Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn grootste ergernis is dat een aantal knoppen voor de navi zoals de zoomknoppen helemaal rechtsboven verschijnen. Ik zit graag vrij ver van het stuur en moet veel te ver naar voren / opzij reiken om er iets mee te doen. Waarom staan die niet gewoon links?

Meteen ook zo'n beetje de enige ergernis trouwens.

Of nee, ook de regeling voor stoelverwarming achterbank is veel te veel verstopt. (Als passagiers toch iets in de app kunnen doen, zou die er ook bij moeten). Regeling stoelverwarming zou sowieso vanuit de app moeten kunnen.
 
Mijn grootste ergernis is dat een aantal knoppen voor de navi zoals de zoomknoppen helemaal rechtsboven verschijnen. Ik zit graag vrij ver van het stuur en moet veel te ver naar voren / opzij reiken om er iets mee te doen. Waarom staan die niet gewoon links?

Meteen ook zo'n beetje de enige ergernis trouwens.

Of nee, ook de regeling voor stoelverwarming achterbank is veel te veel verstopt. (Als passagiers toch iets in de app kunnen doen, zou die er ook bij moeten). Regeling stoelverwarming zou sowieso vanuit de app moeten kunnen.

Ik heb recent via Twitter van Elon Musk vernomen dat stoelverwarming gaat komen in de app. Elon time..., maar het komt dus ooit wel.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Keezje and Faiz71
Ik heb recent via Twitter van Elon Musk vernomen dat stoelverwarming gaat komen in de app. Elon time..., maar het komt dus ooit wel.
Mooi zeg, je telefoon gebruiken als secundair scherm, vooral handig als je een cradle hebt :)
Misschien Elon een lijstje met functies twitterendie handig zijn om via de telefoon te bedienen :)
 
- navigatie view waarbij het automatisch inzoomen op de hele route gecombineerd wordt met de rijrichting boven (is nu één of ander)

Dat is toch alleen maar voor vrouwen? Mannen willen toch altijd het noorden boven hebben?

(En dat is niet denigrerend of stereotyperend bedoeld, onze hersenen functioneren iets anders)
 
Ook hier een bekend V9 kwaaltje, sinds vanmiddag :mad:
View attachment 353697

Ik had de auto ook nog op “pin to drive” staan, de pincode wilde niet echt lukken. Het vierde cijfertje wilde niet ingedrukt worden. Auto gereset, pin to drive uit weten te zetten.
Morgen maar eens bellen of ze een update kunnen pushen, want het begint nu wel een beetje irritant te worden (omgevingsdetectie wat spontaan uitvalt, Spotify (tesla account en prive account) wat het niet doet, wegvallende tekst in het grote scherm. Ben benieuwd wat ik morgen ga ervaren. #neveradullmoment

Ah kijk, is iemand anders ook al het gelige randje opgevallen wanneer je de interface overdag zonder sattelietmode bekijkt? Ik meen dat dit iets is sinds V9 maar ik kan het mis hebben.

(overigens kan ik resetten en leegmaken wat ik wil. spotify blijft niet kunnen connecten)
 
Ah kijk, is iemand anders ook al het gelige randje opgevallen wanneer je de interface overdag zonder sattelietmode bekijkt? Ik meen dat dit iets is sinds V9 maar ik kan het mis hebben.

(overigens kan ik resetten en leegmaken wat ik wil. spotify blijft niet kunnen connecten)
Die gele rand is een gratis feature. ;)
En geeft ook je vorderingen als gebruiker aan, zie het als de verschillende kleuren banden bij judo/karate ;)
Ik ga op voor de zwarte band:D

FYI, nieuw scherm staat reeds 6 weken in bestelling (toen waren er al mensen die 2 maanden of langer op een nieuw scherm aan het wachten waren). Dus heb er vooral geen haast mee.
 
Ah kijk, is iemand anders ook al het gelige randje opgevallen wanneer je de interface overdag zonder sattelietmode bekijkt? Ik meen dat dit iets is sinds V9 maar ik kan het mis hebben.

(overigens kan ik resetten en leegmaken wat ik wil. spotify blijft niet kunnen connecten)
Zet je auto eens helemaal uit met de “Power Off” functie. Dat heeft bij mij geholpen.
In de auto blijven zitten: Power Off, 5 minuten wachten, auto weer “aan” zetten door de rem aan te tikken, voor de zekerheid nog een reset. Dan zou die het weer moeten doen, althans toen werkte alles naar behoren bij mij.
 
Die gele rand is een gratis feature. ;)
En geeft ook je vorderingen als gebruiker aan, zie het als de verschillende kleuren banden bij judo/karate ;)
Ik ga op voor de zwarte band:D

FYI, nieuw scherm staat reeds 6 weken in bestelling (toen waren er al mensen die 2 maanden of langer op een nieuw scherm aan het wachten waren). Dus heb er vooral geen haast mee.

Inmiddels bijna vier maanden aan het wachten, gepland voor januari, maar zelfs dan nog geen zekerheid. Gelukkig is het niet echt storend...
 
Die gele rand is hier ook steeds duidelijker aanwezig. Daar kan V9 geen oplossing voor bieden denk ik. Zelfs bij Tesla is niet alles met een update op te lossen ;)
Ik sta (bij Sec Tilburg) sinds september op de lijst voor vervanging. Nog niets gepland, zit ook niet in de weg.
 
Dat is toch alleen maar voor vrouwen? Mannen willen toch altijd het noorden boven hebben?

(En dat is niet denigrerend of stereotyperend bedoeld, onze hersenen functioneren iets anders)

Ik heb liever de rijrichting boven tijdens het rijden en vind het ook prettiger als scherm in dashboard gelijk is met het grote scherm qua richting. Maar euh... stel nou dat het zou kloppen wat je zegt,, laat ze het dan in bouwen voor vrouwen...
 
Ik heb liever de rijrichting boven tijdens het rijden en vind het ook prettiger als scherm in dashboard gelijk is met het grote scherm qua richting. Maar euh... stel nou dat het zou kloppen wat je zegt,, laat ze het dan in bouwen voor vrouwen...
Ik zeg ook niet dat ze het niet zouden moeten doen. (Blijkbaar denkt @Superendo dat wel :(). Het zou bij mij niet in mijn hoofd opkomen om die modus te gebruiken. Ik vind het al vervelend dat ik langs die rijrichting weergave moet als ik wil wisselen tussen de ingezoomde en uitgezoomde standen.
 
Zet je auto eens helemaal uit met de “Power Off” functie. Dat heeft bij mij geholpen.
In de auto blijven zitten: Power Off, 5 minuten wachten, auto weer “aan” zetten door de rem aan te tikken, voor de zekerheid nog een reset. Dan zou die het weer moeten doen, althans toen werkte alles naar behoren bij mij.

Bedankt, een complete power off heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik doen.
Overigens had ik het mis, als ik goed kijk dan is de gele rand (hetzij minder zichtbaar) eigenlijk altijd aanwezig.
 
Als tesla rijder van het eerste uur, met auto zonder autopilot begin ik toch wel steeds meer teleurgesteld te worden in de updates. Een hele nieuwe V9 versie en dr zit maar bar weinig bruikbaars bij, terwijl er een paar wat mij betreft hele logische functies nog steeds ontbreken

- navigatie met routeopties - zoals googlemaps doet. route a,b,c, hoeveel scheelt het?

googlemaps is voor de muis gebruiker, ik zet grote vraagtekens bij de bestuurder die niet een beetje research doet voor hij een lange reis gaat maken (op zijn laptop etc).
Het doel van de routing in the auto is niet dezelfde, en het zou voor iedereen heel erg slechter worden om al die extra grote (vinger vriendelijke) knoppen toe te voegen.

- navigatie view waarbij het automatisch inzoomen op de hele route gecombineerd wordt met de rijrichting boven (is nu één of ander)

Wat is je doel?

Hele route is makkelijk om een overzicht te krijgen en ik vind hem zelf fantastisch dat hij inzoomt aan het einde.
Rijrichting boven is daarentegen een ingezoomed beeld, waardoor de constante rotatie niet echt een probleem is.

De combinatie lijkt mij totaal onpractisch.

- zelf instellen met hoeveel bereik batterij ik wil aankomen bij een supercharger / bestemming om zo een minder conservatieve planning afdwingen en te voorkomen dat hij telkens zegt dat ik langzaam moet rijden terwijl dat niet zo is

Mijn ervaring is dat de schatting om hoeveel batterij je nog hebt is dat het een beetje een hit-and-miss is. Waarschijnlijk best wel Ok ik Nederland, maar als je diverse superchargers hebt (een eis voor jouw scenario) is dat dus niet zo. In Duitsland zijn de schattingen vaak niet echt relevant. De kaarten denken dat je max 100 kan rijden terwijl het 150 (of meer) is en andersom.

Het antwoord hier is dat je moet rijden (en laden) naar de omstandigheden, niet hopen dat de schatting van een niet goed geinformeerde software je gaat redden.

- uitlezen van de ritgeschiedenis inclusief statistieken over verbruik e.d. in de ap of in de auto

Tja, er zullen misschien een paar honderd man zijn die dat handig vinden. Is dat echt een logische functie die waarde aan Tesla geven?

- Instellen winner het opladen KLAAR moet zijn ipv wanneer het moet starten

Ook leuk idee, en inderdaad zou handig zijn als het perfect werkt. Maar het perfect te laten werken impliceert kristallen bol en gokken. Is het echt zo moeilijk om zelf de reken som te doen gebaseerd op vorige resultaten?

Als Tesla het toevoegd en het werkt niet perfect dan zijn mensen als jij de eerste die klagen. Nooit tevreden!
 
  • Disagree
Reactions: FrankNL