Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop overigens vooral op doorontwikkeling van de navigatie. Die easter eggs irriteren me vooral eigenlijk. Zo intens onzinnig om daar ontwikkeltijd aan te besteden terwijl er nog zoveel verbeterd kan worden aan de software. Maar goed, we houden hoop :D
Grappig...ik lees zojuist op Twitter dat Elon juist game ontwikkelaars werft om nog meer gadgets op de centerconsole wil brengen.
Overigens heb ik met mijn Model X Christmas show toch al vele harten voor Tesla gewonnen.......
 
  • Funny
Reactions: J-Peters
“Now we are focused on the version 9.0 software release which has a number of really cool things in it – and we’re hoping to get that out to the early access program in about four weeks and then broadly in September. That’s the hardcore focus right now and that will certainly include some significant advancements in autonomy.”

September dus voor de normale stervelingen :)
 
Dat er wat verbeterd kan worden aan de multimedia: ja. Maar voor mij is er geen echt probleem. Daarom eens wat 'rumors' over echte veranderingen:

- nieuwe graphical inteface
- automatic lane changing
- dode hoek settings (van normaal tot Mad Max)
- volg navigatie
- automatische richtingaanwijzer
- aanvraag voor updates
- update installeren via mobiel

Ben benieuwd wat er nog meer aan informatie gaat lekken...
 
Update

- nieuwe graphical inteface
- automatic lane changing
- dode hoek settings (van normaal tot Mad Max)
- volg navigatie
- automatische richtingaanwijzer
- aanvraag voor updates
- update installeren via mobiel
- dashcams functie
- op- en afritten kunnen nemen

Graag quoten en aanvullen, dan krijgen we een lijst...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DriverMS
Precies wat in de eerste versie staat: rumors op Twitter (oa van Musk), websites, nieuwsbrieven etc...

NB het is dus *niet* mijn wensenlijstje!

We zouden nog een gokje kunnen wagen wat onder EAP en wat onder FSD gaat vallen ..
 
Update

- nieuwe graphical inteface
- automatic lane changing
- dode hoek settings (van normaal tot Mad Max)
- volg navigatie
- automatische richtingaanwijzer
- aanvraag voor updates
- update installeren via mobiel
- dashcams functie
- op- en afritten kunnen nemen

Graag quoten en aanvullen, dan krijgen we een lijst...

- gemiddelde snelheid weergave in het cluster (in het deel waar je je gereden kilometers, gemiddeld verbruik etc kunt aflezen
- easter egg: tour de france claxon :)
 
Update

- nieuwe graphical inteface
- automatic lane changing
- dode hoek settings (van normaal tot Mad Max)
- volg navigatie
- automatische richtingaanwijzer
- aanvraag voor updates
- update installeren via mobiel
- dashcams functie
- op- en afritten kunnen nemen

Graag quoten en aanvullen, dan krijgen we een lijst...

-Een navigatiesysteem waarbij ik multiple waypoints kan invoeren
-en waarbij ik de reis op mijn telefoon kan voorbereiden en dan kan 'activeren' in de Tesla
 
Ik vind het wel leuk, want andere ontwikkelaars lossen de bugs op. Wij hebben ook verschillende teams ontwikkelaars voor nieuwe features en bugfixes.

Als ik de creatieven (niet negatief bedoeld) bugs laat oplossen gaat dat niet lang goed.
Inderdaad. Kans is ook groot dat deze games/easter eggs worden gebouwd door stagairs danwel mensen die zich binnen Tesla nog te bewijzen hebben.

Het lijkt mij stug dat de die-hard Autopilot ontwikkelaars zich bezig houden met deze games.

Het is denk ik ook een goede manier voor een junior ontwikkelaar om bekend te raken met de software in de Tesla auto's.
 
  • Like
Reactions: vincentnl
Heeft hier overigens iedereen al de nieuwe navi.. Ik zie dat de auto al weken lang grote bestanden aan het downloaden is (400MB+), maar de melding met "de nieuwe navigatie is geïnstalleerd" blijft uit :(

On topic:
Easter eggs hebben een enorme marketing waarde, combineer dat met widodh zijn argumenten en je hebt een win-win.

Verder kwam ik in een ander TMC thread deze link tegen..
Tesla Autopilot Improvements Are *Insane* — Technically Speaking | CleanTechnica
 
  • Like
Reactions: resrc and Dwarde
Inderdaad. Kans is ook groot dat deze games/easter eggs worden gebouwd door stagairs danwel mensen die zich binnen Tesla nog te bewijzen hebben.

Het lijkt mij stug dat de die-hard Autopilot ontwikkelaars zich bezig houden met deze games.

Het is denk ik ook een goede manier voor een junior ontwikkelaar om bekend te raken met de software in de Tesla auto's.
En/of hobby projecten waar omwille van developer retentie op vrijdagmiddag aan gewerkt mag worden ;)
Het zou mooi zijn dat als ik wegrij en de wifi omschakelt naar de 3g, dat dan de TuneIn/Spotify netjes reconnect ipv dat je moet schakelen naar radio en weer terug, laten ze dat eens fixen ipv die easter eggs...
Ik neem aan dat die bugfixes er ook in zitten, maar kan me voorstellen dat het marketingtechnisch handiger is om over nieuwe features te twitteren dan over bugfixes in een aankomende x.0 versie... ;)
 
Het zou mooi zijn dat als ik wegrij en de wifi omschakelt naar de 3g, dat dan de TuneIn/Spotify netjes reconnect ipv dat je moet schakelen naar radio en weer terug, laten ze dat eens fixen ipv die easter eggs...
Ja, ik herken dat ook. In mijn geval wordt dit veroorzaakt door de zeer slechte 3G/4G dekking in mijn straat en is zeker niet alleen een Tesla probleem, maar op andere devices/phones is dit hetzelfde als je van WiFi overschakelt naar 3G/4G. Zou zeker wat meer "graceful" kunnen, zonder een reset van de song die op dat moment speelt.
In z'n algemeenheid kunnen de media bronnen wel wat "remember where I left off" settings gebruiken. TuneIn podcasts bijvoorbeeld, maar ook Spotify.. De vraag blijft of dit soort mini optimizations wel prioriteit krijgen in het geweld van mooie nieuwe features
 
  • Like
Reactions: Tozz