat was boven verwachting. Kan niet wachten (bij wijze van spreken ;-), ben op vakantie) om deze versie ook op andere wegen en onder andere omstandigheden uit te proberen.
 
Typisch iets waar AP2 (c528869) nog moeite mee heeft. A9 ri. A'dam, net voor afslagA5 om 6:30. Zwarte streep midden op de weg, laagstaande zon en regenachtig. De auto kan z'n weg niet vinden en zwabbert. Je ziet ook dat alleen de rechterlijn blauw kleurt.
IMG_6978.jpg
 
Typisch iets waar AP2 (c528869) nog moeite mee heeft. A9 ri. A'dam, net voor afslagA5 om 6:30. Zwarte streep midden op de weg, laagstaande zon en regenachtig. De auto kan z'n weg niet vinden en zwabbert. Je ziet ook dat alleen de rechterlijn blauw kleurt.
View attachment 237437

Op de A12 richting Den Haag, tussen Woerden en Reeuwijk zit op de 2e rijstrook ook zo'n "zwarte streep". Op die baan is AP2 gewoon onbruikbaar.
 
Ik heb nog 17.26.76 en vandaag waren ineens de vervelende auto speed limits weg. Op de provinciale wegen waar ik telkens op stukken 80kmh weg 60 ging doet hij dat niet meer. Sterker nog ik kan zelfs weer lekker hoger dan 80 instellen.
Hebben ze dan toch nog andere mogelijkheden om features in de auto te beinvloeden?

Hier ook. De eerste paar dagen met 17.26.76 nog steeds dat rare gedrag, en toen ineens niet meer. Ik ben vandaag express langs een route gegaan waarvan ik weet dat hij het fout deed, maar het liep allemaal erg soepel. Erg fijn!