Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
A7F10ABE-2523-40D5-92AE-0FA487723D7B.jpeg

Kan iemand mij zeggen waar die knop MEER zit?
 
Druk op de Delen knop (die met als icoontje een vierkant met pijltje naar boven eruit). Scroll in de onderste rij iconen helemaal naar rechts.
Mezelf quoten want bericht aanpassen lukt niet.

Je moet niet in de onderste rij, maar in de bovenste rij (met app iconen) helemaal naar rechts gaan. Bij Meer zie je dan Tesla onderaan in de lijst staan. Die kun je dan inschakelen en eventueel hoger plaatsen in de lijst. Het Tesla app icoon komt dan voortaan in beeld bij het Delen menu :)
 
Mezelf quoten want bericht aanpassen lukt niet.

Je moet niet in de onderste rij, maar in de bovenste rij (met app iconen) helemaal naar rechts gaan. Bij Meer zie je dan Tesla onderaan in de lijst staan. Die kun je dan inschakelen en eventueel hoger plaatsen in de lijst. Het Tesla app icoon komt dan voortaan in beeld bij het Delen menu :)


Nu nog even wachten helaas.

B5404A12-5377-44A9-9299-026F06E7A690.jpeg
 
Mezelf quoten want bericht aanpassen lukt niet.

Je moet niet in de onderste rij, maar in de bovenste rij (met app iconen) helemaal naar rechts gaan. Bij Meer zie je dan Tesla onderaan in de lijst staan. Die kun je dan inschakelen en eventueel hoger plaatsen in de lijst. Het Tesla app icoon komt dan voortaan in beeld bij het Delen menu :)
Ik snap hem nog niet. Waar moet ik zijn @Rb338? Ps Android
Moest gisteren iemand ophalen en kreeg locatie via Whatsapp. Kreeg ook Tesla logo te zien maar idd nog geen toegang wat logisch is want ik heb de software update nog niet.
 
Last edited:
It's official: V9 (2018.40) will roll out to everybody on Monday, October 1st. Just confirmed over the phone with Tesla CS.

Voor de nieuwelingen: neem dit a.u.b. met een behoorlijke korrel zout, zo niet een pak zout. SC's zijn over het algemeen helemaal niet op de hoogte van dit soort zaken zover ik weet en daarbij rollen ze updates met reden uit in 'waves'; als er een probleem in de update blijkt te zitten heeft maar een (relatief) klein percentage last van dit probleem i.p.v. dat ze de hele vloot (bij wijze van) om zeep helpen.

Het feit dat degene 2 keer heeft gebeld en twee keer dezelfde bevestiging heeft gekregen is, enigszins, hoopvol maar zegt verder nog weinig tot niets. Er kan bij het betreffende SC natuurlijk ook gewoon een gerucht rondgaan waar ze allemaal in gestonken zijn.

Ik duim dat het klopt maar zou mijn adem niet inhouden. Dat zijn mijn €0.02.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
We zullen zien, maar ik geloof het ook niet echt.....
Heb van de week SeC Tilburg gesproken en toen ook dit gevraagd: officieel weten ze het niet, maar er werd mij verteld om komende week de auto en app in de gaten te houden voor updates.

P.S. Moet de auto een bepaalde SoC hebben voor een update (lijkt me wel nl)? Weet iemand ook hoe veel toevallig?
 
Nieuwe filmpjes, nu in Nederland opgenomen. Helaas ‘s nachts bij rustig verkeer, maar toch.


Inhalen van de vrachtwagens gaat nog niet al te soepel.


Kennelijk is er nog een bug dat hij soms zelfs naar de vluchtstrook of afgesloten rijbaan gaat? Let op commentaar van de man.

Waarom AP Van 0.52 de linkerrijbaan pakt komt bij mij wat vreemd over. De vrachtwagen die vanaf 3.32 wordt ingehaald gaat prima.

Motor die Tesla inhaalt wordt prima weergegeven, ook als deze nog achter de Tesla is. Ik zie dan geen rode linkerlijn van de rijbaan.

In dit fimpje wordt dat verder toegelicht:


Op 2.20 zie je hoe de Tesla vrij snel wordt ingehaald door een personenwagen. Dit wordt wat bij betreft prima weergegeven in de center console.

Kennelijk geeft Tesla zelf de richting aan (hij staat in Mad Max Mode) maar toch een aantal keren dat de bestuurder zelf nog “handmatig” terug moet omdat het kennelijk wat traag gaat.

Tot slot nog een film waarbij maar 1 auto wordt ingehaald.


Die Jasper Nuyens heeft het over een release op maandag. Opvallend vind ik dat hij ook hier ruim na het inhalen van die ene auto, bij een verder volkomen lege snelweg, zelf weer terug moet signaleren naar de rechter rijbaan.
 
Last edited:
Begrijp ik het goed dat "Mad Max Mode" en "Auto pilot on Navigate" niet gaan werken in Europe tenzij je dit op de een of andere manier activeert? In de filmpjes van Jasper staat de Navigatie taal op Engels, maar hij heeft het ook over "verbinden met de Tesla" om die modus in te schakelen (zie filmpje 3 over de "Red Divider")
 
Begrijp ik het goed dat "Mad Max Mode" en "Auto pilot on Navigate" niet gaan werken in Europe tenzij je dit op de een of andere manier activeert? In de filmpjes van Jasper staat de Navigatie taal op Engels, maar hij heeft het ook over "verbinden met de Tesla" om die modus in te schakelen (zie filmpje 3 over de "Red Divider")

Yep. Zou voorlopig nog niet werken buiten de USA. Maar geduld, komt nog...
 
Dat lijkt misschien zo, maar dit is maar een baby stapje op weg naar FSD. We zijn nog tientallen jaren weg van auto’s die in het centrum van Amsterdam zelf kunnen rijden.

Zelfstandig rijden op de snelweg is relatief "simpel" ja . Maar van "Mad Max" word ik al erg blij van.
Door dorpen en steden rijden, zoals wij ze hier kennen, zie ik de komende 15-20 jaar nog niet gebeuren op grote schaal. Maar over 5 jaar zie ik ons wel autonoom over snel- en regionale wegen rijden.

Wat ik ook echt mis, is "verkeerslicht herkenning". En dan vooral: Rood licht = remmen/stoppen, groen licht = optrekken/doorrijden.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat in de volle spits met "Mad Max", maar ik verwacht daar weinig van: er zijn dan veel te veel Audi's, BMW's en Mercedessen op de weg die vergeten zijn de optie "richtingaanwijzer" te selecteren bij het uitkiezen van hun auto.. Dat in combinatie met de verzwaarde rechtervoet waar deze automobilisten ook nog eens aan lijden, is dat wel een vervelende combinatie die met een ICE zorgen dat FSD zo veel meer werk kost om te bouwen en te testen (Als FSD` een knipperlicht al detecteert, kan FSD er op gaan anticiperen bijv.) :(