Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind dat de automatische ruitenwissers het prima doen bij echte druppels, echter bij nevel slaan ze niet altijd aan. Het is ook geen regensensor maar een camera die de druppels moet kunnen zien. Ik denk dat ze dit nog wel een tandje gevoeliger kunnen afstellen.
 
Ik vind dat de automatische ruitenwissers het prima doen bij echte druppels, echter bij nevel slaan ze niet altijd aan. Het is ook geen regensensor maar een camera die de druppels moet kunnen zien. Ik denk dat ze dit nog wel een tandje gevoeliger kunnen afstellen.
Lijkt me ook lastig, zo'n camera direct achter de ruit ziet maar een paar vierkante cm van die ruit. De menselijke camera + dito neuraal netwerk heeft zicht over het hele raam om te bepalen of het nat wordt.
 
Er zijn al verhalen van iemand die een soortgelijk iets heeft gedaan en schijnbaar 20 minuten heeft liggen slapen. Ik vind dit zo gevaarlijk, autosteer is nog niet te vertrouwen. Blijf alsjeblieft goed opletten en hou gewoon je stuur vast, zo veel moeite is het niet. /Sorry

En het dan gek vinden dat uitbreidingen niet meer direct worden "vrij"gegeven.
 
Het zal wel niets zijn, maar heb nu al 2 keer gehad vandaag dat mijn Model X met AP2 en 2017.50.3 spontaan stuurt om een rotonde op te rijden in plaats van rechtuit te willen rijden. Ik ben iemand die pas het stuur overneemt als de auto het echt niet weet of ik het link vind, maar dit vond ik wel opvallend. Eens op de rotonde raakt ie de kluts kwijt, dus dan heb ik 'm wel weer. Ook is er een scherpe bocht waar ie altijd veel te wijd gaat waardoor ie de volgende bocht niet kan halen, maar vandaag stuurde ie netjes vroeg in. 1 keer maar, de volgende keer ging ie weer wijd.
 
Deze al gezien? Niet echt een aanrader, maar wel vindingrijk.

Tesla Autopilot Trick • r/videos
Filmpje is niet meer beschikbaar, maar kan al raden aan jullie commentaren wat er gebeurt.
We hebben hier allemaal verantwoordelijkheid in.
Ongevallen hebben tot nu toe gelukkig nog geen slachtoffers bij derden veroorzaakt. Als dat wel gebeurt, zullen de regels nòg verstrengen, wordt functionaliteit die al bestaat misschien teruggeschroefd (snel geregeld vanuit Fremont) en worden een aantal releases van nieuwe functionaliteiten weer eens uitgesteld omdat men nòg zekerder wil zijn of geen homologatie krijgt..
 
Filmpje is niet meer beschikbaar, maar kan al raden aan jullie commentaren wat er gebeurt.
We hebben hier allemaal verantwoordelijkheid in.
Ongevallen hebben tot nu toe gelukkig nog geen slachtoffers bij derden veroorzaakt. Als dat wel gebeurt, zullen de regels nòg verstrengen, wordt functionaliteit die al bestaat misschien teruggeschroefd (snel geregeld vanuit Fremont) en worden een aantal releases van nieuwe functionaliteiten weer eens uitgesteld omdat men nòg zekerder wil zijn of geen homologatie krijgt..

Dat functionaliteiten ons minder snel bereiken lijkt me al duidelijk. Zoals vaak in de wereld van IT zit het probleem tussen stoel en toetsenbord en dat is hier zeker ook het geval. Daarom denk ik, weet het dus niet, dat men met een beperkte groep de uitbouw verder test in plaats van "de" teslarijder hiervoor in te schakelen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Het is mij opgevallen dat als de Auto-Wipers (regensensor) functie aan staat, de ruitenwissers niet meer helemaal terug gaan naar hun plek onder de "motorkap". Ook als er minutenlang niet gewist hoeft te worden blijven ze op een vrij hoge positie op de voorruit.

Dit is niet goed voor de aerodynamica. Verbruik neemt merkbaar toe.
Dus schakel ik de ruitenwissers maar uit, ze gaan dan netjes terug naar hun "slaapverblijf".
Is dit bij iedereen zo?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Filmpje is niet meer beschikbaar.
Nu weer wel. Is niet aan te raden.

Er is een Youtuber die iets soortgelijks doet met een waterfles vastgemaakt aan het stuur met een houder. Hij rijdt tienduizenden kilometers per jaar, misschien zelfs honderdduizend en leeft nog steeds. Tot er zich een panieksituatie voordoet en hij per ongeluk het flesje een dreun geeft en het stuur 90 graden draait.:eek:

 
Het is mij opgevallen dat als de Auto-Wipers (regensensor) functie aan staat, de ruitenwissers niet meer helemaal terug gaan naar hun plek onder de "motorkap". Ook als er minutenlang niet gewist hoeft te worden blijven ze op een vrij hoge positie op de voorruit.

Dit is niet goed voor de aerodynamica. Verbruik neemt merkbaar toe.
Dus schakel ik de ruitenwissers maar uit, ze gaan dan netjes terug naar hun "slaapverblijf".
Is dit bij iedereen zo?

Bij de S niet, daar verdwijnen ze uit het zicht.
 
Nu weer wel. Is niet aan te raden.

Er is een Youtuber die iets soortgelijks doet met een waterfles vastgemaakt aan het stuur met een houder. Hij rijdt tienduizenden kilometers per jaar, misschien zelfs honderdduizend en leeft nog steeds. Tot er zich een panieksituatie voordoet en hij per ongeluk het flesje een dreun geeft en het stuur 90 graden draait.:eek:

Pff ik geloof nooit dat dat trucje met de sinaasappel werkt (niet genoeg gewicht). Het volgende werkt zeker (zelf getest voor de grap) maar ook niet aan te raden natuurlijk : Nederland en België Versie 8
 
Het is mij opgevallen dat als de Auto-Wipers (regensensor) functie aan staat, de ruitenwissers niet meer helemaal terug gaan naar hun plek onder de "motorkap". Ook als er minutenlang niet gewist hoeft te worden blijven ze op een vrij hoge positie op de voorruit.

Dit is niet goed voor de aerodynamica. Verbruik neemt merkbaar toe.
Dus schakel ik de ruitenwissers maar uit, ze gaan dan netjes terug naar hun "slaapverblijf".
Is dit bij iedereen zo?
Ze verdwijnen wel, maar duurt even. Heb de tijd niet gemeten, maar zou zomaar minuut of vijf kunnen zijn.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Bij mijn vorige auto’s met regensoren gingen de ruitenwissers ook niet terug in de volledige ruststand als het nog niet volledig klaar was met de regen. Pas als het echt droog was verdwenen ze in de raamstijlen.

Bij de X valt het waarschijnlijk niet zo op omdat de ruitenwissers redelijk laag achter het dashboard verstopt zitten. Is dat bij de S anders?