You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AP doet dat goed. En als ie het niet goed doet krijg je wel een waarschuwing en kan je zelf nog ingrijpen.Dan heb je je prioriteiten echt niet goed op een rijtje. Kijk zelf je filmpje terug. Je rijdt bijna 130 dicht op een andere auto met slecht zicht in verkeer dat continu op de rem gaat. En dan ga je doodleuk zitten filmen. Op een lege weg zou ik het nog kunnen billijken, maar dit is echt onverantwoord.
Misschien was je vader verstandiger dan jij nu denkt.
Behalve dat bij dit soort regenbuien je remweg verdubbelt en de kans op spontane filevorming verviervoudigt (als het niet meer is.)AP doet dat goed. En als ie het niet goed doet krijg je wel een waarschuwing en kan je zelf nog ingrijpen.
Hoe dan ook zal je je rijgedrag moeten aanpassen aan de rest, en de rest niet aan jou zolang de meerderheid gewoon nog door de mens zal worden bestuurd en geen autopilot en/of emergency brake etc hebben.Behalve dat bij dit soort regenbuien je remweg verdubbelt en de kans op spontane filevorming verviervoudigt (als het niet meer is.)
AP2 auto's komen inderdaad nog wat functies te kort. Ik denk dat regensensor het enige is wat we nu nog missen...Verder snap ik niet dat functies als "Auto high beam" en "regensensor" hier als nieuwe functies worden omschreven.. Ik had dit al van 2015.. Of waren de recentste geleverd zonder??
Ik vermoed dat dat een typische Elon actie is. De oudere auto's hebben een klassieke regensensor aan boord van een paar tientjes. Met de AP 2.0 hardware heeft hij vast bedacht dat al die camera's ook prima regendetectie kunnen doen. En in de praktijk blijkt dat toch wat lastiger dan gedacht.AP2 auto's komen inderdaad nog wat functies te kort. Ik denk dat regensensor het enige is wat we nu nog missen...
Dat lijkt me wel. Nu is dat duidelijk niet zo. Het werkt puur op de radar. En die houdt geen rekening met de weersomstandigheden.Tesla moet adhv de regensensor de afstand tot de voorligger maar wat groter maken, als dat al nodig zou zijn voor de veiligheid.
Hier nergens last van. Noch op de X noch op de S.....Volgens mij is er meer mis met spiegels sinds de laatste update. Ik krijg bij mijn X de spiegels helemaal niet meer ingeklapt.
Niet met knopje en ook niet meer met parkeren en afsluiten van de auto.
Tesla Aartselaar belde me om te zeggen dat dit een software problem was. Wachten tot de volgende update.
Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.Hier nergens last van. Noch op de X noch op de S.....
AP moet wel leren hè?Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.
Het lijkt me geen schokkend iets en een kwestie van calibratie. Soms laat hij even niets zien in het dashboard terwijl ik dicht achter een andere auto rijdt en komt dan ineens na een paar seconden in beeld. Of ze verdwijnen weer terwijl de weg in het scherm 1-2 seconden aan het boogie-woogie-en is.. Of zou het een verborgen Hans Klok easter egg zijn? ;-)AP moet wel leren hè?
De auto staat nu bij de SeC en ik thuis met een loaner. De beugel van de radar ophanging is krom en die wordt nu gebracht vanuit Tilburg of A'dam. Dat verklaart het zoeken en zenuwachtige gedrag (corrigeren). Dus niet voor niets geweest hoewel het dus niet de camera kalibratie was . Vanavond is hij weer klaar.AP moet wel leren hè?
Om maar even aan te geven hoe ongelofelijk klantvriendelijk Tesla SeC R'dam is: ze wisten dat mijn vrouw vandaag uitgerekend is en toch even eraan gedacht! (vraag is hoe realistisch 3.2 sec is... onze vorige 3 dochters braken dit record al regelmatig: minder dan 2 seconden van slaap naar vol volume ;-). En dit wordt versie 4.0 ;-) ). Maar bijzonder attent!!!De auto staat nu bij de SeC en ik thuis met een loaner. De beugel van de radar ophanging is krom en die wordt nu gebracht vanuit Tilburg of A'dam. Dat verklaart het zoeken en zenuwachtige gedrag (corrigeren). Dus niet voor niets geweest hoewel het dus niet de camera kalibratie was . Vanavond is hij weer klaar.
Alvast veel sterkte toegewenst de komende tijd (maar zo te zien heb je genoeg ervaring )Om maar even aan te geven hoe ongelofelijk klantvriendelijk Tesla SeC R'dam is: ze wisten dat mijn vrouw vandaag uitgerekend is en toch even eraan gedacht! (vraag is hoe realistisch 3.2 sec is... onze vorige 3 dochters braken dit record al regelmatig: minder dan 2 seconden van slaap naar vol volume ;-). En dit wordt versie 4.0 ;-) ). Maar bijzonder attent!!!
View attachment 246054
Ik rij nu zelf een paar dagen met AP2 maar ik vind de auto erg nerveus rijden. Op rechte stukken veel kleine stuurcorrecties en in (scherpe) bochten slingert de wagen alle kanten op. Inhalen en remmen gaat verder redelijk smooth. Omdat ik geen ervaring met AP heb weet ik natuurlijk niet wat 'normaal' is. Kan iemand daar iets over zeggen?Snap je toch vaak niet: je zou verwachten dat de update bij alle auto's van hetzelfde type dezelfde zaken laat zien. Maar dat is verre van de realiteit. Net zoals het update beleid. Mijn vorige MX zit al sinds vorige week dinsdag op 2017.34, mijn nieuwe nog op 2017.32.17. Mijn vorige MX was op 2017.32.17 ook stukken stabieler dan mijn nieuwe die vaak in bochten alle kant opschiet en in het algemeen erg "nerveus" wordt bij ander verkeer in de nabijheid (remmen, wegsturen voor iets dat er niet is, etc.). Mijn dochtertjes willen de vorige MX terug ;-). Woensdag gaat de SeC ernaar kijken.