Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Kom dan maar door met het volgende speledingetje ;)

Vraagje: Op het grote infoscherm heb je een menu met App’s. Daar staan alleen de navi en agenda in, is er ook een soort van Tesla Appstore waar je appjes kunt downloaden en installeren, aangezien er geen / nog niet werkende Apple CarPlay voor handen is.
 
  • Helpful
Reactions: Knientje
Kom dan maar door met het volgende speledingetje ;)

Vraagje: Op het grote infoscherm heb je een menu met App’s. Daar staan alleen de navi en agenda in, is er ook een soort van Tesla Appstore waar je appjes kunt downloaden en installeren, aangezien er geen / nog niet werkende Apple CarPlay voor handen is.
Er is in een ver verleden door Elon (in A'dam?) wel over een SDK gerept... Maar waarschijnlijk is die SDK puur voor intern Tesla gebruik. :)

Maar nee geen Tesla appstore dus.
 
Ik heb een tijd chill gereden maar bij inhaalmanoevers mis ik dan wel de acceleratie. Ik haal niet zoveel in maar er is niks prettigs als je een veilig inhaalmanoever doet en er plots iemand uit een oprit komt en het nuttiger is om even te accelereren dan alles dicht te gooien.

Mijn relaxe zitprofiel voor op de snelweg op autopilot heeft wel chill mode nog aan.
 
Sinds mijn update naar 50.1 is helaas zowel TACC als AP2 bij mij morsdood. Zijn ook geen lijnen en auto's te zien in het scherm. Reset al geprobeerd en ook Road Assistance al gebeld maar die konden het ook niet verhelpen. Nu de assistentie van SeC Groningen maar even afwachten. Is toch verbazingwekkend hoe snel je went aan het rijden met AP. Nu ik zelf weer continu moet sturen is dat behoorlijk wennen.
 
Sinds mijn update naar 50.1 is helaas zowel TACC als AP2 bij mij morsdood. Zijn ook geen lijnen en auto's te zien in het scherm. Reset al geprobeerd en ook Road Assistance al gebeld maar die konden het ook niet verhelpen. Nu de assistentie van SeC Groningen maar even afwachten. Is toch verbazingwekkend hoe snel je went aan het rijden met AP. Nu ik zelf weer continu moet sturen is dat behoorlijk wennen.

50.2 blijkt ook al te bestaan. Zal niet voor niets zijn...

Bovendien easy entry (/exit) die pas activeert als je de veiligheidsgordel los maakt. Ook handig.

Zou dus SeC vragen die update door te voeren.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Bij mij blijven in 46.8 de schermen soms aan staan wanneer ik de auto afsluit. Resets hebben niet geholpen. De auto is wel daadwerkelijk op slot en de spiegels klappen in. Wat op valt is Fat je het dubbele toontje van de unlock in de gesloten auto hoort.

Het helpt dan om de auto weer te openen, deur open, deur dicht, en nogmaals af te sluiten. Iemand anders dit meegemaakt?
 
Last edited:
Zojuist software versie 2017.50.2 gekregen. Helaas niet de mogelijkheid om batterijvoorverwarming handmatig aan te zetten. Had al op Electrek gelezen dat de buitentemperatuur "near freezing" moet zijn om het symbool voor de batterij voorverwarming in de app te krijgen. Toch een bummer.

tesla-battery-preheating-icon.jpg
 
Zie je vanaf de app(iPhone) de software updates installeren en/of zien of deze beschikbaar zijn? Ik zit overigens nog op .44..
Je krijgt dan een berichtje dat er een software-update beschikbaar is, bij mij komt die meestal ergens in de nacht overigens, ik heb hem nog nooit voor 24:00 gekregen (m.u.v. de ene keer na een SeC bezoek ;-)
 
  • Like
Reactions: GIO1974