Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Die update hebben de meeste al volgens mij. Alleen de nieuwe hardware had blijkbaar deze software nog niet.


I have the new model car. It's not 8.1. It's still 8.0 and it's only being rolled out to the new cara. There are no brand new features, it's just bringing old features to the new hardware.
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL
Bedankt voor je toelichting. Foute interpretatie van Yahoo (en mij ;)).

Wel fijn, want ik heb hw2 en mis de functies:
  • Side collision warning
  • Speed Assist
  • Auto Headlights
  • Auto Adjusting Display mode
De Tesla verkoper belt toevallig net en bevestigt bovenstaande. De update (naar 8.0.x voor hw2 auto's) mogen we vanavond verwachten.
 
Last edited:
Elon Musk on Twitter
Ik zou er niet blij van worden als zoiets belangrijk als autopilot onder enorme tijdsdruk en stress wordt gemaakt
zPLwmOB.png
 
  • Like
Reactions: robertvg
Dan mogen ze wel eens wat harder werken aan het goed herkennen van de snelheidslimieten. Ik heb op mijn woon-werkverkeer rit regelmatig dat hij een limiet van 30 aangeeft waar je 50 mag (maar waar een tijdje een 30 limiet was ivm werkzaamheden). En heb ook wel eens gezien dat hij een 130 bord op de snelweg voor een 30 bord aanziet.
Heb ik ook veel voor. Of soms dat hij snelheidsborden zelfs niet ziet. Denk dat in de toekomst snelheidsaanduiding op basis van gps positie gecombineerd met camera om oa werken op de baan met voorlopige of variabele snelheid te registreren standaard zal worden
 
  • Like
Reactions: robertvg
het eindigen van een limiets beperking heeft hij ook dikwijls niet gezien
Dat heb ik inderdaad ook heel vaak. Hij lijkt het dan wel met enige vertraging te corrigeren (op basis van de navigatie kaarten, denk ik?). Als ik bijv. de bebouwde kom uitrijd duurt het regelmatig dus even een half minuutje voordat hij 80 km/u aangeeft ipv 50. Maar ook de ronde borden van 'einde alle geboden' ziet hij niet (of merkt hij erg laat op), dit valt vooral op als je vanaf een 60 km/u deel weer een 80 km/u deel in gaat.

Het vreemde is dat hij de beperkingen vaak wel direct ziet, zo'n beetje op de meter nauwkeurig. Maar vaak is nog steeds iets anders dan altijd.

Al met al best veel punten waar het mis gaat dus.
 
@JeeEs : je was ook wat aan 't uploaden. Stond bij jou "fleet learning" aan, ben ik dan benieuwd? Of - beter nog - heb je ooit een verschil gemerkt in aantal geüploadete (hmm, geen idee, da's iets voor het Grote Dictee...) megabytes als "fleet learning" aan of uit staat?
 
@JeeEs : je was ook wat aan 't uploaden. Stond bij jou "fleet learning" aan, ben ik dan benieuwd? Of - beter nog - heb je ooit een verschil gemerkt in aantal geüploadete (hmm, geen idee, da's iets voor het Grote Dictee...) megabytes als "fleet learning" aan of uit staat?

Goede vraag; heb ik eigenlijk nooit gemeten. Fleet learning (uiteraard) aan. Ik zal dat de komende dagen eens checken, één dag met en één dag zonder fleet learning.

Ik heb overigens TeslaLog aan staan, die zorgt uiteraard ook voor extra upload.