Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Akkoord met dat laatste.

Betreffende het YouTube-deel: een eenvoudige nieuwssite laden in de browser duurt al 5 minuten bij mij, dus 'k ben eens benieuwd...
Browser in M3 werkt prima, ook onderweg al rijdend (bediend door echtgenote uiteraard.....). Niet alleen in NL maar ook in DE en DK weten we nu. Superhandig met je eigen bookmarks etc en/of een eigen bookmark webpagina.
 
Ik heb mijn model 3 sinds 4 juni en ook nog geen 2019.20. Misschien dat de later uitgeleverde auto’s de update pas later krijgen? Misschien hebben we stiekem toch HW3.0 en krijgen we een speciale behandeling?! ;):p

Lekker afwachten dus.

Ik vertrek wel volgende weekend met de model 3 naar Italië. Zou wel mooi zijn als ik de update had zodat ik wat sneller kon laden onderweg. We gaan het zien.
Misschien toch echt even melden bij support. Soms staat er wel degelijk een update voor je klaar die om een technische reden niet wil downloaden. Support kan daar dan iets aan doen. Paar keer gehoord dat een opslagkaartje op afstand geformatteerd moest worden voordat updaten weer lukte.
 
  • Informative
Reactions: JeroenReumkens
Zijn er al M3P (wss i.c.m. HW3.0) rijders welke 2019.20 hebben ontvangen?

Misschien toch echt even melden bij support. Soms staat er wel degelijk een update voor je klaar die om een technische reden niet wil downloaden. Support kan daar dan iets aan doen. Paar keer gehoord dat een opslagkaartje op afstand geformatteerd moest worden voordat updaten weer lukte.

Ik heb vorige week gebeld maar ze kunnen niks voor je doen als je geen melding hebt gehad van een klaarstaande update. In geval van mislukking kunnen ze opnieuw pushen. Ik heb ze ook gebedeld aangezien ik 4 weken in Frankrijk zit en telkens op plekken met een Ionity op de route.

Moet trouwens zeggen dat ik de Ionity laders eigenlijk fijner vind dan de superchargers. Staan op plekken waar in Frankrijk tenminste iets te doen is. Kijk het is allemaal leuk bij een hotel maar op een gegeven moment bent je de koppen koffie voor €4 p.s. ook wel een beetje zat bij Novotel. En bij de meeste laders welke ik nu heb gehad in Belgie en Frankrijk is werkelijk waar niks in de omgeving te doen. Daarbij zijn de kosten bij Ionity ook nog eens een stuk lager en gaan ze met 2019.20 ook nog eens een stuk sneller.
 
Ik vraag me af in hoeverre mate die suffe spelletjes echt ontwikkeltijd kosten en geprioriteerd worden. Bij Google hebben/hadden ontwikkelaars ook de plicht om 20% van hun werktijd aan eigen projecten te wijden, om andere ideeën uit te werken. Het integreren van bestaande spelletjes of het maken van een fart mode lijken me nu echt niet arbeidsintensief op het Linux platform dat men nu gebruikt, maar het zijn wel elementen in PR en goodwill.

Hee allemaal, wij zijn allemaal gek op onze Tesla. Er wordt inderdaad veel overdreven door:
- de mopperende klagers
- de eeuwige vergevers
- Elon Musk (kampioen)
Er is geen ander merk waar de interactie zo fel is. Dat is precies waar anderen jaloers op zijn.
Ik doe meestal lekker mee. Toch geniet ik by far het meest van posts die feitelijke ervaringen delen, positief en negatief. Mijn Tesla was fijner met de vorige versie van de software. Ik reken erop dat dat straks weer goed komt. Ik smacht dus naar de volgende update. Ik ben blij voor wie nu eigenlijk al probleemvrij rijdt.

Meld problemen als het kan zo exact mogelijk bij [email protected]. Dan heb ik straks weer een fijne Tesla.
 
Zijn er al M3P (wss i.c.m. HW3.0) rijders welke 2019.20 hebben ontvangen?



Ik heb vorige week gebeld maar ze kunnen niks voor je doen als je geen melding hebt gehad van een klaarstaande update. In geval van mislukking kunnen ze opnieuw pushen. Ik heb ze ook gebedeld aangezien ik 4 weken in Frankrijk zit en telkens op plekken met een Ionity op de route.

Moet trouwens zeggen dat ik de Ionity laders eigenlijk fijner vind dan de superchargers. Staan op plekken waar in Frankrijk tenminste iets te doen is. Kijk het is allemaal leuk bij een hotel maar op een gegeven moment bent je de koppen koffie voor €4 p.s. ook wel een beetje zat bij Novotel. En bij de meeste laders welke ik nu heb gehad in Belgie en Frankrijk is werkelijk waar niks in de omgeving te doen. Daarbij zijn de kosten bij Ionity ook nog eens een stuk lager en gaan ze met 2019.20 ook nog eens een stuk sneller.

Wet van de remmende voorsprong. Tesla heeft bloedsnel en goedkoop door heel Europa superchargers kunnen regelen door zaken te doen met (saaie) ketens. Heb ik ook gemerkt bij trip naar Zuid-Frankrijk. Meestal niets te doen, soms zelfs gesloten voor koffie en altijd dure koffie. Was nodig in de opstart. Nu we inmiddels gewoon gaan betalen en er steeds meer alternatieven bijkomen gaat gewoon de beste prijs-pret verhouding winnen. Als de transitie verder op weg is zouden Tesla superchargers zelfs weer kunnen verdwijnen. Zou mij niet verbazen.
 
Hee allemaal, wij zijn allemaal gek op onze Tesla. Er wordt inderdaad veel overdreven door:
- de mopperende klagers
- de eeuwige vergevers
- Elon Musk (kampioen)
Er is geen ander merk waar de interactie zo fel is. Dat is precies waar anderen jaloers op zijn.
Ik doe meestal lekker mee. Toch geniet ik by far het meest van posts die feitelijke ervaringen delen, positief en negatief. Mijn Tesla was fijner met de vorige versie van de software. Ik reken erop dat dat straks weer goed komt. Ik smacht dus naar de volgende update. Ik ben blij voor wie nu eigenlijk al probleemvrij rijdt.

Meld problemen als het kan zo exact mogelijk bij [email protected]. Dan heb ik straks weer een fijne Tesla.

Feitelijke ervaringen ... 30 minuten met commentaar:
van Steven Peeters. Dit is versie 16.3 in een MS in België. Mijn ervaringen met 20 in Nederland zijn identiek.
 
  • Like
Reactions: TANE
Misschien ervaar ik zo een dingen niet omdat ik wel oplet en niet de auto spontaan van 130 tot 60 laat vertragen. Waar ben je mee bezig als je dat laat doen? Dan zit je toch op de achterbank, niet?
Natuurlijk grijp ik zelf voortijdig in en zal de snelheid hooguit 10km/u gezakt zijn voordat ik op het gas ga. Ik zie dat die terug wil naar 60km/u, omdat dit op het instrumentenpaneel verschijnt. Dit komt waarschijnlijk doordat er (langdurige) wegwerkzaamheden zijn geweest en de kaart heeft dat stuk op 60km/u staan. Een auto die flink vertraagt en daarna versnelt (je schrikt en gaat wat impulsiever op het pedaal dan normaal) is niet prettig. Helemaal niet als het om de haverklap gebeurd.

De waarheid is dat er hier een hele hoop overdreven wordt, maar ik ben helemaal niet mee waarom er recent zo een groep posters is beginnen overdrijven en maar blijft overdrijven.
Het is jouw mening dat het overderven wordt (niet de waarheid). De reden dat er nu geklaagd wordt is omdat er nu problemen zijn. Daarbij zal er ook een nieuwe groep rijders zijn bijkomen die kritischer is. In het begin waren vooral de pioniers degene die een Tesla kochten. Daar zijn nu ook veel zakelijke rijders bijgekomen en die hebben wellicht wat andere verwachtingen.

Ik heb jaren op het Audi forum gezeten en daar werd over van alles en nog wat geklaagd, maar over ACC heb ik nooit zoveel gehoord als hier. Ik vind dat het voor een auto uit deze klasse onder de maat is. Tesla klopt zichzelf op de borst m.b.t. dit soort functies en het is gewoon niet goed genoeg. EAP/NoA valt me juist wel weer mee, maar daar ligt mijn verwachting ook veel lager.

Tesla heeft besloten om alles zelf te willen doen. Met HW1.0 werkte verkeersbordherkenning en TACC prima. Dat hebben ze overboord gegooid en belooft dat het terug zou komen (letterlijke statement is dat op termijn HW2.0 alles zou kunnen dat HW1.0 kon). TACC is er weer (maar minder soepel) en snelheidsherkenning (dat veel problemen zou oplossen denk ik) is er nog steeds niet. Ik begrijp waarom ze verticale integratie willen, maar gooi niet bestaande features overboord totdat je het redelijk werkend hebt.

Niet vergeten dat ik zelf de upgrade van 2019.12.x naar 2019.16.x heb uitgesteld omdat ik niet zo tevreden was van hoe de Model 3 reed, maar dat zat echt niet op het niveau van phantom noodstops en dergelijke.
Ik denk dat de oude software bij mij ook vol in de ankers was gegaan. Het probleem is dat Tesla de snelheid afhankelijk maakt van de (verouderde) kaartgegevens. Tesla roept hard dat alles op basis van vision moet en dat je voor FSD vooral niet afhankelijk wil zijn van kaarten. Waarom dan nu wel voor TACC? Daar werkt het net zo slecht.

Als je echt comfortabel wilt rijden met betrouwbare berijdersassistentie, dan is een Tesla momenteel niet de meest voor de hand liggende keuze.
Dat is toch eigenlijk te zot voor woorden? Ik ben echt happy met mijn Tesla. Ben nu een week onderweg (roadtrip Noorwegen) en tot nu toe doet die het erg goed. Lekker comfortabel en EV rijden in de bergen is heerlijk. Ben alleen niet happy met de houding van Tesla over hoe TACC werkt (en een aantal andere basale features).

Ik ken het fenomeen phantom brakes natuurlijk ook, maar wat ik absoluut niet herken is dat er zo hard en zoveel afgeremd wordt dat het gevaarlijk is voor degene achter je. Laat staan dat er zonder reden vertraagd wordt van 120 naar 60kmh. Ik heb dat nog nooit meegemaakt, en denk inderdaad dat anderen regelmatig overdrijven.
Als op de kaart een limiet staat van 60km/u (wegwerkzaamheden die er niet meer zijn), dan gaat mijn wagen onverwachts maximaal de regeneratie in. In Duitsland gebeurt dit echt heel regelmatig en dat is nog gevaarlijker, omdat de snelheidsverschillen daar groter zijn. Als je een seintje zou krijgen (alleen in je dashboard) in de trant van "over 5sec wordt snelheid aangepast naar 60km/u" dan kun je daarop anticiperen.

Echte phantom brakes heb ik ook zelden. Wel eens een brug gehad waarvoor de auto in de ankers ging en op 60km/u wegen grijpt TACC soms ook hard in. Die laatste kan ik nog een beetje voorstellen, maar daardoor is TACC op dit soort wegen ook slecht te gebruiken.

Ik reed vrijdag op de A16 en moest afslag Ridderkerk afslaan. Er is volop ruimte en tijdens het verlaten van mijn baan remt de auto ruim 10kmh af. Direct een blazende Scania achter me.
Ik kan het me wel voorstellen. Natuurlijk moet je als bestuurder altijd blijven opletten, maar een auto die zonder reden flink vertraagd is toch echt even schrikken. Helemaal als je met een 30-tonner onderweg bent...[/QUOTE]
Ik vermoed dat je nog de oude MCU hebt? Met de nieuwe MCU gaat het al veel sneller
We zijn het ook wel eens eens :) De browser vind ik prima werken. Ik krijg alleen de popups bij ABRP soms niet weggedrukt. Verder bevalt het me prima. TuneIn ook. Kan op vakantie af en toe nog lekker het Nederlandse nieuws meekrijgen.
 
Last edited:
Zijn er al M3P (wss i.c.m. HW3.0) rijders welke 2019.20 hebben ontvangen?



Ik heb vorige week gebeld maar ze kunnen niks voor je doen als je geen melding hebt gehad van een klaarstaande update. In geval van mislukking kunnen ze opnieuw pushen. Ik heb ze ook gebedeld aangezien ik 4 weken in Frankrijk zit en telkens op plekken met een Ionity op de route.

Moet trouwens zeggen dat ik de Ionity laders eigenlijk fijner vind dan de superchargers. Staan op plekken waar in Frankrijk tenminste iets te doen is. Kijk het is allemaal leuk bij een hotel maar op een gegeven moment bent je de koppen koffie voor €4 p.s. ook wel een beetje zat bij Novotel. En bij de meeste laders welke ik nu heb gehad in Belgie en Frankrijk is werkelijk waar niks in de omgeving te doen. Daarbij zijn de kosten bij Ionity ook nog eens een stuk lager en gaan ze met 2019.20 ook nog eens een stuk sneller.


Hier een p en heb sedert een week 2019.20.1 9973c22
ik merk dat ik een dikke week nadat teslafi iets wijzigt op de site ook een update ontvang.

Nu op teslafi sedert 15/06. 2019.20.2.5 1b3afd1. Ben benieuwt.
 
Yep, constant ballet van auto's die pirouettes draaien.

True.... Zag op youtube al grappig filmpje van iemand handig muziekje eronder ge-edit had zodat ze op maat van muziek stonden te dansen ;)

Ach weetje, ik heb liever dat ze de CPU cycles gebruiken voor nuttige dingen en het hele AP/FSD soepeler en betrouwbaarder maken dan hoe realtime en smooth het scherm geupdate wordt...
 
Ik reed vrijdag op de A16 en moest afslag Ridderkerk afslaan

Herkenbaar punt, ik denk dat dit altijd bij mij gebeurd daar. Net als afremmen op het traject van de Brienenoord. Lekker 90/95 rijden terwijl AP toch echt op 103 staat. Net als op parallelrijbanen van de A15 t.h.v. Barendrecht en Rhoon. Op heel de ring Rotterdam is lane change assist gewoon een aanfluiting en tijdens de spits gewoon helemaal niet bruikbaar.

Tesla Driver met een Britse Tesla in de buurt van Amsterdam:

Wow... dat benaderd mijn gemiddelde ervaring wel aardig. Tel gewoon even hoe vaak AP uit/aan gaat en hoe super langzaam de auto door bochten gaat. Phantom brakes, micro brakes, lane change aborts.