Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2018-9-29_0-41-11.jpeg
 
Last edited:
Eindelijk beeldmateriaal: Tesla v9 Beta - Drive by Navigation
Dikke vetter spoiler alert: De eppo heeft alleen z'n dashboard gefilmd :confused:o_O Serieus, WTF denken die mensen... Heel de wereld zit met smacht op beelden te wachten en dan krijg je dit. Granted, het is beter dan niks maar... sjongejonge...
Ik vind het anders een verhelderende video. Links zie je de situatie, rechts de rijbanen en het verkeer. Indrukwekkend dat hij zelf van baan wisselt en stopt als er iemand achterop komt. Ook het nemen van de afrit ziet er goed uit. Wel moet er nog een Europese versie komen. Rechts inhalen moet er nog even uit. Gaaf om te zien wat er nu al kan.:):):)
 
All,

Ik ben nu toch wel heel erg positief. Dashcam filmpjes zien er goed uit. De eerste filmpjes van V9 rijden zijn behoorlijk indrukwekkend (zie Eng talig deel TMC), moet alleen even rechts inhalen aanpassen :)

En er gaan 100 Tesla medewerkers de eerste FSD functies in de praktijk testen!!

Wow, Wow en nog eens Wow!
 
Rechts inhalen moet er nog even uit. Gaaf om te zien wat er nu al kan.:):):)
In de USA mag dat... In NL ook, maar alleen als je op een uitvoegstrook zit (witte blokken als belijning links van je).
Lijkt me dat de echte uitdaging in Europa zich in Duitsland voordoet: met snelheidsverschillen van 100+ km/uur op de snelweg moet je wel verdraaid goede detectie hebben van racend achterop komend verkeer... Da's als mens al lastig...
 
Eindelijk beeldmateriaal: Tesla v9 Beta - Drive by Navigation
Dikke vetter spoiler alert: De eppo heeft alleen z'n dashboard gefilmd :confused:o_O Serieus, WTF denken die mensen... Heel de wereld zit met smacht op beelden te wachten en dan krijg je dit. Granted, het is beter dan niks maar... sjongejonge...



"Weird" Al Yankovic - Amish Paradise :D:D:D

Heb het filmpje een aantal keren bekeken. Ziet er indrukwekkend uit. Vraag me echter wel wat af: is het niet versneld afgespeeld? Heb gekeken naar de timer vanaf 1.00, klok op 2.14 AM. Na 30 seconden op 2.15 AM. Dit zou ook kunnen doordat er geknipt is, wat ook veelvuldig gebeurd. De weerspiegeling van de bestuurder lijkt ook te snel; steeds onder het dashboard kijken in een snel tempo. Kan natuurlijk ook ADHD zijn.

Dat hij bij het nemen van de afrit niet iets langer doorfilmt/niet knipt is jammer. Dit zou toch het punt moeten zijn waarop de bestuurder weer het stuur moet overnemen. Kennelijk is dit al voor de afrit: je ziet bij 300ft staan dat Navigate on Autopilot unavailable is.

Kortom: als het filmpje klopt wordt het genieten. Maar ik wacht met smart op wat duidelijker materiaal.
 
CB470067-C315-44D8-AFEA-F1979BBA1D58.jpeg
E1401F23-080F-4177-A1C5-5BB07816D4B9.jpeg
432AFA00-4622-4E46-AE1A-8A7D4F3712B4.jpeg


Vond nog wat nieuwe afbeeldingen over V9. Kennelijk kun je straks kiezen of je wel of niet je richtingaanwijzer bij een lane-change moet aanzetten. Zo niet, dan doet Tesla het voor jou...

Ook de “Mad Max” modus schijnt aktief te zijn.
 
Krijgen we Auto Lane Change in Europa ook gewoon? Is dus een feature los van Navigate on Autopilot? Hopelijk een stuk soepeler dan de huidige implementatie. En wat minder voorzichtig!

Ik ga er vanuit dat wij uiteindelijk dezelfde V9 autopilot functies krijgen. Hoe lang dat duurt? Geen idee. En volgens mij hoort auto lane change bij navigate on autopilo als ik de bovenstaande afbeeldingen lees.
 
Even een zijstapje, hopend dat er iemand van Tesla meeleest: ik krijg al bijna een jaar geen automatische updates meer, de vorige versie (28.5) is volgens mij gepusht door een medewerker. Deze heeft echter voor de classics de nare gewoonte om om de haverklap te rebooten onder navigatie. Graag een versie(any) waar dit opgelost is. VIN 16867
 
Even een zijstapje, hopend dat er iemand van Tesla meeleest: ik krijg al bijna een jaar geen automatische updates meer, de vorige versie (28.5) is volgens mij gepusht door een medewerker. Deze heeft echter voor de classics de nare gewoonte om om de haverklap te rebooten onder navigatie. Graag een versie(any) waar dit opgelost is. VIN 16867
Event langs een SeC rijden? Dan zetten ze er zo de laatste versie op..
 
Lijkt er wel op (onderstaand filmpje is volgens mij in Duitsland België opgenomen):
Inderdaad! Aan de andere kant, in dat filmpje zie je aan het einde ook heel duidelijk de "navigate on autopilot" knop. Dus wellicht hebben de beta versies geen restricties.

Nou ja. Afwachten naar gewoon hopelijk bevalt de nieuwe lay-out van de schermen!
 
Inderdaad! Aan de andere kant, in dat filmpje zie je aan het einde ook heel duidelijk de "navigate on autopilot" knop. Dus wellicht hebben de beta versies geen restricties.

Nou ja. Afwachten naar gewoon hopelijk bevalt de nieuwe lay-out van de schermen!

Hij zegt in een eerder filmpje dat hij het zelf heeft geunlocked aangezien het geblokkeerd was. Ik neem dus aan dat hij zijn Tesla geroot heeft zodat hij dit soort aanpassingen kan maken.

Ik vraag me af of de Tesla op 3 baans wegen ook de suggestie geeft om rechts in te halen (wat in Amerika op de meeste plekken mag).