Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
In het gat kruipend auto's vanuit een baan rechts wordt door de Tesla wel gezien (icoontje in het pad) maar hij verminderd verdomd laat de snelheid, pas als die indringer geheel tussen de lijntjes zit.
Zet de afstand maar eens op 4 of 5 dan heb je nog tijd om in te grijpen. Heb dat ook meedere keren gehad. Ik grijp in als ik ze zie komen.
 
Wat ik eigenlijk interessanter vind is dat deze, tot nu, alleen in NL gereleased is. Iets met een beveiligings update?

v81.png
Bingo.
Het uitzetten van 'passive entry' is een effectieve manier om de waarschijnlijk gebruikte diefstalmethode tegen te gaan.
Benieuwd of er een andere toegangsmethode voor in de plaats komt, bijvoorbeeld Bluetooth verbinding met je mobiele telefoon zoals bij de Model 3.
[EDIT:] Blijkbaar was deze functie al eerder aanwezig. Valse bingo, dus...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FrankNL
In het gat kruipend auto's vanuit een baan rechts wordt door de Tesla wel gezien (icoontje in het pad) maar hij verminderd verdomd laat de snelheid, pas als die indringer geheel tussen de lijntjes zit.
Zet de afstand maar eens op 4 of 5 dan heb je nog tijd om in te grijpen. Heb dat ook meerdere keren gehad. Ik grijp in als ik ze zie komen.
Andersom precies zo: de Tesla reageert pas (accelereert) als de auto voor je geheel op de andere rijbaan zit. Dat mag echt wel wat beter om vloeiender door het verkeer te gaan. (I know, je kunt altijd zelf gas, pardon, watts bijgeven.) Het is denk ik zoals Egbert zegt: dit zal pas gaan verbeteren als er meer camera's actief mee gaan doen.
Zaterdag over de A15 naar Rhenen geweest en de nieuwe firmware neemt de hobbels op de A15 nog steeds niet lekker en moet even zoeken/slingeren na zo'n hobbel, wat mij gefronste wenkbrauwen oplevert vanaf de passagiersstoel.
Het moraalridder spelen tav de maximum snelheid blijft een ongrijpbaar fenomeen: los van het soms ten onrechte remmen wanneer de auto denkt dat je bijv. 70 mag waar je echt 100 mag, is ook het "terecht" afremmen (waar de auto afremt naar de maximaal plus wat jezelf hebt ingesteld) niet consequent. (Ik zet "terecht" tussen aanhalingstekens omdat ik het persoonlijk irritant vindt dat de auto zich gedraagt als Driver Replacement ipv Driver Assistance). Soms remt de auto af om een klein stukje verder weer de ingestelde snelheid op te pakken, ook al ligt dat veel hoger dan de maximaal toegestane snelheid. Dat draagt niet bij tot voorspelbaarheid (los of je dat nu prettig vind of niet).
Het bochtenwerk mag echt wel vloeiender, vooral bij veel verkeer waar AS onrustig aanvoelt, de tussenpozen dat je wat druk op het stuur moet zetten mag echt wel langer dan een minuut en ik zie graag nog wel meer verbeteringen, maar...... AS is al een heel eind gekomen en voelt 95% van de tijd heel prettig aan waar ik erg veel plezier aan beleef!
 
Ik poste laatst dat ik weer harder dan de max snelheid kon op mijn route naar huis via de provinciale weg. Inmiddels niet meer, maar het kan dus gewoon per dag verschillen of het werkt. Elke dag een verrassing.
Ik reed vanmiddag een stukje N6 (in FR) waar de maximumsnelheid steeds afwisselt tussen de 70 en 90. Een week geleden vertraagde en versnelde mijn MS nog braaf bij ieder bord maar vandaag deed hij het niet meer. En ik heb in de tussentijd geen software update geinstalleerd. Ra ra, hoe kan dat?
 
Ik reed vanmiddag een stukje N6 (in FR) waar de maximumsnelheid steeds afwisselt tussen de 70 en 90. Een week geleden vertraagde en versnelde mijn MS nog braaf bij ieder bord maar vandaag deed hij het niet meer. En ik heb in de tussentijd geen software update geinstalleerd. Ra ra, hoe kan dat?
Als je zelf alsnog de snelheid hebt aangepast eerder zal de auto waarschijnlijk leren.