Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb net de update gestart, de vorige keren zag ik voortgang in mijn app maar nu geen melding. Ben even in de auto gaan kijken en lijkt de auto helemaal "dood", zwart scherm geen display. Is dit normaal of moet ik iets doen? Auto maakt wel mechanische geluiden soort klikken
 
  • Like
Reactions: Tampert
Blijkbaar was het Bluetooth probleem te wijten aan de vorige geïnstalleerde software versie 17.26.17.
Eerste keer dat ik onnodig naar het SeC ben geweest. Als wiedergutmachung neem ik maar een extra kop koffie en een 100% SuC sessie.
 
Hier ook cf44833 ontvangen en geïnstalleerd. Dit is al de tweede update op vakantie.
Ik vond de 528869 al een hele verbetering. Zeker met het inhalen. Heel smooth. Hij gaat allen nog op volle snelheid door bochten. Met die hoge vangrails in Italië voelt dat niet heel fijn.

File rijden bij wegwerkzaamheden (gele markering) ging ook heel goed. Misschien was dit al, maar heb ik in Nederland niet kunnen uitproberen.
Morgen naar huis. Kan dus deze versie uitgebreid proberen.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Hier ook cf44833 ontvangen en geïnstalleerd. Dit is al de tweede update op vakantie.
Ik vond de 528869 al een hele verbetering. Zeker met het inhalen. Heel smooth. Hij gaat allen nog op volle snelheid door bochten. Met die hoge vangrails in Italië voelt dat niet heel fijn.

File rijden bij wegwerkzaamheden (gele markering) ging ook heel goed. Misschien was dit al, maar heb ik in Nederland niet kunnen uitproberen.
Morgen naar huis. Kan dus deze versie uitgebreid proberen.
Net 44833 meteen gekregen na 17.26.17.
 
Merkte vandaag twee dingen die ik niet eerder had gezien ,maar wel goed om te weten. Met AP2 en de c-update.
Als je op een snelweg een bocht naar links maakt en op de linkerbaan rijdt dat gaat de auto soms reageren op de auto rechts die je aan het inhalen bent.. hij verminderd dan vaart. Vervelender is het dat als een auto van rechts ineens voor je kruipt het niet alleen even duurt voordat je auto afremt, maar ook dat de auto dan als het ware de baan kwijt is en licht gaat slingeren. Bij 150 wil je je stuur dan wel stevig vasthouden op zo'n moment...
Blijkbaar is het vertragen in bochten een nieuw fenomeen van de laatste update. Het is redelijk ergerlijk als je je aan de maximum snelheid houdt, dat de wagen ook nog eens gaat vertragen in een bocht en zo de auto's achter je gaat ophouden. En inderdaad, vooral als de vrachtwagens je dan rechts beginnen voorbijsteken is dit redelijk affronteren in een Tesla...
Ik heb dit voor het eerst gemerkt in de bocht van de E313 naar de Ring van Antwerpen (richting Kennedytunnel), je mag daar 70, maar mijn S vertraagd daar op het linkse rijvak naar 50, terwijl je de bocht zonder problemen tegen 80 kan nemen (maar ik de AP altijd braaf op 70 zet).
 
  • Like
Reactions: Tampert
IMG_8152.PNG
Nu maar hopen dat ik deze ook heb wanneer we woensdag verder reizen naar Barcelona. Vorige keer werd mijn wens toevallig snel verhoord :)

Et voila!
 
Net de nieuwste versie op de A4 (Verona Milaan) voor 20 KM getest. Rijdt heel smooth. Ondanks de drukte en invoegende auto’s reageert de auto rustig. Geen abrupte bewegingen. Ook niet bij plotseling voor je neus invoegende auto’s. Remt hard genoeg om veilig te zijn en rustig genoeg zodat niet iedereen tegen de vooruit aan zit. Morgen the long way home test.
 
  • Like
Reactions: nico180 and Robster
Update net binnen. Gelijk zo proberen van Hoenderloo naar Spijkenisse
Vandaag de eerste 175 km met 17.28.4cf44833 gereden. Super "smooth" op de snelwegen en de N-wegen op de Veluwe, met 1 misser: de voor mij inmiddels uitdagende bocht van de A20 naar de A16 richting Benelux tunnel. Nu ging de auto daar weer de fout in: hinderlijk remmen, over de middenstreep heen gaan, bruuske stuurbewegingen. Jammer, want voor de rest van de rit was het echt een enorme prettige ervaring: geen problemen met afremmen daar waar het niet heurt, prima afstand tot voorliggers en remt en accelereert lekker vlot en geleidelijk, auto lane change erg soepeltjes. Het enige irritante is dat je nog steeds iedere minuut een beetje druk op je stuur moet geven, dat mag wel wat langer van mij! Een enorme vooruitgang (op de bocht bij de Beneluxtunnel na).