Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt ook of navigatie veranderd is. Was dit ook al in oude versie?
 

Attachments

  • 6CB5BAEC-EAC0-4E09-B728-6DB86A4FA901.jpeg
    6CB5BAEC-EAC0-4E09-B728-6DB86A4FA901.jpeg
    401.1 KB · Views: 65
  • 72296E6A-BC87-4578-9DE2-8130AC305C5F.jpeg
    72296E6A-BC87-4578-9DE2-8130AC305C5F.jpeg
    376.2 KB · Views: 66
Misschien hoort dit meer bij de beginnersvragen, maar het gaat over de softwareupdates dus daarom maar hier.
In mijn classic model S heb ik anderhalve maand geleden 2018.10 gekregen. Daarna niets meer en Ik zie hier berichten met versie 2018.14 of zelfs 2018.16. Nu hoef ik niet zo nodig alle updates meteen te volgen, maar ik wil graag begrijpen hoe het werkt.
Zijn die nieuwere versies niet van toepassing op mijn auto want geen autopilot, of is er een andere reden dat die updates niet geladen worden. WiFi staat aan en ik heb ook gewoon 4G dekking.
 
Misschien hoort dit meer bij de beginnersvragen, maar het gaat over de softwareupdates dus daarom maar hier.
In mijn classic model S heb ik anderhalve maand geleden 2018.10 gekregen. Daarna niets meer en Ik zie hier berichten met versie 2018.14 of zelfs 2018.16. Nu hoef ik niet zo nodig alle updates meteen te volgen, maar ik wil graag begrijpen hoe het werkt.
Zijn die nieuwere versies niet van toepassing op mijn auto want geen autopilot, of is er een andere reden dat die updates niet geladen worden. WiFi staat aan en ik heb ook gewoon 4G dekking.
De uitrol van updates gaat verspreid over een bepaalde tijd (maanden?), en volgens anderen hier op het forum in batches, en voor zover ik kan zien in voor ons willekeurige volgorde.
De updates komen uiteindelijk wel vanzelf, tenzij je een (ex-)taxi bezit, sommigen daarvan hebben bewust kreupele software.

Edit: indien je auto aan een net te zwak wifi netwerk hangt (en je rijdt niet vreselijk veel of korte ritjes waardoor ie relatief weinig aan de 4G hangt), dan kan de wifi snelheid zo laag zijn dat het downloaden van een nieuwe versie verschrikkelijk traag gaat.
Test in de auto terwijl je aan de wifi hangt in de browser eens de snelheid door een dikke pagina of een speedtest site te laden...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: sweep
Hoe kan iemand in hemelsnaam mijn standaard bij de auto geleverde Spotify Tesla account in gebruik hebben?
84265491-C620-4980-9AA3-608F1EBC94B1.jpeg

Pas na reset van middenconsole had ik weer Spotify. Valt me sowieso op dat ik op 16 uur rijden naar Rome zeker 4x een Spotify vastloper had die alleen met een reset op te lossen was. Versie 14.2.
 
Hoe kan iemand in hemelsnaam mijn standaard bij de auto geleverde Spotify Tesla account in gebruik hebben?
View attachment 297621
Pas na reset van middenconsole had ik weer Spotify. Valt me sowieso op dat ik op 16 uur rijden naar Rome zeker 4x een Spotify vastloper had die alleen met een reset op te lossen was. Versie 14.2.
Het lukt mij ook om Spotify vastlopers op te lossen door even heen en weer te schakelen tussen radio, tunein etc.. Hoef je niet te wachten tot het hele spul weer opgestart is.
 
  • Helpful
Reactions: basvk
Zijn die nieuwere versies niet van toepassing op mijn auto want geen autopilot, of is er een andere reden dat die updates niet geladen worden. WiFi staat aan en ik heb ook gewoon 4G dekking.

Naast het antwoord van @basvk kan je auto ook geen updates meer krijgen door te vaak mislukte pogingen te upgraden (bv. wegvallende wifi, etc). Tesla kan dat resetten voor je. Het schijnt ook te helpen om bij een service center op de parkeerplaats te gaan staan en daar op het 'teslaguest' wifi te verbinden. Naar het schijnt worden dan updates gepushed naar de auto. Kan dus ook buiten kantooruren.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Rijdt nu al 1,5 week rond op 2018.14.2. Voor mij de meest instabiele firmware waarmee ik tot nu toe gereden heb. Grote scherm slaat regelmatig vast, Spotify werkt niet meer, knipperlichtgeluid blijft hangen, airbag meldingen onder het rijden, etc.etc. zelfs mijn knipperlicht is er eens volledig mee gestopt.

Nu blijkt dat als je een (zware) website heb bezocht dat deze door gaat met refreshen op de achtergrond. Ik had met de nieuwe browser de snelheid van Flitsmeister.nl verkeersinformatie getest. Deze laat de hele mediacomputer vastlopen als deze op de achtergrond door blijft lopen.

Even google weer ingesteld als pagina en alles werkt weer. Pfffttt