Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had met versie 8 wat problemen met oa Spotify. Het SeC vroeg mij toen welke site ik in de browser had staan en meer specifiek of deze background refreshes deed. Dat was de Tesla flitsmeister site. Ik gaf ook aan dat ik de browser al een tijd niet meer gebruikt had, dat maakte niet uit zeiden ze.

Die heb ik toen aangepast door naar duckduckgo.com te gaan (zoekmachine voor de privacy bewuste internetgebruiker). Dat deed gek genoeg wonderen.

Misschien helpt dit ook voor anderen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Vanmorgen weer in had de top 1000 van Q-Music aan staan via TuneIn en dwars door een nummer heen reclame van een zorgverzekeraar.
Het was maar één keer en één keer op een dag kan ik nog mee leven, voor een verder gratis dienst, maar waarschijnlijk gaat dat meer worden.
Ik heb altijd een Italiaan op staan, mss dat ik daarom geen reclame krijg maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen.
 
Ik draai sinds maandagavond 2018.44 en het lijkt erop dat m'n S niet meer in slaap wil vallen. Ook valt me op dat er redelijk wat data verkeer is. M'n wifi accesspoint geeft aan dat de afgelopen 12.5 uur ongeveer 135MB is gedownload en 70MB geupload. Ik vermoed dat daar dus een probleempje zit. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat er iets blijft connecten. Spotify (ik heb een premium account) geeft niet aan dat de Tesla aan het afspelen is en ik was een mp3 van m'n USB drive aan het luisteren toen ik gisteravond uitstapte.

Meer mensen die een dergelijk gedrag waarnemen?
 
Hoe vlak na 2018.42.3 de Dolby Surround optie verdween en de 'Immersive Sound' verscheen:

Herkenbaar?
 

Attachments

  • Dolby foetsie.jpeg
    Dolby foetsie.jpeg
    203.5 KB · Views: 93
Ideetje voor de upgrade ideeënbus:
- weergave ETA in het navigatiescherm in het cluster achter het stuur.
- “user customizable” Quick Control.

Mbt navigatie: het is in het grote scherm niet in 1 oogopslag te zien wat de verwachte aankomsttijd is.

Mbt tot Quick Control: “display brightness” boeit me niet zoveel. Instelling stoel- en stuurverwarming zou ik daar wat handiger vinden, dan het gepriegel nu.
 
  • Like
Reactions: Alain13 and Mars1
Vandaag weer eens vanaf A20 de A16 opgedraaid vanuit Gouda richting Dordrecht. Dat is een scherpe bocht en wilde een maat laten zien dat AP daar niet genoeg afremt en gewoon volop er doorheen wil. Echter, keurig de snelheid aangepast en eigenlijk met een fijne snelheid er doorheen. Ik rij nu met 2018.44.

Afremmen deed hij niet trouwens bij afslag Ridderkerk waar er een lange scherpe bocht is. Ik moest echt ingrijpen want AP remde in zijn geheel niet af.

Wel apart want ik heb AP filmpjes gezien waar AP echt keurig hele scherpe bochten neemt. Volgens mij komt dit omdat hier in de binnenbochten toch ook vaak een vangrail zit en het bij de Amerikanen gewoon open is waardoor AP het asfalt beter kan mappen en er dus meer van ziet.
 
Ik heb al sinds de release van v9 problemen met Spotify. Meestal werkt die niet, en na verschillende keren resetten (meestal lukt het niet na 1 reset) kan ik dan soms inloggen. Maar de volgende keer dat ik dan in de auto stap werkt het terug niet meer. Ik heb hiervoor gebeld naar het servicecenter, en ze zeggen nu dat het probleem bij Spotify zou liggen, en dat ze de Model S'en met dit probleem moeten doorgeven aan Spotify, die gaan dan de VIN nummer whitelisten ofzo ...

Erg vreemd, ik zou er nog kunnen inkomen indien het nooit zou lukken, maar af en toe werkt het wel na een reset. Daarnaast zou het natuurlijk een erg groot toeval zijn dat Spotify net toevallig bij de release van Firmware 9 ook iets aangepast zou hebben natuurlijk.

Is dit nu gewoon de klant afschepen dat ze doen bij Tesla ? Indien je hetzelfde probleem ervaart, kan je hier eens op reply'en met vermelding welk model je hebt en welke MCU + autopilot versie ?
 
Last edited:
Ik heb zo vaak problemen met Spotify. Ook met V8, nummers die plots stoppen, playlists die niet geladen kunnen worden terwijl er verbinding is zodat je alles 2 of 3x moet selecteren.

Zelf heb ik een Spotify Premium account en vind het erg vervelend dat "Offline" support er niet is. Zodra de verbinding 'wegvalt' bij Tesla dan doet Spotify het niet. Ik weet bijna zeker dat dit wordt veroorzaakt door de Tesla VPN die je (op dit moment) altijd verbind met Amerika.

Voor Premium account holders zouden ze gewoon de komende 10 nummers moeten pre-loaden en ook gewoon cachen net zoals Spotify doet op je mobiel en ook dat je playlists kunt downloaden. Wellicht op een USB drive, dat zou echt heel prettig zijn.
 
  • Like
Reactions: woes
Ik heb zo vaak problemen met Spotify. Ook met V8, nummers die plots stoppen, playlists die niet geladen kunnen worden terwijl er verbinding is zodat je alles 2 of 3x moet selecteren.

Zelf heb ik een Spotify Premium account en vind het erg vervelend dat "Offline" support er niet is. Zodra de verbinding 'wegvalt' bij Tesla dan doet Spotify het niet. Ik weet bijna zeker dat dit wordt veroorzaakt door de Tesla VPN die je (op dit moment) altijd verbind met Amerika.

Voor Premium account holders zouden ze gewoon de komende 10 nummers moeten pre-loaden en ook gewoon cachen net zoals Spotify doet op je mobiel en ook dat je playlists kunt downloaden. Wellicht op een USB drive, dat zou echt heel prettig zijn.
Ik gebruik vooral de 'Tesla Spotify' en heb daarmee minder problemen dan dat ik hier zoal lees. Uiteraard af en toe een vastlopertje maar niet zo storend. Als ik de opmerkingen op het forum weeg lijken de problemen hardnekkiger te zijn als het om eigen accounts gaat of heb ik dat verkeerd??