Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heb je je prioriteiten echt niet goed op een rijtje. Kijk zelf je filmpje terug. Je rijdt bijna 130 dicht op een andere auto met slecht zicht in verkeer dat continu op de rem gaat. En dan ga je doodleuk zitten filmen. Op een lege weg zou ik het nog kunnen billijken, maar dit is echt onverantwoord.
Misschien was je vader verstandiger dan jij nu denkt.
AP doet dat goed. En als ie het niet goed doet krijg je wel een waarschuwing en kan je zelf nog ingrijpen.
 
Is de omschrijving van range mode bij de HVAC aangepast?
IMG_0379.JPG

Limited by range mode.

IMG_0380.JPG
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Tesla moet adhv de regensensor de afstand tot de voorligger maar wat groter maken, als dat al nodig zou zijn voor de veiligheid. Dat kan toch niet zo moeilijk te programmeren zijn?

Verder snap ik niet dat functies als "Auto high beam" en "regensensor" hier als nieuwe functies worden omschreven.. Ik had dit al van 2015.. Of waren de recentste geleverd zonder??
 
AP2 auto's komen inderdaad nog wat functies te kort. Ik denk dat regensensor het enige is wat we nu nog missen...
Ik vermoed dat dat een typische Elon actie is. De oudere auto's hebben een klassieke regensensor aan boord van een paar tientjes. Met de AP 2.0 hardware heeft hij vast bedacht dat al die camera's ook prima regendetectie kunnen doen. En in de praktijk blijkt dat toch wat lastiger dan gedacht.
 
Enkele dagen geleden firmware-update in een loaner gekregen, spiegels kunnen boven de 15km/h niet meer ingeklapt worden :mad:.
Gebruikte dit steeds in een smal straatje om niet in de berm te moeten rijden met tegenkomend verkeer.
 
Volgens mij is er meer mis met spiegels sinds de laatste update. Ik krijg bij mijn X de spiegels helemaal niet meer ingeklapt.
Niet met knopje en ook niet meer met parkeren en afsluiten van de auto.

Tesla Aartselaar belde me om te zeggen dat dit een software problem was. Wachten tot de volgende update. :)
 
Volgens mij is er meer mis met spiegels sinds de laatste update. Ik krijg bij mijn X de spiegels helemaal niet meer ingeklapt.
Niet met knopje en ook niet meer met parkeren en afsluiten van de auto.

Tesla Aartselaar belde me om te zeggen dat dit een software problem was. Wachten tot de volgende update. :)
Hier nergens last van. Noch op de X noch op de S.....
 
Hier nergens last van. Noch op de X noch op de S.....
Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.
 
Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.
AP moet wel leren hè?
 
AP moet wel leren hè?
Het lijkt me geen schokkend iets en een kwestie van calibratie. Soms laat hij even niets zien in het dashboard terwijl ik dicht achter een andere auto rijdt en komt dan ineens na een paar seconden in beeld. Of ze verdwijnen weer terwijl de weg in het scherm 1-2 seconden aan het boogie-woogie-en is.. Of zou het een verborgen Hans Klok easter egg zijn? ;-)
 
De auto staat nu bij de SeC en ik thuis met een loaner. De beugel van de radar ophanging is krom en die wordt nu gebracht vanuit Tilburg of A'dam. Dat verklaart het zoeken en zenuwachtige gedrag (corrigeren). Dus niet voor niets geweest hoewel het dus niet de camera kalibratie was :). Vanavond is hij weer klaar.
Om maar even aan te geven hoe ongelofelijk klantvriendelijk Tesla SeC R'dam is: ze wisten dat mijn vrouw vandaag uitgerekend is en toch even eraan gedacht! (vraag is hoe realistisch 3.2 sec is... onze vorige 3 dochters braken dit record al regelmatig: minder dan 2 seconden van slaap naar vol volume ;-). En dit wordt versie 4.0 ;-) ). Maar bijzonder attent!!!
upload_2017-9-6_14-27-25.png
 
Om maar even aan te geven hoe ongelofelijk klantvriendelijk Tesla SeC R'dam is: ze wisten dat mijn vrouw vandaag uitgerekend is en toch even eraan gedacht! (vraag is hoe realistisch 3.2 sec is... onze vorige 3 dochters braken dit record al regelmatig: minder dan 2 seconden van slaap naar vol volume ;-). En dit wordt versie 4.0 ;-) ). Maar bijzonder attent!!!
View attachment 246054
Alvast veel sterkte toegewenst de komende tijd (maar zo te zien heb je genoeg ervaring ;))
 
Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.
Ik rij nu zelf een paar dagen met AP2 maar ik vind de auto erg nerveus rijden. Op rechte stukken veel kleine stuurcorrecties en in (scherpe) bochten slingert de wagen alle kanten op. Inhalen en remmen gaat verder redelijk smooth. Omdat ik geen ervaring met AP heb weet ik natuurlijk niet wat 'normaal' is. Kan iemand daar iets over zeggen?