Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Stop maar moet zoeken. Dat is een software probleem dat Tesla op afstand (zonder update van de software versie) gaan herstellen. Ik had ook bijna geen DAB zenders. Gemeld bij mijn SEC en na enige tijd (zonder aankondiging) was het probleem hersteld en had ik een wereld aan zenders om uit te kiezen.
misschien nieuw draadje voor DAB, ik moet zeggen dat het voor mij in het centrum van het land nog steeds niet stabiel is.... ik kan overigens wel alle zenders vinden. Overigens had ik met de Volvo hetzelfde probleem.

nb. 2 vastlopers gehad met S 2018 model sinds laatste update. Opzich niet schokkend.
 
Ik kreeg net de melding dat er een nieuwe firmware versie klaar staat, helaas zonder vermelding om welke firmware versie het gaat (vind ik wel jammer dat ze die moeite niet even nemen om het erbij te zetten). Als ik de posts van de afgelopen week even teruglees, denk ik er nog even over na om deze te installeren, onder het motto “don’t fix it if it ain’t broken” ;)
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Geendiesel and FVO
Vandaag 2018.28.5 gekregen, nog geen ellende. Geen bijzonderheden in de releasenotes ook (in ieder geval niets nieuws lijkt het),

D1AD69BF-1495-4FBC-A636-ADA79B3C51BB.jpeg
 
Toch altijd weer bijzonder hoeveel verschillende ervaringen er zijn met updates. Ik (2018.28.5) ervaar niets van reboots of andere issues, terwijl anderen daarmee geplaagd worden. Heel vervelend allemaal voor die mensen. Ik merk eigenlijk helemaal niets van enige verandering met 28.5, waarbij ik moet opmerken dat het Autosteer niveau enige updates geleden achteruit is gegaan qua soepelheid en de afgelopen updates hebben dat nog niet verbeterd. Voor mij persoonlijk kan ik wel buiten deze "minor improvements" tot er echt significante improvements of nieuwe functionaliteiten zijn.
 
misschien nieuw draadje voor DAB, ik moet zeggen dat het voor mij in het centrum van het land nog steeds niet stabiel is.... ik kan overigens wel alle zenders vinden. Overigens had ik met de Volvo hetzelfde probleem.

nb. 2 vastlopers gehad met S 2018 model sinds laatste update. Opzich niet schokkend.
Bij mij werkt DAB echt voor geen meter! Daar kun je niet normaal naar luisteren.
Ik zit toch echt niet in een of andere uithoek waar geen bereik/ontvangst is, maar bij DAB krijg ik telkens een paar seconden geluid en vervolgens een lange stilte.....en dan maar wachten op weer een fragment van enkele seconden....
 
  • Helpful
Reactions: Geendiesel
Met 28.5 nu twee keer het volgende gehad.. bij het ontkoppelen van de kabel aan een laadpaal (rfid tag), schiet de kant van de auto ook gelijk van het slot, terwijl ik normaal altijd de autokant nog moest ontgrendelen met de keyfob.
Meer mensen die dit ervaren?
 
Eergisteren update gehad, .28 ( auto uit Mei 2018, nu komende uit italie, 4 x moeten ressetten,( scherm slaat volledig vast, 3x spontane remactie om niks.

De spontane vastlopers heb ik ook gehad met deze versie. MCU en IC doen helemaal niets meer. Lijkt correlatie te hebben met veel doen met de navigatie (wisselen van destination, etc, of het maken van een lange trip). Heb het eenmaal op mijn vakantiebestemming niet meer gehad, en dan voer ik alleen bestemmingen in de buurt in.
 
  • Informative
Reactions: Dwarde