Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik laat hem altijd op auto en hoef nooit manueel iets aan te passen, werkt fantastisch. Ik regel alleen de temperatuur.

Er zal weinig meer persoonlijk zijn dan temperatuur instellingen <grin>. Maar ik heb een hekel aan lucht in mijn gezicht en de fan boven vier geeft ook commentaar van mensen met wie ik aan de telefoon ben. Verder schakelt AUTO bij de A/C uit.
 
Vandaag flink stuk op fw 50.6 gereden.

Een nieuwe bug! Ik reed, miezerde een beetje, op 60 / 80 km wegen, in het donker. Opeens op het scherm dat er een auto achter mij reed. Dat was niet het geval, helemaal niets. Dat gebeurde nog drie maal en zelfs twee maal een voetganger achter mijn auto.

Verder een variant op hoela-hoep: links vrij, richtingaanwijzer uit, auto naar links, bedenkt zich en gaat weer naar rechts om daarna toch maar naar links te gaan.

En voor de muziekliefhebbers: Spotify werkt bij mij niet: zowel eigen betaalde account als account.

En ja, ik (meerdere malen) een reset uitgevoerd :cool:
 
Vraagje heb je pin to drive aan staan?
lijkt wel of ik meer vastlopers heb als deze aan staat, dan ook problemen met spotify, uitgezet (omdat pin intikken met zwart scherm zo lastig is), lijkt nu beter.

Ja, pin-to-drive staat aan. Heb nooit een relatie gelegd met Spotify. Maar zal het eens proberen, zou wel verbazingwekkend zijn, maar bij Tesla blijf je je verbazen :)

Dank voor de tip
 
Kwam er toevallig achter, heb pin to drive meestal uit staan, nooit problemen met vastlopers of spotify (gebruik browser niet) , vanwege vakantie en dus 1 onbeheerde auto op oprit dit aangezet, na thuiskomst aan laten staan en prompt problemen met spotify en vastlopend middenscherm.

Andere “feature” waar ik achterkwam was wanneer je op Tacc rijdt, deze nogal eens afremt voor een bocht, klein tikje op accelerator wanneer je voelt dat hij af gaat remmen, dan houdt de auto wel in ene de ingestelde snelheid vast.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz and Hbrink
Versie is alleen bugfixes, geen vernieuwingen. Wat ik er van merk is dat mijn ruitenwissers het nu beter doen op de automatic stand. Reageert sneller bij miezerregen.

Geen problemen met Spotify overigens (ook nooit gehad) en gebruik ook geen pin-to-drive.
 
Ik heb recent onderhoud ingepland bij Tesla Groningen. Ik heb soms dat de auto z'n netwerk verliest waardoor de App dus niet meer werkt. In de auto dan signaal streepjes met lijn er door. Gek genoeg werkt het adressen sturen naar de auto dan wel (dus er is wel degelijk een werkende verbinding!) maar faalt het navigeren, omdat de auto zegt dat ie geen verbinding heeft (maar heeft het adres dus wel ontvangen!)

Anyway, ik gaf dat probleem aan bij SeC en die gaven aan dat er hard wordt gewerkt aan de Spotify issues en connectivity issues. Ik heb overigens geen enkel probleem met Spotify. Gebruik het altijd en werkt eigenlijk ook altijd.

Ik zit nog op 48.2
 
Vanwaar de keuze voor de Volvo en niet bijv. een Jaguar i-Pace, Audi e-Tron of straks wellicht de Porsche Taycan? Ik zou zelf eigenlijk niet meer terug willen naar een ICE.

Mijn ervaringen met de Tesla zijn ook wisselend. Hoewel het Service Center alles wel echt heel netjes oplost altijd. Maar crashes van het touchscreen, die al jarenlang in diverse vormen terugkomen, blijven inderdaad een irritant probleem.

Wat mij betreft is er nog steeds geen goed alternatief voor een Tesla. Zaken als het Supercharger netwerk, de acceleratie, de rust van de elektromotor en dat ik elke ochtend een volle accu heb ipv dat ik langs een tankstation moet, maken het voor mij nog steeds een geweldige auto.
 
  • Like
Reactions: AustinP and Merijn
Tesla's zijn niet voor iedereen vanwege de software. Ik vind het zelf wel leuk. Tuurlijk zijn die bugs ronduit irritant, maar je krijgt er ook een auto voor terug die continue een beetje beter wordt. Daar moet je wel echter tegen kunnen.

Als je liever een auto hebt die werkt, weinig bugs heeft, maar ook nooit een extra feature zal krijgen, dan is Tesla niet jou auto.

Dingen als software bugs, functies die ineens veranderen van werking, menu's die gewijzigd worden, UI overhaul's.. Mijn vrouw zou 't niets vinden. Die wil net als d'r telefoon dat 't gewoon werkt, en drukt updates liever weg.
 
  • Like
Reactions: Steven and Mars1
Tesla's zijn niet voor iedereen vanwege de software. Ik vind het zelf wel leuk. Tuurlijk zijn die bugs ronduit irritant, maar je krijgt er ook een auto voor terug die continue een beetje beter wordt. Daar moet je wel echter tegen kunnen.
Als je liever een auto hebt die werkt, weinig bugs heeft, maar ook nooit een extra feature zal krijgen, dan is Tesla niet jou auto.
Dingen als software bugs, functies die ineens veranderen van werking, menu's die gewijzigd worden, UI overhaul's.. Mijn vrouw zou 't niets vinden. Die wil net als d'r telefoon dat 't gewoon werkt, en drukt updates liever weg.

Ik ben het deels eens. Ik heb meer beta software op mijn PC dan regulier, kan best wat hebben ;) Maar Tesla levert helaas meer alpha dan beta software. Ik ga geen post uit janken over tekortkomingen maken (is ander draadje), maar als je ziet dat V9 één stap vooruit en twee achteruit is... Ik weet dat sommigen zeer tevreden zijn, maar bij anderen werkt het helaas minder, stukken minder....
En ik herken in mijn vrouw de eigenschappen van jouw vrouw. Ze vindt AP mooi bedacht, maar de uitvoering vreselijk.

Zelf blijf ik het een prachtig speelgoed vinden, maar maak mij serieus zorgen over EAP/FSD als ik al problemen ervaar op een A weg...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: woes
Mijn vertrouwen is Tesla is over. Versie 9.0: de ene bug is nog niet opgelost en de volgende dient zich aan. Bovenstaande issues doen zich ook in mijn S 100D van 2018 voor. Het wordt op Elon time opgelost.
Mijn geduld is op, ik ga de 100D inruilen op een V90 CC D5 AWD. Zin in!

Bugs beginnen inmiddels ook hier te irriteren, nog niet genoeg om al het plezier weg te nemen maar wel frustrerend.

Waarom niet naar een taycan oid? Persoonlijk ga ik nooit meer verbrandingsmotoren rijden...
 
Bugs beginnen inmiddels ook hier te irriteren, nog niet genoeg om al het plezier weg te nemen maar wel frustrerend.

Waarom niet naar een taycan oid? Persoonlijk ga ik nooit meer verbrandingsmotoren rijden...

Gezien mijn ervaring met de Tesla software, ga ik op save. Vertrouwde een V90 en vervolgens wachten op meer ev aanbod. Elektrisch rijden is ook mijn ding. En... meer aanbod zal ook een goede prijs geven.
 
Nieuwe bug in versie 9 50.6
Bij mij en ook al enkele klanten aan de lijn gehad.
En inmiddels geverifieerd met Tesla.
Bij 50.6 is het vermogen naar de USB poorten sterk afgenomen. Het gevolg is dat, onder andere, telefoonladers niet meer werken. Dit is een bug en geen verandering. Bij een klant hebben ze de software gedowngrade naar v.48
Andere oplossing is een USB adapter voor de cigarettenaansteker te gebruiken.