Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Merkte vandaag twee dingen die ik niet eerder had gezien ,maar wel goed om te weten. Met AP2 en de c-update.
Als je op een snelweg een bocht naar links maakt en op de linkerbaan rijdt dat gaat de auto soms reageren op de auto rechts die je aan het inhalen bent.. hij verminderd dan vaart. Vervelender is het dat als een auto van rechts ineens voor je kruipt het niet alleen even duurt voordat je auto afremt, maar ook dat de auto dan als het ware de baan kwijt is en licht gaat slingeren. Bij 150 wil je je stuur dan wel stevig vasthouden op zo'n moment...
 
Wij hebben een X met AP1 met software versie 17.26.76 en ik heb gemerkt dat hij weer altijd langs links voorbij steekt. Is dat bij de volgende versie opgelost?
Ik vind dat hij algemeen minder goed rijdt op AP dan daarvoor, dus ik hoop dat dat ook snel weer beter wordt.


Ben gestraft door mijn eigen Tesla...

Wist dat AP maar tot 150km/h werkte, maar wist niet dat wanneer je dan gas/watt bij geeft dat hij direct afbreekt na een melding EN AP voor de rest van de rit niet meer wilt werken. Had geen zin om te stoppen en hem in park te zetten om AP terug te kunnen activeren. Dus ouderwets manueel zelf moeten verder rijden.

Ps: alles vond plaats op een afgesloten private weg onder toezicht van blablabla..

Dat is hier een tijdje geleden ook al vermeld geweest op het forum en dat hebben wij bij het rijden in Duitsland toen ook voorgehad. Maar nu komen we net terug van vakantie en bij het rijden in Duitsland heb ik gemerkt dat die beperking bij de software versie die we nu hebben er niet meer is. AP valt uit, maar is bij het verminderen van de snelheid terug te activeren zonder te moeten stoppen.
 
Ben gestraft door mijn eigen Tesla...

Wist dat AP maar tot 150km/h werkte, maar wist niet dat wanneer je dan gas/watt bij geeft dat hij direct afbreekt na een melding EN AP voor de rest van de rit niet meer wilt werken. Had geen zin om te stoppen en hem in park te zetten om AP terug te kunnen activeren. Dus ouderwets manueel zelf moeten verder rijden.

Ps: alles vond plaats op een afgesloten private weg onder toezicht van blablabla..
Ja een waarschuwing van 5 seconden oid zou wel fijn zijn. Dit is wel wat bot idd.
 
Nope, nog niet ontvangen, duurt helaas erg lang bij mij. Maar ik heb gelezen dat de auto speed issues op provinciale wegen nog niet gefixt zijn, dus voor mij is de update niet belangrijk.
Ik denk dat de auto speed issues NIET in firmware gefixed gaan worden, maar dat de map data op de tesla servers langzaam maar zeker aangepast gaat worden.
Dit houd in de het huidige gedrag van AP om af te remmen, als hij denkt dat de maximum snelheid verandert, waarschijnlijk blijvend is. :(
 
Zojuist binnen update 2017.28.4 cf44833
IMG_8072.JPG