Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
ned.jpg
 
Laatste kaarten wil niet persee zeggen dat het het nieuwe navigatiesysteem is.

Zoals ik het heb begrepen heb (gebaseerd op post op het USA deel van de fora) is het nieuwe navigatiesysteem gewoon onderdeel van de firmware-uitrol. Zit je op de goede release, dan krijg je tzt apart een kaart-update en kan je vervolgens meteen 'optimaal' gebruik maken van de nieuwe navigatie.

Ik heb nog nergens iets gelezen van mensen die wel de nieuwe kaarten kregen, maar niet de juiste firmware hadden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Zelfs bij juist gekoppelde rijdersprofielen aan de 2 fobs komt het regelmatig voor dat de instellingen niet naar de juiste rijdersprofiel gaat. En instellingen zoals chill, regen, sport/comfort/normal worden niet behouden aan de fob of rijders profiel. Dat is onhandig en in tegenspraak met wat je volgends de instellingen koppelt aan het rijdersprofiel.

Zijn wij de enigen die daar “last” van hebben? Zo ja dan maar de SeC bellen, ik wacht de reacties af.


Daarover....
Bij het automatisch wisselen van profiel (obv de keyfob) worden diverse voorkeuren zoals ingesteld op het grote scherm (stuurbekrachtiging, soc in % of km, etc) niet meegenomen. Bugje?!
 
Iemand ook problemen met de stoel dat hij op heel andere standen gaat staan dan voorgeprogrammeerd?
Gaat dan van easy entry ineens strak naar het stuur als je in stapt. Heb hem al gereset etc...
Lijkt echt een software probleem...
Ja, een of twee keer meegemaakt. De stoel gaat naar een vreemde instelling die helemaal naar voren en omhoog staat.
Ik heb voor de zekerheid het easy entry profiel gewist en dan bij mijn profiel dit weer (uit en) aan gezet. Je kan dan opnieuw een instelling maken voor de easy entry.
Daarna nooit meer gehad.
 
  • Helpful
Reactions: FrankNL
Ik had laatst een storing en belde support, die mij ‘verweet’ (best grappig) dat ik de updates niet installeerde. (‘Meneer, u moet de updates wel installeren hoor!’). Ik krijg ze niet binnen, zei ik, waarop hij antwooordde dat ik dan voor een betere wifi-connectie moest zorgen. Ik heb hem uitgelegd dat ik geen oprit heb, en dat dit dus niet gaat. ;).
Ik heb hem ook verteld dat ik alleen updates krijg als ik bij het Sec ben, en omdat mijn auto hypochondrische neigingen heeft, rij ik meestal up-to-date.
Nu doet de airco het niet meer, joechee, dus ik mag weer naar het Sec.

Moraal: het komt altijd goed.
Had je een dame aan de lijn van de Rotterdamse vestiging?