Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je stellen dat als de auto geen verstelbare luchtvering heeft (geleverd in september 2017, dus de allerlaatste die die verstelbare luchtvering nog niet had), dat dan ook de dashcamfunctie niet werkt? Ik lees op de site dat het alleen werkt bij auto's gebouwd vanaf augustus 2017. Ik dacht dat die van mij toen pas gebouwd was, maar die zal toen wel al op de boot hebben gestaan?
 
Kun je stellen dat als de auto geen verstelbare luchtvering heeft (geleverd in september 2017, dus de allerlaatste die die verstelbare luchtvering nog niet had), dat dan ook de dashcamfunctie niet werkt? Ik lees op de site dat het alleen werkt bij auto's gebouwd vanaf augustus 2017. Ik dacht dat die van mij toen pas gebouwd was, maar die zal toen wel al op de boot hebben gestaan?
Is toch afhankelijk van de ap versie?
 
Ik kan al een tijdje geen locaties meer naar mijn auto sturen via Google Maps op Android, iemand enig idee of dit een bug is?
Draai op 2018.48.1 welke ik vrijdag er op heb gezet. Met de 2 vorige versies lukte het ook niet (2018.44 en 2018.46), hiervoor geen problemen gehad.
Zelfde probleem. Dit is schijnbaar gekomen door een verandering bij Google. Enige rare is, waarom werkte het eerst wel en nu weer niet. Deze wijziging is al een tijdje van kracht. Dus nog niet helemaal overtuigt dat dit het is. Verwacht wel een oplossing bij de volgende app update...

Google Developers Blog: Transitioning Google URL Shortener to Firebase Dynamic Links
New version of Google Maps on Android broke sharing places to the Tesla app : teslamotors

"I looked into that and found that before, Google Maps share places using a goo.gl URL. In the new version it uses maps.app.goo.gl instead and that probably is the reason for the error."
 
Sinds 2018.46.2 gaat mijn MS zeer vaak offline omdat de LTE verbinding weg valt. Erg vervelend want daardoor kan ik b.v. remote niet meer voorverwarmen maar heb ik soms na instappen ook een tijd geheel geen verbinding.

Verder word ik geheel gek van Spotify die het zo vaak niet doet en veel audio glitches heeft. DAB doet het ook slecht, zo kan ik bijvoorbeeld Sky Radio niet luisteren. Spotify doet het vaak weer als je even schakelt naar radio maar dat is ook geen garantie. Ik reset tegenwoordig bijna bij elke rit en dat is vaak dan ook nog een teleurstelling.
 
Met de 2018.48.1 lijkt het offline gaan iets minder vaak voor te komen dan met de 2018.46.2.

Wel gebeurd het nog steeds tijdens het rijden dan de auto korte tijd volledig offline gaat dus zelfs geen 3G meer.
De navigatie heeft een redelijk buffer tegenwoordig dus dat valt niet gelijk uit maar de TuneIn of Spotify gaan dan op stil of hakkelen nog wat.

In "the middle of nowhere" is dat je moet accepteren omdat er gewoon geen dekking is maar als dat op de snelwegen in de randstad gebeurd waar iedere budget telefoon van een budget provider volle bak 4G heeft lijkt mij toch dat er nog steeds iets mis is.

Overigens had ik met de laatste update naar 2018.48.1. dat de auto niet meer wakker wilde worden en volledig dood was na de update.
Na een paar keer proberen te rebooten kwam er wat leven in de auto maar weigerde de navigate.
Als ik een bestemming opgaf dan kreeg ik wel te zien waar dat was op de kaart, maar geen routebegeleiding daar naartoe.

Nadat ik een volledige power off had gedaan kwam ook de navigatie weer tot leven.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Wij hebben hier gisteren uitgebreid over gesproken met de servicemanager voor tesla Eindhoven:
Alle updates komen over WiFi en LTE/3G
Uitzondering extreem zware updates zoals die naar versie 9. Die komen alleen over WiFi.
Een SeC heeft geen mogelijkheid om lokaal een specifieke update te pushen.
Ik heb het idee dat Tesla medewerkers elkaar vaak tegenspreken. Voor beide update V9 en nieuwe nav heb ik gebeld met Tesla support line. Zij hebben aangegeven zelf geen updates te kunnen pushen, enkel door een SeC. Dus de medewerkers bij Tesla Support line hadden serviceaanvraag aangemaakt voor SeC zodat deze de updates konden pushen... Ik weet het ook niet meer, soms erg verwarrend.
 
Ik heb het idee dat Tesla medewerkers elkaar vaak tegenspreken. Voor beide update V9 en nieuwe nav heb ik gebeld met Tesla support line. Zij hebben aangegeven zelf geen updates te kunnen pushen, enkel door een SeC. Dus de medewerkers bij Tesla Support line hadden serviceaanvraag aangemaakt voor SeC zodat deze de updates konden pushen... Ik weet het ook niet meer, soms erg verwarrend.

Wellicht dat de policy is veranderd. Bij de V8 updates heb ik meer dan eens een push van de software gehad via de support line.

Wellicht dat ze dat niet meer willen, ook via mijn SeC moet er een nu reden zijn om te pushen. Laatste keer kreeg ik ook gelijk een service invoice waarbij ze blijkbaar random een klacht hadden ingevoerd die door de update zou worden verholpen.

Zomaar pushen omdat de klant het vraagt mag blijkbaar niet meer.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Wellicht dat de policy is veranderd. Bij de V8 updates heb ik meer dan eens een push van de software gehad via de support line.

Wellicht dat ze dat niet meer willen ook via mijn SeC moet er een nu reden zijn om te pushen. Laatste keer kreeg ik ook gelijk een service invoice waarbij ze blijkbaar random een klacht hadden ingevoerd die door de update zou worden verholpen.

Zomaar pushen omdat de klant het vraagt mag blijkbaar niet meer.
Wel jammer dat men niet heeft gewacht met het invoeren van dit restrictievere beleid. Het is pas acht maanden gelden dat Elon aankondigde dat de mogelijkheid om een update aan te vragen in de auto of -nog beter- in de Tesla app beschikbaar komt.
upload_2018-12-17_12-30-40.png
 
De nieuwste versie bevat blijkbaar een Fart app easter egg...

*sigh*....

I get it... een stagiair laat je dat even in een paar dagen in elkaar zetten maar met zoveel software bugs zouden de prioriteiten toch ergens anders moeten liggen. Inmiddels zijn DAB, Spotify en de browser super instabiel wat blijft er dan over van je mooie 17" om te gebruiken? Enkel de navigatie en zelfs die is super beperkt! Leuke hoor zo'n 'dom' scherm....
 
Ik moet zeggen, sinds de laatste update geen spotify connectivity issues tot nu toe *fingers crossed*

Maar, toen mijn vrouw vanmorgen wilde wegrijden bleef de auto op 'auto off' staan, het pincode scherm was namelijk helemaal niet tevoorschijn gekomen. Na een center console reboot en de auto op en van het slot verscheen deze weer. Deze was nieuw voor me.
 
Ik moet zeggen, sinds de laatste update geen spotify connectivity issues tot nu toe *fingers crossed*

Maar, toen mijn vrouw vanmorgen wilde wegrijden bleef de auto op 'auto off' staan, het pincode scherm was namelijk helemaal niet tevoorschijn gekomen. Na een center console reboot en de auto op en van het slot verscheen deze weer. Deze was nieuw voor me.

Update naar 2018.48.1 ?

Heb ik ook gehad met deze update. Na reboot van de MCU weigerde de navigatie die pas weer ging werken na een volledige power down.
 
Verder word ik geheel gek van Spotify die het zo vaak niet doet en veel audio glitches heeft. DAB doet het ook slecht, zo kan ik bijvoorbeeld Sky Radio niet luisteren. Spotify doet het vaak weer als je even schakelt naar radio maar dat is ook geen garantie. Ik reset tegenwoordig bijna bij elke rit en dat is vaak dan ook nog een teleurstelling.

Ik heb mijn Model S pas net een week, en bij mij lijken de favorieten niet goed te werken. Stel ik een paar DAB radio stations in als favoriet, dan doen die favoriet knoppen niets als je er op drukt. Je kan dan nog wel van radiostation wisselen via de complete stationslijst. Na een reset via de stuurwieltjes werkt het weer (eventjes). Dit was overigens ook als bij versie 8 die bij de oplevering van de auto nog er op stond.
 
Ik heb mijn Model S pas net een week, en bij mij lijken de favorieten niet goed te werken. Stel ik een paar DAB radio stations in als favoriet, dan doen die favoriet knoppen niets als je er op drukt. Je kan dan nog wel van radiostation wisselen via de complete stationslijst. Na een reset via de stuurwieltjes werkt het weer (eventjes). Dit was overigens ook als bij versie 8 die bij de oplevering van de auto nog er op stond.

Ik had dit ook. Met Tesla service gebeld en zij hebben dit op afstand gerepareerd.
 
Wat mij opviel is dat in versie 2018.48.1 de ingeschakelde Range Mode wordt weergegeven in het scherm en zelfs wanneer de climate control worst uitgeschakeld. Als je het koud krijgt kan je dus nu zien waar het aan ligt....
 

Attachments

  • IMG-20181218-WA0001.jpg
    IMG-20181218-WA0001.jpg
    92 KB · Views: 48
  • Informative
Reactions: job-lek